Web Analytics Made Easy - Statcounter

علمای شاخص اهل‌سنت هرمزگان بر ضرورت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علمای شاخص اهل‌سنت هرمزگان با تأکید بر اهمیت مشارکت مردم این استان در انتخابات دو اسفندماه، از آحاد مردم ایران اسلامی خواسته‌اند تا با حضور آگاهانه و منسجم خود در این صحنه مشارکت اجتماعی به اقتدار و عزت کشور بیافزایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیخ سید عبدالباعث قتالی امام جمعه اهل‌سنت بندرعباس، شیخ محمد خطیبی امام جمعه اهل‌سنت قشم، شیخ محمد علی امینی رئیس مدرسه دینی سلطان‌العلمای بندرلنگه، شیخ محمد صدیق فهیمی امام جمعه اهل سنت سور و سید محمد صالح امینی امام جمعه اهل سنت روستای طبل قشم در گفت‌وگو با خبرنگاران فارس در بندرعباس، قشم و بندرلنگه با اشاره به مقتضیات کشور و شرایط سیاسی و اجتماعی جامعه در اولین سال از دهه پنجم انقلاب اسلامی، حضور باشکوه در این انتخابات را وظیفه شرعی و تجدید پیمانی با ایران و اسلام و ابراز بیزاری از نظام سلطه عنوان داشته‌اند.

 

شیخ قتالی: انتخابات کشور را بیمه می‌کند

امام جمعه اهل سنت بندرعباس با بیان این که انتخابات این دوره در کشورمان یک ضرورت برای صیانت از کشور است، تصریح کرد: انتخابات در کشور ما با وجود همه مشکلات و محدودیت‌ها همواره برگزار شده است و مشارکت خوبی را نیز در دوره‌های مختلف شاهد بوده‌ایم.

 

شیخ سید عبدالباعث قتالی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس گفت: انتخابات زمینه‌ای برای رقم زدن آینده سیاسی و اجتماعی خودمان است و مشارکت در آن به معنای موثر بودن ما در تحولات آینده کشور است و از سوی دیگر ما برای حفظ و حراست از کشور و یکپارچگی کشورمان در انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی که از اهمیت فراوانی نیز در حوزه بین الملل برخوردار است،

وی خاطرنشان کرد: مسؤولیت‌ها در کشور ما با واسطه و یا بی واسطه به انتخاب مردم وابسته است و از این نظر، ایران اسلامی در میان کشورهای دنیا از شرایط بسیار خوبی برخوردار است و مهمترین مسأله آن است که ما با شرکت پرشور در انتخابات بتوانیم تراز کشورمان را در دنیا حفظ کرده و ارتقا بخشیم.

امام جمعه اهل‌سنت سورو از مردم بندرعباس خواست تا بار دیگر با حماسه‌ای پرشور و انتخابی شایسته در انتخابات، توطئه‌های دشمنان برای این مرز و بوم را خنثی کنند.

 

شیخ محمد علی امینی: شرکت با شکوه در انتخابات یک وظیفه ملی و دینی است

رئیس مدرسه علوم دینی سلطان العلمای بندرلنگه گفت: شرکت با شکوه در انتخابات فردا یک وظیفه ملی و دینی است و عمل به آن به معنای تقویت پایه‌ها مردمی نظام اسلامی است.

 

شیخ محمدعلی امینی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرلنگه با بیان این که اهل سنت همواره در انتخابات‌های مختلف، حضوری منسجم و پرشور را رقم زده است، اظهار کرد: مجلس کانون اصلی ریل‌گذاری برای رشد و توسعه کشور است و حضور حداکثری مردم در این انتخابات می‌تواند به انتخاب چهره‌هایی بیانجامد که اقتدار و عزت کشور را با قدرت هر چه بیشتری پیگیری کنند.

این روحانی شاخص اهل‌سنت جنوب کشور، شجاعت، صراحت، ایمان و تعهد را از ویژگی‌های گزینه مطلوب برای انتخاب نماینده اصلح برشمرد و بیان داشت: مهم‌ترین مسأله برای کشور در شرایط کنونی رقم خوردن حماسه بزرگی در انتخابات دوم اسفندماه است که منجر به شکل‌گیری مجلسی قوی و مقتدر شود که بتواند مطالبات مردم را به درستی پیگیری کند.

وی تأکید کرد: در نظام جمهوری اسلامی اتکای به رای مردم یک فرصت و یک ظرفیت برای کشور است و نباید از آن غفلت کرد و از همه مردم خواسته‌ایم که انتخاباتی باشکوه را در دوم اسفند بسازند که امنیت و قدرت کشور نیز در گروی آن است.

 

شیخ خطیبی: انتخابات باشکوه سبب رشد کشور می‌شود

امام جمعه اهل‌سنت قشم گفت: انتخابات باشکوه سبب رشد و شکوفایی کشور می‌شود.

 

شیخ محمد خطیبی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: انتخابات باشکوه و حداکثری یکی از عوامل و زمینه‌های رشد و پیشرفت کشور است و ما اگر طالب پیشرفت کشور هستیم باید در صحنه‌های مشارکت عمومی حضور داشته باشیم.

وی با اشاره به آمار بالای مشارکت مردم قشم در همه ادوار انتخابات در کشور، افزود: نباید پس از حضور و رای دادن به افراد در انتخابات، آنان را تنها بگذاریم بلکه باید ضمن مطالبه‌گری در فرآیند انتخابات، به نمایندگان در تحقق برنامه‌های آنان برای رشد و پیشرفت کشور همفکری و کمک داد تا سرعت توسعه افزایش یابد.

امام جمعه اهل‌سنت قشم تأکید کرد: سلامت انتخابات و اثرگذاری آن نیز در گروی مشارکت بالای مردم است و همان طور که در راهپیمایی 22 بهمن شاهد مشارکت و حضور باشکوه مردم بودیم، حتما انتخاباتی پرشور در دوم اسفندماه رقم خواهد خورد که هم به پیشرفت کشور کمک خواهد کرد و هم توطئه‌های دشمنان این مرز و بوم را خنثی می‌کند.

شیخ خطیبی همچنین بر ضرورت شایسته سالاری در انتخابات نیز تأکید کرد و گفت: انتخاب نیروهایی قوی و متخصص می‌تواند سبب تقویت اعتماد مردم به نظام و کارآمدی شود.

 

شیخ فهیمی: انتخابات نماد تحقق اراده مردم است

امام جمعه اهل‌سنت سورو گفت: انتخابات نماد تحقق اراده مردم است و نباید این فرصت را از دست داد.

 

شیخ محمد صدیق فهیمی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: انتخابات مهم‌ترین فرصت برای تحقق خواست مردم است و نباید این فرصت را برای کشور و منطقه خودمان از دست بدهیم.

وی با تصریح بر این که مجلس شورای اسلامی باید عصاره فضائل ملت باشد، بیان داشت: افرادی را به مجلس بفرستیم که ضمن داشتن تخصص بتوانند گره‌گشای مشکلات مردم بوده و سرمایه‌های منطقه‌ای را به خوبی شناخته و به رشد آنها کمک کنند.

امام جمعه اهل‌سنت سورو بندرعباس خاطرنشان کرد: انتخابات یک فرصت و شرکت در آن یک وظیفه دینی و شرعی است و اگر ما در انتخابات شرکت نکنیم حق اعتراض نسبت به کمبودها و مشکلات و دغدغه‌ها را از دست می‌دهیم بنابراین برای پویایی جامعه می‌بایست در انتخابات شرکت کرده و چهره‌هایی ملی و با درک بالا و اخلاق‌مدار را به مجلس بفرستیم.

 

شیخ محمدصالح امینی: انتخابات مهم‌ترین ظرفیت اجتماعی کشور است

امام جمعه اهل‌سنت روستای طبل قشم اظهار کرد: انتخابات مهم‌ترین ظرفیت اجتماعی کشور است که می‌تواند سرنوشت ما و فرزندان ما را در جامعه رقم بزند.

 

شیخ محمد صالح امینی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس گفت: امنیت و ثبات و اقتدار کشورمان زمانی تأمین می‌شود که مردم پشتوانه نظام باشند و برای کشور ما انتخابات یک ضرورت قلمداد می‌شود.

وی یکی از ویژگی‌های مهم برگزاری انتخابات در کشورمان را برگزاری مردمی آن دانست و عنوان داشت: سلامت انتخابات نیز بدنبال مشارکت مردم در تمامی فرآیندهای آن تضمین شده است.

شیخ امینی با بیان این که انتخابات این دوره از مجلس شورای اسلامی بدلیل برگزاری آن بعد از شهادت سردار سلیمانی و اتفاقات منطقه‌ای از اهمیت فراوانی برخوردار است، افزود: موقعیت زمانی انتخابات نیز به گونه‌ای است که اگر مشارکت بالایی در آن را شاهد باشیم، دشمنان در پافشاری بر مواضع‌شان و اعمال تحریم‌های بیشتر بر ملت ایران ناکام خواهد ماند.

 

به گزارش فارس، انتخابات مجلس شورای اسلامی در هرمزگان برای انتخاب 5 نماینده همزمان با سراسر ایران اسلامی در دوم اسفندماه برگزار و برای جمع‌آوری آرای مردم 1318 شعبه اخذ رای ثابت و سیار تدارک دیده شده است. تعداد واجدان شرایط در هرمزگان نیز یک میلیون و 174 هزار نفر است.

انتهای پیام/3264

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: انتخابات اهل سنت هرمزگان بندرعباس حماسه شیخ امینی شیخ خطیبی مجلس شورای اسلامی امام جمعه اهل سنت پیشرفت کشور برای کشور مهم ترین شیخ محمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۱۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند

قدرتعلی حشمتیان رئیس خانه احزاب در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره اهمیت مشارکت مردم در دور دوم انتخابات مجلس گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی انتخابات‌های بسیاری در کشور برگزار شده و مردم همواره با مشارکت بالا پای صندوق‌های رأی آمده‌اند. 

او افزود:در کشور ما مسئولان با انتخاب مردم مشخص می‌شوند و احزاب و تشکل‌های سیاسی باید مردم را به شرکت در انتخابات تشویق و نقش آنان را در عرصه های مهم کشور پررنگ‌تر کنند.

حشمتیان متذکر شد : امیدوارم که انتخابات آینده شاهد مشارکت بیشتری از مردم باشیم چرا که این دوره از انتخابات نقش پررنگی در شیوه شکل گیری مجلس و سرنوشت جامعه دارد لذا از آحاد جامعه تقاضا داریم به همه پرسی چند روز آینده بی تفاوت نباشند.

حشمتیان درباره چینش هیات رئیسه مجلس دوازدهم افزود: در مجلس دوازدهم شاهد رقابت بین جریان‌های اصولگرایی هستیم و معتقدم که اتحاد شورای وحدت و ائتلاف در شکل گیری هیات رئیسه آینده نقش پررنگی دارد .

رئیس خانه احزاب تاکید کرد: بعد از اعلام نتایج انتخابات دور دوم می‌توانیم با اطمینان بیشتری درباره ترکیب هیات رئیسه مجلس گمانه زنی کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • کسب رتبه برتر کیفیت نان‌های تولیدی استان در اسفند ۱۴۰۲
  • افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود
  • ۷۵ هزار نفر از عوامل اجرایی در استان تهران انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ را برگزار کردند
  • ۷۵ هزار نفر از عوامل اجرایی در تهران انتخابات اسفند ۱۴۰۲ را برگزار کردند
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد
  • سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • دولت از استاندار جدید لرستان حمایت کند/ لزوم برخورد قاطع با فساد
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود