Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شبکه‌ای بی‌سی نیوز، سفر مایک پمپئو به ریاض و دیدار با مقامات ارشد حاکمیت عربستان در حالی صورت گرفت که  وی اصرار برخی از قانونگذاران آمریکا در مورد پرداختن به پرونده حقوق بشری عربستان در این سفر نادیده گرفته و هیچ اشاره به این موضوع نکرد و تنها به موضوع اتخاذ سیاست‌های فشار حداکثری آمریکا علیه ایران پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پمپئو پیش از سفر در جمع خبرنگاران گفت که طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله حقوق بشری را در این سفر مورد بحث قرار خواهد داد اما وی در پایان سفر در جمع خبرنگاران در پایگاه هوایی " شاهزاده سلطان " با طفره رفتن از پرداختن به مسائل حقوق بشری عربستان اظهار کرد که تمرکز وی بر باقی مانده پتانسیل درگیری با ایران است.  

وی افزود: تمایل ایران برای حذف اسرائیل از روی نقشه و صدمه زدن به ایالات متحده همچنان پابرجاست و هدف ما تغییر رفتار این رژیم است و کارهای بزرگی برای تحقق اهداف خود در برابر باقی مانده است.  

شماری از قانونگذاران ارشد مجلس سنای آمریکا پیش از سفر پمپئو به ریاض نامه‌ای به او نوشته و خواستار پیگیری آزادی "ولید فتیحی" یک پزشک آمریکایی- سعودی شدند؛ پزشکی که بیش از یک سال قبل انتشار گزارش‌ها درباره شکنجه و بازداشت او در عربستان سعودی خبرساز شده بود.  

«باب منندز» عضو ارشد دموکرات کمیته روابط خارجی سنای آمریکا به همراه سناتور «کریس مورفی»،   «کریس ون هولن»،   «پاتریک لیهی» و «ران ویدن» در این نامه از وزیر خارجه آمریکا خواستند، مساله بازداشت دکتر فتیحی پزشک آمریکایی- سعودی را جزو یکی از موضوعات رایزنی‌هایش در سفر آتی به ریاض قرار دهد.  

به گفته این پنج سناتور ارشد آمریکایی،  دکتر فتیحی نوامبر (آذر)  ۲۰۱۷ برای اولین بار دستگیر شد و بدون تفهیم اتهام به مدت دو سال در بازداشت قرار داشت و طبق گزارش‌ها در این مدت تحت شکنجه هم قرار گرفت.  

وی در تابستان ۲۰۱۹ برای انجام روند دادگاه آزاد شد، اما پرونده اتهامی علیه او همچنان ادامه دارد. دولت عربستان سعودی علیه دکتر فتیحی و خانواده او ممنوعیت سفر اعمال کرده و اجازه بازگشت به ایالات متحده را به آن‌ها نمی‌دهد.  
 

برچسب‌ها عربستان سعودی ایالات متحده آمریکا مایک پمپئو حقوق بشر آمریکایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عربستان سعودی ایالات متحده آمریکا مایک پمپئو حقوق بشر آمریکایی عربستان سعودی ایالات متحده آمریکا مایک پمپئو حقوق بشر آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۲۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، ناصر کنعانی در پیامی در شبکه ایکس نوشت: انتشار تصاویر تأسف‌بار از برخورد خشن پلیس آمریکا با اساتید دانشگاهی حامی فلسطین و معترض به سیاست حمایتی آمریکا از رژیم جنایتکار صهیونیستی، فاصله میان شعار و عمل در رفتار دولت آمریکا را در معرض قضاوت جهانی قرار داده است. مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهار نظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • حضور مقامات بین‌المللی در ریاض برای گفتگو پیرامون غزه
  • مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • کنعانی: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درباره حقوق بشر را ندارند
  • کنعانی: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر را ندارند
  • مقامات آمریکایی شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق‌بشر را ندارند
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود