Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دفاتر استان تهران عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور با ارسال نامه‌ای خطاب به مردم، تنها راه برون رفت از مشکلات کشور را تحقق عدالت برای احیای حقوق ملت دانستند و از مردم شریف تهران دعوت کردند تا در انتخابات و البته یک انتخاب آگاهانه حضور یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: مجلس به موجب قانون اساسی و البته در نگاه ناظران آگاه فضای سیاسی، سهم مهمی در موفقیت ها و شکست‌های کشورمان در ۴۱ سال گذشته داشته و دارد. ما اکنون در شرایطی از صندوق‌های سخن می‌گوییم که نمایندگان شهر تهران در مجلس دهم از عوامل کم‌تحرکی، باندبازی‌ها و البته تصمیمات یکسویه و غلط اقتصادی و سیاسی بوده‌اند. مجلس دهم آیینه تمام نمای نمایندگانی بوده است که برای رفع تبعیض و فساد در آموزش، بهداشت و درمان، ساختار اداری کشور هیج ایده و کوششی نداشته‌اند.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: مشکلات عدیده اقتصادی و معیشتی از سازمان خصوصی‌سازی و واگذاری‌های پر از فساد تا موسسات مالی و اعتباری، از تورم افسارگسیخته تا نقدینگی سرگردانی که دائما بازار خودرو، ارز و مسکن را دچار تلاطم می کند، از وزارت نفتی که نماد خام فروشی، بی برنامگی و حیف و میل بیت المال است، از وزارت راه و شهرسازی که افتخار می‌کند به خانه نساختن، از مافیای دارو تا طرح‌های شکست خورده در نظام سلامت، همه و همه محصول سکوت، انفعال و البته گاهی فساد مجلس‌‌اند!

دانشجویان در این نامه آمده است: کسانی که اراده، توان و سلامت لازم برای رفع این مشکلات را نداشته‌اند امروز در نگاه مردم دیگر محبوب نیستند. همان‌ها می خواهند ما پای صندوق‌ها نباشیم. همان‌ها می‌خواهند ما را از انتخاب‌های بهتر دور کنند. از این رو دانشجویان انقلابی تهران شرکت در انتخابات را لازم می‌دانند. دور شدن از صحنه تصمیم‌گیری‌های ملی علاوه بر عدم حل مشکلات شکاف اجتماعی و ضعیف کشور را نیز در پی خواهد داشت. از این رو حضور پای صندوق‌های رای را لازم می‌دانیم و از همگان برای این حضور دعوت می‌کنیم.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: کانون مسائل کشور مسئله اقتصاد و مشکلات معیشتی است. باتوجه به تحریم های بی‌سابقه و بی تدبیری‌ها و وادادگی‌های دولتی ما مجلسی را انتخاب می‌کنیم که ایده مرکزی «جدا کردن اقتصاد ایران از نفت» را دنبال کند و وزیر ناتوان نفت و کابینه بی‌برنامه دولت را مامور و بلکه مجبور به این وظیفه عمل کنند. نمایندگان مجلس باید سابقه، تخصص و امکان تحقق این هدف را داشته باشند.

در نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های تهران بیان شده است: عدالت، ارزش والای انقلاب اسلامی است که علی رغم موفقیت‌ها، در سطح مقبول تحقق نیافته است. آنان‌ که در سابقه شان پرونده‌های اقتصادی وجود دارد و یا از امکانات بسیار زیاد مالی برخوردارند بدون شک توان در دست گرفتن پرچم عدالت خواهی را ندارند. آنان‌که در مواجهه با شور عدالت خواهانه جوانان متعهد، محافظه کاری و تن دادن به استاندارد جریانات سیاسی را تئوریزه می‌کنند نمی‌توانند نمایندگان عدالت خواه مجلس باشند. از این رو ما نمایندگانی را انتخاب می کنیم که روحیه و سابقه مطالبه‌گری را در کارنامه داشته باشند. حفظ خط صحیح عدالت خواهی تنها با تکیه و تاکید بر دوگانه اخلاق و عقلانیت ممکن است. آنانکه به اسم عدالت‌خواهی مرزهای اخلاق را می‌شکنند، کسانی که در کنش های غیرعاقلانه در تشخیص مصادیق دچار خطا می‌شوند، کسانی که ناظر به جذب رای بیشتر اصل و اساس نظام را هدف می‌گیرند، کسانی که بدون ارائه راهکارهای جایگزین دائما بر طبل تخریب دیگران می‌کوبند، بدون شک عادات خواهان حقیقی نیستند.

در بخش دیگر از این نامه آمده است: نجات اقتصاد ایران از تحریم دشمن و بی تدبیری و فساد داخلی مستلزم قطع امید از بیگانگان است. ایده مرکزی «همگرایی با غرب» برای رفع مشکلات کشور شکست خورده است. این شکست تاریخی ناشی از برآورد غلط برخی جریانات سیاسی و صاحب منصبان بوده است. شوربختانه مجلس دهم در وقوع این شکست نقشی بی‌بدیل ایفا کرده و منفعلانه با جهت گیری های دولت همراه شده است. کسانی که در سابقه خود حمایت صریح از ایده های دولت یازدهم را در کارنامه دارند حضورشان در مجلس به منافع ملی آسیب می زند.

در بخش پایانی این نامه آمده است: تحقق عدالت برای احیای حقوق ملت را تنها راه برون رفت از مشکلات می دانیم. چنان که گفته شد «جدایی اقتصاد ایران از نفت» را راهبرد و ایده کلان مطلوب مجلس آینده ارزیابی کرده‌ایم. هدفی که جز از طریق صندوق های رای محقق نخواهد شد. از این رو از عموم مردم شریف تهران برای حضور در انتخابات و البته یک انتخاب آگاهانه مبتنی بر شاخص‌های ذکر شده دعوت می‌کنیم. بدون شک ایران اسلامی در پرتو حضور دشمن‌شکن و انتخاب هوشمندانه ملت دائما به اهداف انقلاب اسلامی نزدیک‌تر خواهد شد.

انتهای پیام/

300 / 31 انتخابات مجلس مشکلات اقتصادی جدا کردن اقتصاد ایران از نفت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: انتخابات مجلس مشکلات اقتصادی نامه آمده اقتصاد ایران صندوق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۱۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشونت بی‌منطق علیه حق‌طلبی دانشجویان آمریکا دردی از ظالمان دوا نمی‌کند

به گزارش قدس آنلاین، بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا در جلسه علنی روز سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت ماه - مجلس شورای اسلامی قرائت شد.

در این بیانیه آمده است: امروز غزه صحنه تقابل یک ملت مظلوم و مصیب‌دیده و مقاوم با جماعتی بی‌رحم و غاصب است، در این معرکه همدردی با ستمدیدگان و اعتراض به ظالمان کمترین وظیفه انسان‌هاست.

نمایندگان در این بیانیه تاکید کردند: سابقه تجاوز و غصب صهیونیست‌ها در فلسطین به هفت دهه می‌رسد. در این مدت همه راه‌های تسلیم و مسالمت با غاصبان توسط برخی از افراد سست‌ عنصر طی شده است، آنچه امروز در قالب رشادت و حماسه و استقامت غزه بروز یافته است، آتشفشان خشم و درد متراکم ملتی است که سوزش بدعهدی و خیانت را در پهلوی خود حس می‌کند.

این بیانیه یادآور شد: اعلام همبستگی با فلسطین از طرف دانشگاهیان جهان به ویژه در کشورهای غربی حرکتی برخاسته از فطرت عدالت خواه و نوعدوست و انسانی است. این حرکت نشان می‌دهد که مظلوم‌نمایی، چهره‌سازی و تحریف حقایق در رسانه‌های جریان اصلی غرب نیز نتوانسته است صحنه خونین غزه را کاملاً بپوشاند. راه‌حل این بحران در بازگشت به عدالت است.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما نمایندگان دانشگاهی مجلس قانونگذاری ایران ضمن قدردانی از اقدامات ارزشمند دانشگاهیان عزیزمان در حمایت از مظلومان غزه، درود خود را نثار همکاران شجاع و دانشجویان ظلم ستیز در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و سایر نقاط دنیا می‌کنیم و همدردی، همراهی و همدلی خود را با دانشجویان و استادان و آزادیخواهان انسان‌دوست دانشگاه های آمریکا ابراز می‌کنیم.

۱۵۰ نماینده مجلس یورش سرکوبگرایانه نیروهای پلیس به ساحت مرکز علم و دانش و هجوم به تحصن دانشگاهیان در آن کشور را محکوم کرده و خاطرنشان کردند: خشونت بی‌منطق در مقابل این ندای حق‌طلبانه دردی از ظالمان را دوا نخواهد کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • راهکار پایان دادن به تقاضای کاذب دلار
  • موانع تولید ۲۴ کارخانه در البرز طی سال گذشته رفع شد
  • نامه سرپرست دانشگاه گیلان به ۳۸ نفر از روسای دانشگاه های آمریکا
  • دشمن به دنبال بزرگنمایی مشکلات کارگران است
  • ایران هیچ عقب گردی در حوزه اقتصاد و تولید نداشته است
  • نظارت ها بر شرکت های بورسی برای واریز به موقع سود سهام عدالت چگونه است؟
  • خشونت بی‌منطق علیه حق‌طلبی دانشجویان آمریکا دردی از ظالمان دوا نمی‌کند
  • یورش پلیس به دانشجویان در اروپا و آمریکا محکوم شد
  • «مجلس» یورش پلیس به دانشجویان در اروپا و آمریکا را محکوم کرد
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود/ سند تحول قضائیه حلال مشکلات عدلیه