Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، خزانه‌داری آمریکا روز پنج‌شنبه و در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی پنج عضو شورای نگهبان را هدف تحریم قرار داد.

بر اساس بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، آیت‌الله «احمد جنتی» دبیر شورای نگهبان، آیت‌الله «محمد یزدی» از فقهای شورای نگهبان، «عباسعلی کدخدایی» سخنگوی شورای نگهبان، «سیامک ره‌پیک» و «محمدحسن صادقی مقدم» دو عضو حقوقدان شورای نگهبان در فهرست تحریم واشنگتن قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه در سراسر کشور برگزار می‌شود. آمریکال پیش از این هم با «ساختگی» خواندن انتخابات ایران، تهران را به رد صلاحیت گسترده نامزدها متهم کرده بود.

سید «عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به موضع‌گیری آمریکا علیه انتخابات ایران، گفته است: «اهتمام جمهوری اسلامی ایران به موضوع انتخابات در تراز بالایی در سطح جهانی و خصوصا در منطقه قرار داشته و مردم عزتمند ایران نسبت به تناقض گویی های طیفی معلوم‌الحال از مقامات آمریکایی در خصوص کشورمان عادت کرده اند.»

وی افزود: «مقامات آمریکایی بهتر است به جای زیر سوال بردن انتخابات در ایران به سئوالات و ابهامات طیف وسیعی از مردم و نخبگان آمریکا و جهان درباره سازو کارهای غیرشفاف و پیچیده انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا که رأی اکثریت مردم در آن نادیده انگاشته می‌شود و نیز روابط گسترده رژیم آمریکا با کشورهایی که حتی با ساده‌ترین اشکال انتخابات هم بیگانه هستند، پاسخ دهند.»

منبع: الف

کلیدواژه: شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۱۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله جنتی: معلمان، مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند

دبیر شورای نگهبان با اشاره به ضرورت الگوگیری از نظام آموزشی امام صادق (ع) گفت: معلمان، مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند.

به گزارش مشرق، آیت‌الله احمد جنتی در ابتدای جلسه روز چهارشنبه این شورا ضمن گرامیداشت روز معلم و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری (ره) اظهار داشت: برای معلمان که مجاهدان عرصه علمی و فرهنگ هستند، آرزوی توفیق دارم.

وی سپس درخصوص شهید مطهری اظهار داشت: در کنار آثار شهید مطهری که حقیقتا سرمایه فرهنگی و علمی جامعه ما است، باید سیره علمی اثرگذار ایشان نیز تبیین شود.

دبیر شورای نگهبان افزود: ویژگی ممتاز شهید مطهری (ره) نیازشناسی علمی و فرهنگی جامعه بود و چون حرکت خود را براساس این نیازشناسی دقیق ساماندهی کرد در بیداری جامعه نقش تاثیرگذار داشت.

آیت‌الله جنتی با بیان اینکه شهید مطهری معلم تراز انقلاب اسلامی بود، عنوان کرد: محتوای آثار شهید مطهری سرمایه‌ای عظیم برای مقابله با شبهات دشمنان امت اسلام است.

وی همچنین تاکید کرد که معلمی از نگاه معارف اسلامی یک شغل نیست، بلکه یک مجاهدت است و هرچه این مجاهدت کامل‌تر انجام شود، جامعه سعادتمندتر خواهد شد.

امام صادق (ع)؛ جهادگر بزرگ فرهنگی

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت امام صادق (ع) و عرض تسلیت بدین مناسبت، بیان داشت: ایشان در روزگاری که جهان اسلام با نفوذ افکار بیگانگان و همچنین تحریف معارف اسلامی مواجه بود، با تعیین درست اولویت‌ها، دست به جهاد بزرگ فرهنگی زدند.

وی خاطرنشان کرد: ثمرات ارزشمند آن جهاد بزرگ فرهنگی از سرمایه‌های ماندگار امت اسلام است.

آیت‌الله جنتی این نکته را هم یادآور شد که امام صادق (ع) همزمان با تدریس و تربیت شاگردان، نظام و ساختار آموزشی جامعی طراحی کردند که قابلیت الگوبرداری در همه زمان‌ها دارد و هرچه نظام آموزش و پرورش ما به این نظام آموزشی نزدیک‌تر شود، توفیقات بیشتری کسب خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • واکنش کره شمالی به تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران
  • آیت‌الله جنتی: معلمان، مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • سخنگوی شورای نگهبان: مفتخر به بهره‌گیری از مشارکت معلمان در نظارت بر انتخابات هستیم
  • شورای روستا یک نهاد مردم سالاری است
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار بندرعباس
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم