Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@08:51:19 GMT

بیش از ۳۳ هزار نفر در خراسان جنوبی رای اولی هستند

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۷۲۳۱۰

بیش از ۳۳ هزار نفر در خراسان جنوبی رای اولی هستند

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به وجود ۳۳ هزار و ۴۲۷ نفر رای اولی در استان، گفت: از مردم استان و به خصوص رای اولی‌ها برای شرکت در انتخابات و خلق حماسه‌ای دیگر دعوت کرد.

محمدصادق معتمدیان، پنج شنبه شب یکم اسفند، در گفتگوی ویژه خبری در سیمای خاوران اظهار کرد: مشارکت سیاسی مردم یکی از ارکان مهم توسعه محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به نقش مهم انتخابات در نظام‌های مردم‌سالار و نظام‌هایی که زمینه مشارکت مردم را فراهم می‌کند، افزود: مردم عزیز ما حماسه دیگری با مشارکت در پای صندوق‌های رای خواهند آفرید.

به گزارش ایسنا، استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه با توجه به تهدیدات دشمنان کشور، عدم مشارکت مردم در انتخابات باعث افزایش تهدیدات خواهد شد، اظهار کرد: امیدواریم مردم استان همانطور که تا به امروز در کشور پیشرو بوده‌اند، در این انتخابات نیز افتخارآفرین باشند.

معتمدیان با بیان اینکه براساس آمار وزارت کشور، ۵۶۴ هزار و ۹ نفر واجد شرایط رای در خراسان جنوبی هستند، ادامه داد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری، هر کسی که به ایران و امنیت ایران علاقمند است باید در انتخابات شرکت کند.

وی با بیان اینکه میانگین مشارکت مردم استان در انتخابات گذشته بیش از میانگین کشوری بوده، به گونه‌ای که از ۱۳ انتخابات برگزار شده از ابتدای تاسیس استان، میزان مشارکت بیش از ۷۲ درصد بوده است، تصریح کرد: مردم استان در بسترهای مشارکت‌های سیاسی در عرصه‌های مختلف از جمله راهپیمایی‌ها و در مقاطعی که نظام نیاز به حمایت داشت، همواره حضور داشته‌اند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: فرآیند رای‌گیری از فردا صبح ساعت ۸ صبح آغاز و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت و بیش از ۱۲ هزار نفر عوامل اجرایی در فرآیند انتخابات حضور خواهند داشت.

معتمدیان با اشاره به اینکه در چند ماه گذشته دوره‌های آموزشی برای فرمانداران و بخشداران و عوامل اجرایی انتخابات برگزار شده است، خاطرنشان کرد: در انتخابات سال جاری احراز هویت افراد به صورت الکترونیکی انجام می‌شود که این امر از تخلف رای تکراری جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به همکاری و هم‌افزایی خوب تمام دستگاه‌های امنیتی استان و پشتیبانی دستگاه‌های قضایی، ادامه داد: در بحث صیانت و حراست از صندوق‌ها و شعب اخذ رای و امنیت عمومی استان در حوزه نیروی انتظامی آمادگی لازم برای تامین امنیت انتخابات وجود دارد.

استاندار خراسان جنوبی به مردم توصیه کرد برای شرکت در انتخابات در ساعات اولیه به شعب اخذ رای مراجعه کنند و رای دادن را به ساعات پایانی رای گیری موکول نکنند چراکه فرآیند انتخابات حداکثر تا ساعت ۲۴ امکان تمدید دارد.

معتمدیان با اشاره به اینکه مردم اصل شناسنامه را به همراه داشته و از کد ملی خود آگاهی داشته باشند و یا کارت ملی را برای تسریع در فرآیند رای دادن همراه داشته باشند، اظهار کرد: در انتخابات مجلس امسال متولدین 2 اسفند 80 به قبل می‌توانند رای دهند.

وی ادامه داد: از افرادی که توانایی و سواد لازم برای نوشتن ندارند، می‌خواهیم فردی مطمئن را همراه خود به شعب اخذ رای ببرند تا در این زمینه مشکلی پیش نیاد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه هرگونه اطلاع‌رسانی در خصوص انتخابات از طریق ستاد انتخاباتی و صرفاً از طریق رسانه ملی به مردم خواهد رسید، افزود: به تمامی عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی، انتظامی و همه دست اندرکاران انتخابات تاکید داریم در تمامی مراحل و فرآیندهای انتخاباتی، قانون را ملاک و معیار قرار دهند.

معتمدیان بیان کرد: براساس ماده ۲۵ قانون انتخابات، وزارت کشور مأمور اجرای قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی بوده و مسئول حسن جریان انتخابات است، به این منظور می‌تواند مأمورینی برای بازرسی و کنترل جریان انتخابات به حوزه‌های انتخابیه و شعب ثبت نام و اخذ رأی اعزام دارد.

وی با تاکید بر رعایت نظم و انضباط در شعب اخذ رای، افزود: در چند ماه گذشته ستادهای پیشگیری از جرائم انتخاباتی و قضایی استان به ریاست رئیس کل دادگستری برگزار شده و در این زمینه بسیار تأثیرگذار بود.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: امیدواریم با تدابیری که توسط وزارت کشور اندیشیده شده، بتوانیم در فرآیند انتخابات به وظیفه خود که همان صیانت از آرای مردم و توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری است، عمل کنیم.

معتمدیان با اشاره به اینکه مجموعه بازرسی انتخابات موارد و تخلفاتی که توسط مردم گزارش می‌شود را سریعاً رسیدگی، بررسی و دنبال می‌کند، ادامه داد: علاوه بر حضور بازرسان انتخاباتی در شعب اخذ رأی، سامانه تلفنی ۱۱۱ نیز آماده دریافت شکایات و گزارشات مردمی از تخلفات است.

وی در خصوص نحوه اطلاع رسانی بعد از انتخابات، گفت: ستاد انتخابات کشور، مرجع قانونی برای اطلاع‌رسانی است.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: صمیمانه از مردم خراسان جنوبی که همواره با حضور حداکثری خود در فرصت‌های مختلف نقش‌آفرینی داشتند و در سطح کشور پیشرو بودند، می‌خواهیم با مشارکت حداکثری خود در پای صندوق‌های رای برگ زرین دیگری را به افتخارات استان بیفزایند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتخابات 98 استاندار خراسان جنوبی شعب اخذ رای مردم استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۲۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات مهم‌ترین نماد مردم‌سالاری دینی است

رضا رحیم‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه جمهوری به این معنی است که حکومت دارای پشتوانه مردمی بوده و مراجعه به آرای مردم در این نظام وجود دارد، افزود: لازمه تقویت نظام جمهوری این است که مردم بیش از پیش در صحنه‌های مختلف حضور داشته باشند و این بدان معنی است که مردم به سرنوشت خود اهمیت داده و حاکمیت نیز این زمینه را برای آحاد مردم در راستای تعیین سرنوشت خود فراهم کند.

رحیم‌پور با تاکید بر اینکه یکی از المان‌های مهم مشارکت مردم یا به عبارتی مردم‌سالاری و دموکراسی، بحث انتخابات است، اظهار کرد: این موضوع از این جهت حائز اهمیت است که در عرصه انتخابات مردم به جمهوریت معنی بخشیده و خود را در سرنوشت‌شان دخیل دانسته و در این عرصه به طور غیرمستقیم در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها مشارکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بی‌تردید در همه جوامعی که ساختار جمهوریت دارند، نمی‌توان به همه آحاد مردم به دلیل وجود محدودیت، مسؤولیتی سپرد، ادامه داد: راهکار منطقی مشارکت و دخالت مردم در بحث حکمرانی و قانون‌گذاری، بحث انتخابات است. مردم در انتخابات از جانب خودشان نمایندگانی انتخاب کرده و به آن‌ها در بحث مقررات، قواعد اجتماعی و همه معاهدات بین‌المللی وکالت می‌دهند تا از جانب آن‌ها نمایندگی کنند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان زنجان با یادآوری اینکه با توجه به اهمیت انتخابات، همه آحاد مردم باید این تکلیف را بر خود بدانند که از این حق قانونی خود استفاده کنند، تصریح کرد: حضور نیافتن در این عرصه و بی‌تفاوت بودن به این موضوع مهم، در درجه اول ظلم به خود است و در ثانی حقوق شهروندی را زیر پا می‌گذاریم.

رحیم‌پور، بالاترین ارزش جمهوریت نظام کشور را برخورداری از پشتوانه اسلامی آن دانست و خاطرنشان کرد: این بدان معنی است که علاوه بر آرای مردم و مردم‌سالاری، بحث اسلامیت و مشروعیت این نظام مطرح است.

وی با یادآوری اینکه شاکله نظام این است که با کمک خود مردم به سمت گفتمان‌های انقلاب که همان عدالت به عنوان مهم‌ترین پایه و اساس نظام است، حرکت کند، عنوان کرد: در این راه همه مردم باید مشارکت داشته باشند که یکی از راه‌های مشارکت مردم این است که نمایندگان را به خوبی انتخاب کنند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان زنجان با یادآوری اینکه در آستانه دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار داریم، اضافه کرد: دور اول این انتخابات در اسفندماه سال گذشته و باوجود همه ترفندها و توطئه‌های دشمنان، با شکوه هر چه تمام‌تر برگزار شد، لذا برای تکمیل این مشارکت در استان زنجان مردم باید در دو حوزه انتخابیه زنجان و طارم و خدابنده دوباره پای کار بیایند تا دور دوم نیز همانند دور اول باشکوه برگزار شود.

رحیم‌پور با تاکید بر اینکه نماینده اصلح از دو جنبه خصوصیات فردی و از جنبه تخصص فرد حائز اهمیت است، متذکر شد: نماینده مجلس باید سلامت نفس داشته و آلوده به برخی مسائل از جمله مباحث اقتصادی نباشد. همچنین نماینده باید حائز تعهدات فردی و اخلاقی باشد.

وی یادآور شد: علاوه بر این، نماینده باید تخصص لازم را برای ورود به مجلس که کرسی بسیار حساسی است، عهده‌دار خواهد بود؛ چرا که ساختار دو قوه قضائیه و مجریه از قوه مقننه استخراج می‌شود و به تعبیر امام راحل این قوه در رأس امور قرار دارد.

کد خبر 6094873

دیگر خبرها

  • به برنامه تحولی در شهر و روستاها نیاز داریم
  • انتخابات مهم‌ترین نماد مردم‌سالاری دینی است
  • آغاز تبلیغات انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • گزینه عجیب معاون اولی ترامپ؛ زنی معروف به «قاتل سگ‌ها»!
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز شد
  • فردا تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز می‌شود
  • نظارت ۹۹۰ ناظر بر دور دوم انتخابات بیرجند، درمیان و خوسف
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند
  • دستاوردهای علمی مرهون تلاش معلمان و اساتید دانشگاه است
  • نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس