Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@13:02:52 GMT

اولین انتخاب این نسل آگاه در گام دوم انقلاب

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۷۱۰۷۰

اولین انتخاب این نسل آگاه در گام دوم انقلاب

فردا بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ شعبه اخذ رای آذربایجان‌غربی شاهد حضور جمعی از ۲ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۶۵۶ واجد شرایط رای استان در یازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی خواهد بود که ۱۳۵ هزار و ۲۶ نفر از آنان برای نخستین‌بار در تعیین سرنوشت جامعه سهیم می‌شوند.

طبق قانون، افراد با ۱۸ سال تمام و بیشتر ‌می‌توانند در انتخابات شرکت کنند و متولدان ۲۲ خرداد ۱۳۷۸ تا ۲  اسفند ۱۳۸۰ رای‌اولی‌های انتخابات مجلس یازدهم محسوب ‌می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رای‌اولی‌ها در کشور سهمی‌ پنج درصدی و در آذربایجان‌غربی سهمی‌۵.۷ درصدی از کل واجدان شرایط دارند که اغلب بیشترین میزان اخذ رای نیز از این قشر دیده ‌می‌شود که این امر شور و شعور نوجوانان و جوانان برای حضور پرشور در پای صندوق‌های رای را نشان ‌می‌دهد.

احساس غرور، شور و شوق حضور، هیجان، دلهره و پویایی و تحرک تنها بخشی از ویژگی‌هایی‌است که رای‌اولی‌ها با نزدییکی به زمان برگزاری انتخابات با آن مواجه هستند.

این جوانان ‌می‌خواهند برای نخستین‌بار به شکل عملی وارد عرصه تصمیم‌گیری برای آینده خود شوند و شعور سیاسی خود را بسنجند و این حضور آنان بی‌شک شور و نشاطی خاص را به انتخابات ‌می‌بخشد که توام با خودباوری و اعتماد به نفس برای آنان خواهد بود.

«الینا رحمانی» یکی از رای‌اولی‌های ارومیه‌ای در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: خوشحالم در کشوری زندگی ‌می‌کنم که برای من امکان حضور در انتخابات در کمال آزادی و امنیت فراهم ‌است و برای حضور در روز انتخابات لحظه‌شماری ‌می‌کنم.

وی افزود: هدف از حضور در انتخابات بیان همدلی و وحدت ‌است و عدم حضور در این عرصه فرصت را برای بدگویی بیگانگان فراهم ‌می‌کند.

وی اضافه کرد: نامزدهای انتخاباتی اگر پیروز شوند، باید بیشترین تلاش را داشته باشند تا آینده‌ای خوب و مطلوب برای نسل آینده رقم بزنند.

وی پیشرفت شهر و آبادانی شهر را مهم بیان کرد و ادامه داد: نباید نامزدها با رسیدن به مجلس، آبادانی شهر را به فراموشی بسپارند زیرا ما خواهان نماینده‌ای هستیم که در چهار سال آینده بتواند جامعه‌ای پیشرفته و مطلوب را برای ما ایجاد کند.

این نوجوان ارومیه‌ای، مهمترین معیار خود را برای یک انتخاب مطلوب و برای یک نامزد اصلح، التزام به ولایت فقیه دانست و گفت: تقید به آموزه‌های دینی در انتخاب یک نامزد ‌می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

نوید شفیعی دیگر رای‌اولی اهل ارومیه که به گفته خود، شناسنامه‌اش را تا روز انتخابات در جیب خود نگهداری ‌می‌کند، گفت: فردا یکی از روزهای خاص در زندگی من‌ است و در ساعت‌های اولیه برای رای دادن به سر صندوق ‌می‌روم.

وی افزود: این حق من‌ است که در این انتخابات شرکت کنم و به هیچ وجه نمی‌خواهم که این حق را از خود سلب کنم.

وی بیان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی این حق را به همه مردم بالای ۱۸ سال داده‌است تا سخن خود را در قالب رای به مسوولان انتقال دهند و این رای ‌می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.

این نوجوان ارومیه‌ای در خصوص توقع خود از نمایندگان نیز اظهار کرد: گوش دادن به حرف یک موکل وظیفه نماینده و وکیل ‌است و نمایندگان باید در دوره نمایندگی به حرف همه موکلان شان که مردم شهر هستند، گوش دهنند و به مشکلات جمعی آنان رسیدگی کنند.

وی با اشاره به انتخاب نامزدی مستقل از بین سایر نامزدها گفت: در انتخابم سعی ‌می‌کنم فردی مستقل را انتخاب کنم تا در مجلس دچار درگیری‌های سیاسی و جناح بازی‌های مختلف نشود.

وی با بیان اینکه یک نماینده باید منافع مردم را بر منافع آنی و قدرت‌طلبانه خود ترجیح دهد، گفت: در انتخاب خود سعی ‌می‌کنم با مشورت از افراد داناتر نظیر هم‌کلاسی‌ها و معلمانم در این راه گام بردارم تا بعدها از انتخاب‌هایی که کرده‌ام، به جای پشیمانی، راضی باشم.

وی افزود: تحصیل‌کرده بودن و دارا بودن قدرت بیان بالا از معیارهای من برای انتخاب یک نماینده ‌است.

سعید محمدی یک دیگر ار رای‌اولی‌ها نیز گفت: انتخابات به نوعی سهیم شدن در آینده‌ای‌ است که برای ما ساخته ‌می‌شود و حضور در آن را به نوعی از چندین ماه قبل و حتی در چندین سال گذشته در انتخابات مجلس شوراهای دانش‌آموزی تجربه کرده‌ایم.

وی که دانش‌آموز مقطع دوازدهم ‌است، اظهار کرد: داشتن هدف مهمترین شاخصه برای ورود به عرصه اننتخابات است و بدون هدف نمی‌توان به انتخابی درست دست زد.

وی انتظار خود از نامزدهای انتخاباتی را پرهیز از تخریب دیگر نامزدها عنوان کرد و افزود: عمل کردن به وعده‌ها مهمترین خواسته‌ای ‌است که ما از نامزدها داریم و عملگرا بودن آنان نیز می‌تواند به ایجاد شور و نشاط در جامعه کمک کند.

این دانش‌آموز بیان کرد: یک نامزد انتخاباتی باید دارای قدرت بیان و مهارت سخنوری باشد، از رهبری تبعیت کند و قدرت دفاع از حق مردم را داشته باشد.

وی درباره وظایف یک نماینده نیز گفت: نماینده باید بتواند با توجه به شرایط و زمان، قوانینی تصویب کند که منافع جمعی تامین شود و به مسایل جزئی نپردازد.

وی انتخاب آگاهانه را نیز انتخابی بر مبنای مطالعه رزومه نامزدها عنوان کرد و ادامه داد: اهداف و آرمان‌های نامزد انتخابی را ‌می‌توان در سخنرانی‌های وی جستجو کرد.

وی افزود: باید به سخنان یک نامزد انتخاباتی به دقت توجه شود و بعد از حلاجی، تصمیم به انتخاب گرفته شود زیرا یک رای، ارزشی بیش از صدها شام تبلیغاتی دارد.

وی درباره بهترین نوع تبلیغات برای نامزدها نیز گفت: بهترین نوع تبلیغات و معرفی یک نامزد انتخاباتی، تبلیغ رسانه‌ای‌ است زیرا این اقدام، فرصت مشترک را برای همه نامزدها فراهم ‌می‌کند تا اهداف و برنامه‌های خود را بیان کنند.

این دانش‌آموز رای‌اولی فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را محیطی نامطلوب برای معرفی نامزدها دانست و گفت: اغلب در کانال‌ها و شبکه‌های مجازی روی یک فرد خاص و پرقدرت تمرکز ‌می‌شود و این انصاف نیست.

وی درباره تاثیر نتایج مشارکت مردم در انتخابات در داخل و خارج از کشور نیز گفت: درک و شعور اجتماعی و سیاسی مردم بسیار بالاست و آنان شاهد هستند که کشورهای بیگانه چگونه کشور ما را تحت فشار قرار داده و به همین علت برای ناکام ماندن دشمنان، در این دوره انتخابات پرشکوه‌تر شرکت ‌می‌کنند.

وی ادامه داد: پایه و اساس قدرت کشور عوامل داخلی و به ویژه مردم هستند و هر چه پشتیبانی مردم از دولت و نظام بیشتر باشد، کارشکنی دشمنان بی‌اثرتر ‌می‌شود.

۱۲ نفر از آذربایجان‌غربی راهی مجلس شورای اسلامی‌خواهند شد که سهم ارومیه سه نماینده و هرکدام از حوزه‌های میاندوآب، شاهین دژ – تکاب، ماکو- شوط – پلدشت – چالدران، خوی – چایپاره، سلماس، نقده – اشنویه، مهاباد، بوکان و پیرانشهر - سردشت یک نماینده‌ است.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا انقلاب بازی مجلس شورای اسلامی نظام مقدس جمهوری اسلامی ولایت فقیه انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی رای اولی ها یک نماینده یک نامزد نیز گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۱۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر 

انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر برگزار شد. عباسعلی محمدزاده رئیس اداره دانشجویی سازمان جوانان در خصوص نحوه گزینش این افراد گفت: اعضا پس از مرحله شهرستان وارد مرحله استانی شدند که پس از انتخاب به عنوان برگزیدگان شورای مرکزی معرفی شدند.

محمدزاده شعار کنگره را جوانان، مشارکت، مسئولیت پذیری بیان کرد و افزود: این برنامه بر اساس اهداف جمعیت هلال احمر در راستای ارتقای مشارکت جوانان و مشارکت دادن آنها در تصمیمات مربوط به فعالیت‌های این عزیزان اجرا شد تا با تصمیم‌گیری مناسب در خصوص فعالیت‌های جوانان بتوانیم از آنها به عنوان افرادی تصمیم ساز و مؤثر در امور مربوطه بهره‌مند شویم تا در آینده نیز جامعه‌ای مسئولیت پذیر و مؤثر را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: با برگزاری انتخابات در ششمین کنگره سراسری اعضای سازمان جوانان جمعیت هلال احمر که به مدت ۳ روز در مجموعه فرهنگی ورزشی دشت بهشت محمد شهر (استان البرز) برگزار شد، طی آن دبیران شاخه جوانان، روستایی و خانه‌های هلال، دانشجویی پیشنهادات، دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود در زمینه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و اجتماعی بیان کردند.

رئیس اداره دانشجویی سازمان جوانان افزود: در هر شاخه ۵ نفر به عنوان اعضای منتخب اصلی و ۲ نفر به عنوان عضو علی‌البدل با آرای حاضران جهت تشکیل شورای مرکزی انتخاب شدند

بر اساس این گزارش؛ وریا فلاحی (کردستان)، آکو مرادی (کرمانشاه)، امجد خیاط (آذربایجان غربی)، پیام زمانی (همدان)، مهدی اکبری (فارس) اعضای اصلی شاخه جوانان و ابراهیم ممتاز (اصفهان) و سید مهدی حسنی (زنجان) به عنوان عضو علی‌البدل انتخاب شدند.

در شاخه دانشجویی کامکار متین (تهران)، مهدی مجدی زاده (خراسان رضوی)، محمدرضا سبکتکین (اصفهان)، سمانه رواز (هرمزگان)، محمد هادی جعفری (زنجان) و هادی الهیاری (خراسان جنوبی) و سارا مدملیلی وند (خوزستان) به عنوان عضو اصلی معرفی شدند.

در شاخه روستایی و خانه‌های هلال نیز محمدرضا فروتن (اردبیل)، مهدی رضایی (همدان)، نگار زینی وند (لرستان)، یعقوب، جنجال (چهارمحال بختیاری)، فاطمه علمشاهی (قزوین) اعضای اصلی و فاطمه ابراهیمی زاده (یزد) وکاثوم حسانی (کهگیلویه و بویراحمد) به عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • (عکس) اولین حضور مهدی فضائلی در یک مراسم بعد از حملات تندروها به او بخاطر توئیتش
  • عکسی از اولین حضور مهدی فضائلی در یک مراسم بعد از حملات تندروها به او بخاطر توئیتش
  • راهیابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند
  • ببینید | اولین واکنش پرسپولیس به انتخاب علی دایی به عنوان سرمربی
  • برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر 
  • برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر
  • سومین جلسه منتخبان مجلس دوازدهم به میزبانی شریان برگزار شد
  • خبر مهم وحیدی درباره مرحله دوم انتخابات مجلس
  • انتخاب ۴۵ نماینده در دور دوم انتخابات مجلس