Web Analytics Made Easy - Statcounter

به  گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،علی محمد زوراوند معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت : میانگین بارش‌های ابتدای مهر ماه امسال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۴۸۵ میلی متر بود ۵۴ درصد و نسبت به دوره بلندمدت نیز ۲۱ درصد رشد داشته است.

او گفت : در این مدت پاوه با ۲۹۵ میلی متر، ماهیدشت با حدود ۲۹۰ میلی متر و گواور با حدود ۲۷۱ میلی متر بیشترین بارش‌های استان را به خود اختصاص داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زوراوند از سومار با ۸۹ میلی متر بارندگی، قصرشیرین با ۱۵۴ میلی متر و سنقروکلیایی با کمی بیش‌تر ۱۷۱ میلی متر به عنوان کم بارش‌ترین نقاط استان یاد کرد.

معاون اداره کل هواشناسی استان، میانگین بارش باران در شهر کرمانشاه را نیز حدود ۲۵۶ میلی متر ذکر کرد و گفت: این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۳۹۶ میلی متر بوده ۳۶ درصد کاهش، ولی در مقایسه با دوره بلند مدت چهار درصد رشد نشان می‌دهد.

او با بیان اینکه همه نقاط استان میانگین بارش آن‌ها نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، گفت: بیشترین کاهش بارندگی متعلق به پاوه و سومار با ۷۰ درصد و کمترین کاهش نیز متعلق به شهر کرمانشاه با ۳۶ درصد بوده است.

زواروند گفت: به جز ماهیدشت و کرمانشاه که به ترتیب ۲۵ و چهار درصد بارندگی آن‌ها نسبت به دوره بلند مدت رشد داشته است، دیگر نقاط استان از پنج تا ۵۳ درصد کاهش داشته اند .

 

 

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست آب و هوا وضعیت جوی وضعیت آب و هوا میانگین بارش میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۲۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتفاع بارش در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید

محسن حیدری اظهار کرد: معمولاً بارش‌های بهاری با توجه به انرژی بالای همرفتی سیستم ناشی از امواج جوی کم دامنه باعث رخداد رگبار باران، رعدوبرق شدید و تندباد شدید لحظه ای همراه با بارش تگرگ می‌شود که می‌تواند مخاطرات جوی خطرناکی را ایجاد کنند.

وی ادامه داد: از ویژگی های این نوع سیستم توزیع غیر همگون بارش به صورت نقطه ای در محل های مختلف در مساحت کوچک با شدت بالا است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: از ۳۲ ایستگاه هواشناسی و باران سنجی استان گزارش باران مخابره شد، که میزان بارش از مرکز تحقیقات زاهدان ۲۵، چاه رحمان از توابع زاهدان ۴۰، سیادک ۱۵.۴، نصرت آباد ۴.۷، میرجاوه ۲۲، زابل ۰.۹، زهک ۴.۸ میلی متر بوده است.

وی بیان کرد: بارش‌های بهاری تا جمعه در سیستان و بلوچستان تداوم دارد، که باعث رخداد رگبار و رعد و برق برخی نقاط رگبار و رعد و برق شدید، تگرگ و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

حیدری عنوان کرد: در این مدت احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی وجود دارد. شمال سیستان و بلوچستان از جمعه وزش باد برخی ساعات بادشدید و گردوخاک انتظار می‌رود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ارتفاع بارش در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید
  • بارش بیش از ۲۰۰ میلی متر باران از ابتدای سال آبی
  • بهاران پربارش فارس
  • افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر
  • خورو بیابانک بارانی‌ترین منطقه اصفهان
  • ارتفاع بارش در زاهدان به ۳۱ میلی متر رسید
  • فیلم| جاری شدن رودخانه فصلی رفسنجان در پی بارش باران
  • بارش‌های اخیر اردستان در نیم قرن گذشته بی‌سابقه بود
  • تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/سدها پر شد
  • ثبت ۱۳۳۰ میلی‌متر باران در کهگیلویه و بویراحمد