Web Analytics Made Easy - Statcounter

جشنواره بین‌المللی خوارزمی که باسابقه‌ترین جشنواره علمی ایران به شمار می‌رود، فرصتی به دانشمندان و پژوهشگران کشور می‌دهد تا نوآوری‌های ذهنی و علمی خود را به جامعه معرفی کنند.

گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، جشنواره بین‌المللی خوارزمی در سال 1366 بنیان نهاده شد و باسابقه‌ترین جشنواره علمی کشور به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جشنواره نه‌تنها رهیافت سنجیده‌ای برای شناسایی و معرفی طرح‌های برتر ملی است بلکه فرصتی برای قدردانی از دانشمندان، پژوهشگران و نوآورانی است که دانش و نوآفرینی‌های ذهنی و عملی خود دنیای مدرن را به سوی آینده‌ای روشن سوق می‌دهند.

تاکنون سی‌وسه دوره از جشنواره بین‌المللی خوارزمی برگزار شده، با توجه به طرح‌های که در این سه دهه ارائه و تقدیر شدند، به جرئت می‌توان گفت که جامعه برگزیدگان این جشنواره ظرفیت فوق‌العاده‌ای در دانش، پشتکار، تجربه، خلاقیت، مدیرت و خودباوری دارند که عامل مهمی در پیشرفت‌‌های علمی و فناوری به شمار می‌رود. جشنواره خوارزمی یک عملکرد سازمانی، سیاست وزارتخانه‌ای یا همایش بین‌المللی نیست بلکه آینه تمام نمایی از پویایی علمی، خودباوری دانش‌پژوهان و فناوران ایرانی است.

در سی و سومین دوره جشنواره خوارزمی چه گذشت؟

فراخوان پذیرش سی و سومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی فروردین‌ماه سال جاری از طریق وبگاه جشنواره، سایر مسیرهای اطلاع‌رسانی الکترونیکی و پستی در داخل و به چهار زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و اسپانیایی در خارج از کشور آغاز شد و در مهرماه نیز خاتمه یافت.

بیشتر بخوانید:

پلت‌فرم تحلیلی برای شناسایی بدافزار ساخته شد

کنکاش؛ سامانه‌ ایرانی که مشکلات شبکه‌های مخابراتی را شناسایی می‌کند

طرح‌های داخلی، طرح‌های خارجی، طرح‌های ایرانیان مقیم خارج، طرح برگزیده موفق در تولید ملی(برای طرح‌های تجاری شده از میان برگزیدگان دوره‌های قبلی) و برگزیده ویژه (برای تکریم فرهیختگان و دانشمندان ایرانی که با یک عمر تلاش در زمینه علمی خود به آبادانی این مرز و بوم همت گماشته‌اند) پنج بخش رقابت جشنواره بین‌المللی خوارزمی هستند.

خوارزمی در محورهای اصلی پژوهش‌های بنیادی، کاربردی، طرح‌های توسعه‌ای، اختراع و نوآوری و در گروه‌های تخصصی مهندسی برق و کامپیوتر، مکانیک، مکاترونیک، فناوری‌های شیمیایی، فناوری نانو، مواد، متالورژی و انرژی‌های نو، مهندسی نرم‌‌افزار و فناوری اطلاعات، صنایع و مدیرت فناوری، زیست فناوری و علوم پایه، پزشکی، کشاورزی و منابع طبیعی، محیط زیست، علوم پایه، عمران، هوافضا، معماری و شهرسازی، هنر، علوم پزشکی و نظایر آن در سطح ملی و بین‌المللی فعالیت می‌کند.

ثبت‌نام 328 طرح علمی و پژوهشی به سی‌وسومین دوره جشنواره بین‌المللی خوارزمی

طرح‌های ارائه شده به جشنواره بین‌المللی خوارزمی براساس موضوع به صورت الکترونیک از طریق سامانه برای ارزیابی به 18 گروه تخصصی ارسال می‌شود. اعضای هیئت علمی عضو گروه‌های تخصصی طرح‌ها را براساس ماهیت و شاخص‌های تعریف شده ارزیابی شده و طرح‌های برتر به هیئت داوران جشنواره بین‌المللی خوارزمی پیشنهاد می‌شود.

در سی و سومین دوره جشنواره بین‌المللی خوارزمی 328 طرح ثبت‌نام کردند که شامل 203 طرح داخلی و 125 طرح خارجی از 35 کشور جهان می‌شود. 42 طرح در گروه تخصصی برق و کامپیوتر، 40 طرح کشاورزی و منابع طبیعی، 31 طرح در فناوری‌های شیمیایی، 30 طرح در زیست فناوری و علوم پایه، 25 طرح در مکانیک، 25 طرح در مواد، متالورژی و انرژی‌های نو، 17 طرح در علوم پایه، 15 طرح‌ موفق در تولید، 14 طرح در نرم‌افزار و فناوری اطلاعات، 14 طرح در محیط زیست، 12 طرح در مکاترونیک، 12 طرح در فناوری نانو، 12 طرح در عمران، 9 طرح صنایع و مدیریت فناوری، هشت هوافضا، پنج هنر و پنج معماری و شهرسازی به این دوره از جشنواره ارائه شده است.

 گروه‌های تخصصی بعد از بررسی‌های چند ماهه 28 طرح را به گروه‌‌های تخصصی به هیئت داوران جشنواره معرفی کردند. پس از دفاع گروه‌های تخصصی از طرح‌های پیشنهادی 10 طرح داخلی، یک طرح ایرانی خارج کشور و چهار طرح خارجی به عنوان برگزیدگان سی و سومین جشنواره خوارزمی بین‌المللی معرفی شدند.

طرح‌های برتر سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی چه بودند؟

محمود یعقوبی با طرح «توسعه فناوری خورشیدی حرارتی در کشور» برگزیده ویژه این دوره جشنواره بین‌المللی خوارزمی شد. افشین سلطانی با طرح «مدل‌سازی گیاهان زراعی و کاربردهای آن» رتبه دوم پژوهش‌های بنیادی در گروه تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی، قاسم جعفری‌پور با طرح «گسترش نظام‌های عددی نامتعارف در حساب کامپیوتری» رتبه سوم پژوهش‌های بنیادی در گروه تخصصی برق و کامپیوتر، سعید بلالایی با طرح «سنتز مواد اولیه رادیو داروهای پپتیدی» رتبه اول پژوهش‌های کاربردی در گروه تخصصی فناوری‌های شیمیایی، شرکت بیت‌بان با طرح «پلتفرم تحلیل بدافزار بیت‌بان» رتبه دوم پژوهش‌های کاربردی در گروه تخصصی برق و کامپیوتر، مرکز پژوهشی پارس شریف با طرح «ماژول امنیت سخت‌افزاری بومی صدف» رتبه دوم پژوهش‌های کاربردی در گروه تخصصی برق و کامپیوتر، شرکت علوم سبز با طرح «کنکاش (سامانه نظارت و تحلیل شبکه‌های مخابراتی)» رتبه سوم پژوهش‌های کاربردی در گروه تخصصی برق و کامپیوتر، مهدی وطنی و محمدصادق حیدرزاده با «طراحی و ساخت دستگاه فلوفرمینگ» رتبه دوم طرح‌های توسعه در گروه تخصصی مکانیک، پژوهشکده برق جهاد دانشگاهی با «طراحی و ساخت سیستم کنترل دور الکتروموتورهای توان بالا» رتبه سوم طرح‌های توسعه گروه تخصصی برق و کامپیوتر، دانشگاه صنعتی مالک اشتر با «طراحی زیرساخت‌ها و تولید قطعات سرامیکی کاربید سیلیسیم» رتبه سوم طرح‌های توسعه‌ای در گروه تخصصی مواد متالورژی و انرژی‌های نو ۱۰ طرح داخلی برگزیده سی و سومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی اعلام شدند.

سید محمد شاهیدپور ایرانی مقیم آمریکا با طرح «تحقیق، طراحی و پیاده‌سازی فناوری‌های انرژی تجدیدپذیر در ریزشبکه‌ها» در حوزه پژوهش‌های کاربردی از گروه تخصصی برق و کامپیوتر، سی‌کوآن‌کیم با طرح «تحقیق و توسعه مواد دارویی غذاهای فراسودمند و بهداشتی از موجودات دریایی» در حوزه پژوهش‌های کاربردی و تخصصی زیست‌فناوری، محیط‌زیست و علوم پایه پزشکی، وی هوا وانگ با طرح «ارتقای دانش ارتباط بین خواص با پدیده رهایش در شیشه‌های فلزی» در حوزه پژوهش‌های بنیادی از گروه تخصصی مواد متالورژی و انرژی‌های نو، ژیائومینگ جن با طرح «نوآوری در سنتز پلیمرها و ترکیب‌های کوئوردیناسیونی» در حوزه پژوهش‌های بنیادی از گروه تخصصی فناوری‌های شیمیایی و راجکومار بویا با طرح «الگوریتم‌ها و سیستم‌های نرم‌افزاری بازار محور با بهره‌وری انرژی بالا در محاسبات ابری» در حوزه پژوهش‌های بنیادی از گروه تخصصی برق و کامپیوتر نیز پنج طرح برگزیده خارجی جشنواره بین‌المللی خوارزمی بودند.

انتهای پیام/4021/

منبع: آنا

کلیدواژه: پژوهش توسعه ای برق و کامپیوتر کنکاش گروه تخصصی حوزه کاربردی گروه تخصصی برق و کامپیوتر جشنواره بین المللی خوارزمی فناوری های شیمیایی حوزه پژوهش پژوهش های بنیادی گروه های تخصصی سومین جشنواره طرح های توسعه گروه تخصصی دوره جشنواره سی و سومین علوم پایه رتبه دوم رتبه سوم طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۲۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت دانش آموزان شاهرودی در جشنواره خوارزمی

مدیر آموزش و پرورش شاهرود با بیان اینکه تعداد شرکت کنندگان در این دوره ۳۵ درصد افزایش داشته است گفت: در این جشنواره یک هزار و ۲۰۰ دانش آموز متوسطه دوره اول در ۱۳ محور با هم رقابت کردند.

به گفته‌ی سیدمحمدموسوی توجه به دستاورد‌های علمی و عملی دانش آموزان، کاربردی کردن آموخته‌ها و شکوفایی و شناخت استعداد‌ها از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • رویداد روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود
  • رقابت دانش آموزان شاهرودی در جشنواره خوارزمی
  • جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی رینوفست ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان
  • ۸۰ دانش‌آموز در حوزه فناوری‌ نو گواهی بین‌المللی دریافت کردند
  • سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود
  • نقش آفرینی مراکز نوآوری در حفظ و ترویج قانون جهش تولید دانش‌بنیان
  • نقش‌آفرینی مراکز نوآوری در حفظ قانون جهش دانش‌بنیان