Web Analytics Made Easy - Statcounter

سران کشورهای آلمان، روسیه و فرانسه در یک گفت‌وگوی تلفنی مشترک درباره حل و فصل مسائل مربوط به «ادلب» سوریه بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش مشرق، کاخ الیزه اعلام کرد «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه و «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان آمادگی خودشان را برای دیدار با روسای جمهور روسیه و ترکیه و گفت‌وگو برای یافتن راه حلی جهت بحران ادلب سوریه اعلام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بیشتر بخوانید: روسیه: ترکیه از اظهارات شدیداللحن در مورد ادلب سوریه اجتناب کند اعلام آمادگی روسیه برای نشست مشترک با ایران و ترکیه درباره سوریه

پیش از این کاخ کرملین هم اعلام کرده بود «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه در گفت‌وگو با ماکرون و مرکل بر ضرورت خنثی‌سازی تهدید تروریسم و حفظ وحدت سوریه تأکید کرده است. 

کرملین همچنین همراستا با بیانیه کاخ الیزه خاطرنشان کرد ماکرون و مرکل به پوتین اطمینان خاطر داده‌اند آماده‌ برگزاری دیداری مشترک با «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه در خصوص ادلب هستند. 

کشورهای غربی در روزهای گذشته واکنش تندی به عملیات پاکسازی تروریست‌ها در استان ادلب توسط ارتش سوریه داشته‌اند و به همین دلیل تلاش کرده‌اند فشارها روی دمشق را تشدید کنند.

اتحادیه اروپا چند روز پس در واکنش به پیشروی‌های ارتش سوریه در عملیات پاکسازی و آزادسازی استان ادلب از تروریست‌ها، تحریم‌ها علیه سوریه را تشدید کرد. در بیانیه اتحادیه اروپا تصریح شد: «پارلمان اتحادیه اروپا امروز ۸ بازرگان برجسته و دو نهاد مرتبط با بازرگانان نظام سوریه و حامیانش را در لیست تحریم‌ها قرار داد».

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتخابات98 کرونا لیگ قهرمانان آسیا آلمان فرانسه روسیه ادلب ارتش سوریه مرکل ترکیه تروریسم ولادیمیر پوتین اتحادیه اروپا رجب طیب اردوغان دمشق استان ادلب ماکرون کاخ الیزه سوریه آنگلا مرکل پوتین امانوئل ماکرون مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۳۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایتالیا: نیرو‌های ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد

پس از آنکه امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در اوایل این هفته تکرار کرد ممکن است زمانی فرا برسد که نیرو‌های فرانسوی و غربی به اوکراین اعزام شوند، وزیر دفاع ایتالیا گفت: نیرو‌های ایتالیایی هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد.

به گزارش ایسنا، گیدو کروستو، وزیر دفاع ایتالیا اعلام کرد: «در این میان، غرب باید از اظهارات جالب توجه برای ایجاد تاثیر خوب، مانند اعزام ناتو به اوکراین اجتناب کند.»

وی همچنین اظهار کرد تقسیم جلسات به ۲ یا سه (کشور)، در حالی که ما ۲۷ کشور در اتحادیه اروپا هستیم، اشتباه است. منظور کروستو نشست موسوم به مثلث «وایمار» بود که رهبران فرانسه، آلمان و لهستان را گرد هم می‌آورد.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه که در اواخر فوریه احتمال اعزام نیرو‌های غربی به اوکراین را مطرح کرده بود، با ذکر ۲ شرط عنوان کرد: در صورتی که مسکو از خطوط مقدم عبور کند و کی‌یف آن را درخواست کند، می‌توانیم این مساله (اعزام نیرو به اوکراین) را مطرح کنیم. وی مدعی شده بود که اکثر کشور‌های اروپایی با طرحش موافقند.

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • روسیه بلافاصله پس از شکست اوکراین، بیخ گوش ما موشک مستقر می‌کند
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • ماکرون با شی درباره تجارت و اوکراین صحبت می‌کند
  • ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند
  • ایتالیا: نیرو‌های ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • کامرون ایده اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد
  • کامرون ایده ماکرون در مورد اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد