Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-06@22:20:27 GMT

کاخ سفید: موضع تجاری ترامپ به اقتصاد آمریکا لطمه زد

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۷۱۱۵۸

خرداد: کاخ سفید اذعان کرد که موضع تجاری رئیس جمهوری آمریکا باعث لطمه به رشد اقتصادی و سرمایه گذاری تجاری در این کشور شده است.
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، توماس فیلیپسون، مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در امور اقتصادی امروز (پنج‌شنبه) گفت: بلاتکلیفی حاصل از مذاکرات تجاری باعث کاهش سرمایه گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این اذعان مغایر با تاکید مکرر ترامپ بر این مساله است که تاکتیک تعرفه‌هایش هیچ لطمه‌ای به اقتصاد آمریکا نزده‌ است.
فیلیپسون که رئیس موقت شورای مشاوران اقتصادی آمریکا محسوب می‌شود از گفتن اینکه این بلاتکلیفی تجاری چقدر تاثیر داشته، امتناع کرد.
وی گفت: بلاتکلیفی در سیاست‌های تجاری یکی از عاملانی است که در کاهش تولید مقصر حساب می‌شود.
این مقام آمریکا افزود: اگر بلاتکلیفی تجاری به دنبال سیاست‌های ترامپ از بین برود قطعا اقتصاد آمریکا سود خواهد برد. رشد جهانی نیز در طولانی مدت به خاطر یک سیستم تجاری متعادل‌تر بی‌نصیب نخواهد ماند و به آن کمک خواهد شد.
وی همچنین نگرانی‌ها درباره تاثیر بالقوه ویروس کرونا بر اقتصاد آمریکا را کم اهمیت جلوه داد و گفت: فکر نمی‌کنم ویروس کرونا آنطور که مردم فکر می‌کنند، تهدید بزرگی باشد. برچسب ها: کاخ سفید

منبع: خرداد

کلیدواژه: کاخ سفید اقتصاد آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۱۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها

در یک نظرسنجی جدید، تعداد بیشتری از آمریکایی‌ها نامزد احتمالی جمهوری‌خواهان در انتخابات ۲۰۲۴ را در مقایسه با رقیب دموکراتش در موضوعات اقتصاد و تورم قابل اعتماد دانستند.

به گزارش مشرق، آمریکایی‌ها در نظرسنجی جدید ای‌بی‌سی نیوز/ایپسوس اقتصاد و تورم را از موضوعات اصلی برشمردند و ۸۸ درصد آن‌ها گفتند اقتصاد در تصمیم‌گیری برای رأی دادن به چه کسی مهم است و ۸۵ درصد نیز همین نظر را در مورد تورم داشتند.

در این نظرسنجی ۴۴ درصد گفتند به ترامپ برای مدیریت تورم اعتماد دارند، در حالی که ۳۰ درصد همین نظر را درباره بایدن داشتند. درصد قابل توجه‌ای (۲۵ درصد) هم گفتند که به هیچ یک از این دو نفر در این موضوع اعتماد ندارند.

چهل و سه درصد (۴۳%) از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفتند که وضعیت مالی آن‌ها از زمان ریاست‌جمهوری بایدن بدتر شده، ۴۰ درصد گفتند که تقریباً همان وضعیت را دارند و ۱۶ درصد هم گفتند که وضعیت بهتری دارند.

پرسش درباره رقابت فرضی بایدن و ترامپ هم در این نظرسنجی نشان داد رقابت همچنان بین این دو نفر نزدیک است.

ترامپ حمایت ۴۶ درصدی و بایدن ۴۴ درصدی را در بین همه شرکت‌کنندگان به دست آورد، اما در بین رای‌دهندگان ثبت‌نامی (که احتمال رای دادنشان بیشتر است) وضع بایدن بهتر بود و از حمایت ۴۶ درصدی در مقابل ۴۵ درصد ترامپ برخوردار شد.

این نظرسنجی با شرکت دو هزار و ۲۶۰ آمریکایی بین ۲۵ تا ۳۰ آوریل (ششم تا ۱۱ اردیبهشت) انجام شد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد
  • پیشتازی ترامپ در مقابل بایدن در مهمترین موضوع برای آمریکایی‌ها
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • وعده مهم انصارالله یمن برای آغاز عملیات در دریای مدیترانه/ هشدار مجارستان درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ افزایش سطح هشدار برای 5 سفارتخانه کره جنوبی
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • شورای ملی تامین مالی به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل شد
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین