Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@23:33:57 GMT

ویروس کرونا را مهار خواهیم کرد

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۷۲۵۲۰

وزیر بهداشت گفت: قطعا ویروس کرونا را مهار خواهیم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛سعید نمکی وزیر بهداشت در نشست ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا اظهار داشت: با دستور رئیس جمهور ستاد مقابله با کرونا تشکیل شد و مسوولیت ستاد با وزیر بهداشت است.

وی افزود: در رابطه با هماهنگی بین بخشی دستگاه‌های مختلف اقدامات خوبی صورت گرفته است و امیدوارم با این روش به کمترین ضایعه برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نمکی ادامه داد: ویروس آنفلوآنزا با لطف خدا پاییز امسال مهار شد، میزان کشندگی آنفلوآنزا به مراتب از کرونا بیشتر بود و ما قطعا این ویروس را با هوشمندی مردم و همکاری بین بخشی دستگاه‌ها مهار خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: اشاعه آموزش‌ها اولویت رسانه‌ها باشد، پرهیز از روبوسی کردن، پرهیز از دست دادن و استفاده از ماسک مورد توجه باشد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه اخبار ویروس کرونا باشد در لحظه اعلام خواهد شد، گفت: سه روز قبل دو مورد به بیمارستان قم مراجعه کردند که مشکوک بودند و نتیجه آزمایش شبیه به آنفلوآنزا نبود و سرعت پیشرفت به قدری بود که این افراد جان باختند.

وی اظهار کرد: تعدادی از افراد به دلیل اینکه نگران شدند با دعوت ما به مراکز درمانی مراجعه کردند

نمکی افزود: وضعیت در قم نرمال است و موارد جدید امروز کاهش یافته است.

ادامه دارد...

 

منبع: دانا

کلیدواژه: وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۲۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: خسارت حمله به رفح فراتر از حد انتظار است/ سازمان جهانی بهداشت: حمام خون به راه می‌افتد

گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «آسوشیتدپرس» به نقل از منابع آمریکایی نوشت که (رژیم) اسرائیل این هفته طرح خود برای تخلیه غیرنظامیان فلسطینی پیش از عملیات احتمالی در رفح را به مقام‌های دولت بایدن اطلاع داده است.

منابع وابسته به دولت واشینگتن که مجاز به اظهارنظر علنی نبودند و با این شرط که نامشان فاش نشود قبول کردند تا درباره این موضوع حساس صحبت کنند، گفتند که طرح تفصیلی اسرائیلی‌ها، دیدگاه دولت ایالات متحده مبنی بر اینکه پیشبرد عملیات نظامی در رفح باعث به خطر افتادن جان تعداد زیادی از غیرنظامیان بی‌گناه فلسطینی خواهد شد را تغییر نداده است.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، علی‌رغم هشدار‌های «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و دیگر مقام‌ها غربی مبنی بر اینکه حمله به رفح، منجر به افزایش وحشتناک آمار تلفات غیرنظامیان و وخیم‌تر شدن بحران انسانی در غزه خواهد شد، پافشاری کرده است که در هر صورت، عملیات نظامی را در رفح انجام دهد.

واکنش آمریکا

در همین رابطه، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، مدعی شد: موضع ما ثابت است و باید قبل از تصمیم اسرائیل برای ورود به رفح، یک طرح روشن برای حفاظت از غیرنظامیان ارائه شود.

وی در عین حال اذعان کرد که عملیات بزرگ ارتش اسرائیل در رفح خسارتی فراتر از حد انتظار (حد قابل قبول) به همراه خواهد داشت.

وزیر خارجه آمریکا همچنین از امکان تشکیل کشور مستقل فلسطینی با حفظ امنیت اسرائیل سخن گفت.
با این حال، وی جنبش حماس را به کارشکنی در مسیر آتش بس متهم کرد و مدعی شد: تنها مانع بین ساکن غزه و آتش بس، حماس است.

بلینکن در نهایت مدعی شد: ما منتظر هستیم تا حماس با آتش بس و آزادی گروگان‌ها موافقت کند.

هشدار سازمان جهانی بهداشت

همزمان، «تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت بار دیگر درباره هرگونه حمله زمینی رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه هشدار داد و خواستار توقف جنگ شد. 

وی طی پستی در شبکه اجتماعی، نوشت که سازمان جهانی بهداشت عمیقاً نگران است که «عملیات نظامی در سطح وسیع در رفح غزه ممکن است منجر به حمام خون شود و سیستم بهداشتی را که از پیش فروپاشیده، تضعیف کند».

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی همچنان در حال بمباران مناطق مختلف رفح است و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر انجام حمله زمینی به این منطقه با ادعای نابودی آخرین گردان‌های حماس پافشاری می‌کند. هرچند که کشور‌های اروپایی، ایالات متحده آمریکا به عنوان متحدان اصلی رژیم اسرائیل از نتانیاهو می‌خواهند که از این اقدام پرهیز کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمریکا: خسارت حمله به رفح فراتر از حد انتظار است/ سازمان جهانی بهداشت: حمام خون به راه می‌افتد
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه‌ها سهم دولت است
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه ها سهم دولت است؟
  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • (ویدیو) نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و ظریف
  • مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال اعمال می‌شود
  • وزیر بهداشت عنوان کرد؛ پرداخت فوق‌العاده خاص به کارکنان نظام سلامت در سال جاری
  • پرداخت «فوق العاده خاص» کارکنان نظام سلامت از سال جاری
  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»