Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و اولین میان دوره پنجمین دوره مجلس خبرگان همزمان با سراسر کشور از ساعت ۸ صبح دومین روز از آخرین ماه امسال در استان قم آغاز شد.

جمع کثیری از مردم قبل از ساعت ۸ صبح در محل‌های اخذ رأی حضور یافتند تا در اولین دقایق انتخابات به وظیفه دینی و ملی خود عمل کرده باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود ۲۰ هزار نفر انتخابات قم را برگزار می‌کنند و ۶۶۹ شعبه اخذ رأی برای این دوره از انتخابات در قم درنظر گرفته شده است که ۵۸۶ شعبه ثابت و ۸۳ شعبه سیار است.

طبق اعلام مسئولان استان بیش از ۸۲۶ هزار نفر در قم واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند که از این تعداد ۴۲ هزار و ۶۸۸ نفر رأی اولی هستند.

۶۶۹ بازرس بر روند اجرای انتخابات در شعب مختلف اخذ رأی نظارت دارند که از این تعداد ۵۷۱ بازرس در شهر قم و ۹۸ بازرس هم در بخش‌های مختلف و دیگر شهرستان‌های استان امروز حضور دارند تا انتخابات بدون کوچک‌ترین تخلفی برگزار شود.

۹۳ داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی و ۲ داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان در این دوره از انتخابات در استان قم با یکدیگر رقابت می‌کنند.

استان قم سه نماینده در مجلس شورای اسلامی و یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

این خبر بروزرسانی می‌شود...

کد خبر 4858175

منبع: مهر

کلیدواژه: انتخابات 98 قم انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخابات 98 راهپیمایی 22 بهمن بارش برف دهه فجر ایلام انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر تعطیلی مدارس قزوین گرگان مجلس شورای اسلامی شهرکرد انقلاب اسلامی ایران قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۴۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل صندوق‌های اخذ رأی الکترونیکی به حوزه انتخابیه قائم شهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌فرماندار قائم شهر در نشست آموزشی نمایندگان فرماندار، ناظران و کاربران مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی این حوزه انتخابیه گفت: حوزه انتخابیه قائم شهرجزو هشت حوزه انتخابیه کشور است که مرحله دوم انتخابات مجلس آن به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.

مولایی افزود: دوره‌های آموزشی کاربران و متعاقبا رای دهندگان در محلات مختلف از برنامه‌های توجیهی این دوره برای آشنایی و شناخت بیشتر مردم با انتخابات الکترونیکی است که توسط اساتید و کارشناسان انجام می‌شود.

مدیرکل فن آوری استانداری مازندران هم تسهیل در أخذ رأی و عدم دخالت دیگران در رأی دادن افراد به خاطر نمایش تصویر نامزد‌های مورد نظر و سهولت در امر انتخابات و شمارس و جمع بندی آرای اخذ شده در چند دقیقه و درکوتاهترین زمان با دقت بالا را از ویژگی‌ها و تفاوت‌های مهم انتخابات الکترونیکی نسبت به انتخابات غیر الکترونیک برشمرد.

شهابیان افزود: در مرحله دوم انتخابات، واجدان شرایط رای این حوزه انتخابیه که در دوره نخست انتخابات رای دادند و نیز افرادی که در دوره قبل موفق به شرکت در انتخابات نشدند، می‌توانند در انتخابات ۲۱ اردیبهشت شرکت کنند و به کاندیدا‌های مورد نظر خود رأی دهند.

در حوزه انتخابیه قائم‌شهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ ۴۱۸شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده که با تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز الکترونیکی در انتخابات ۲۱ اردیبهشت با آرای الکترونیکی مردم از بین چهار کاندیدای این حوزه دو نفر با کسب اکثریت آرا به عنوان نمایندگان این حوزه راهی مجلس دوازدهم شورای اسلامی خواهند شد.

دیگر خبرها

  • تحویل صندوق‌های اخذ رأی الکترونیکی به حوزه انتخابیه قائم شهر
  • برپایی ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات
  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات فعال می‌شوند
  • دور دوم انتخابات مجلس در آبادان الکترونیکی برگزار می‌شود
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • وزیر کشور: افراد انگشت شماری در برابر قانون مقاومت می‌کنند
  • الکترونیکی بودن دور دوم انتخابات مجلس در آبادان