Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، نام نویسی از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۱۰ آذر ماه سال جاری به مدت یک هفته، همزمان با سراسر کشور در ۱۳ حوزه انتخابیه استان در فرمانداری های مرکز این حوزه‌ها یعنی فرمانداری های تبریز، اهر، بستان‌آباد، بناب، سراب، شبستر، کلیبر، مراغه، مرند، ملکان، میانه، هشترود و ورزقان و همچنین ستاد مرکزی وزارت کشور انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷۹۴ نفر داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۳ حوزه انتخابیه استان ثبت نام کردند که براساس آمار ارائه شده، نام‌نویسی بانوان در این دوره نسبت به دوره گذشته انتخابات مجلس، ۲۸ درصد افزایش یافته و ۱۱ درصد از مجموع ثبت نام کنندگان را بانوان تشکیل می دهند.

تعداد داوطلبان ثبت نام کننده از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر ۳۳۶ نفر بود و بعد از مرکز استان، بیشترین ثبت نام داوطلبان از حوزه‌های انتخابیه مرند و جلفا، میانه و اهر و هریس و کمترین ثبت نام نیز از حوزه انتخابیه بناب بوده است.

۶۳۵ نفر از ثبت نام کنندگان دارای مدرک فوق لیسانس، ۹۸ نفر دارای مدرک دکتری، ۲۰ نفر دارای مدرک حوزوی و ۱۶۸ نفر دارای مدرک تحصیلی لیسانس بودند که دارندگان مدرک تحصیلی لیسانس، حائز یکی از دو شرط نمایندگی ادوار و یا ایثارگری هستند.

۳۲ نفر از کاندیداها، دارای سابقه نمایندگی ادوار مجلس هستند و ۱۷۲ نفر هم سابقه داوطلبی انتخابات مجلس را داشتند.
 
گروه سنی ۳۶ تا ۴۰ سال با ۱۸۹ نفر بیشترین آمار ثبت نام ها را به خود اختصاص داده اند، رده سنی ۷۱  تا ۷۵ سال هم با ۲ نفر کمترین ثبت نام ها را شامل می شد، ضمن اینکه در شغل های ثبت نامی، کارمند با ۳۰۴ نفر، بازنشسته با ۷۲ نفر، استاد دانشگاه با ۶۵ نفر، فرهنگی با ۶۱ نفر، پزشک با ۱۸ نفر و روحانی با ۱۲ نفر بیشترین شغل های ثبت نامی را به خود اختصاص داده اند.

از ۷۹۶ نفر داوطلب بثبت نام کننده در استان ۶۴۵ نفر در هیات های اجرایی تایید صلاحیت شدند، که قبل از بررسی در هیات اجرایی در حدود ۱۰۰ نفر نیز انصراف داده بودند و در نهایت ۳۶۳ نفر از سوی شورای نگهبان تایید شدند.

بعد از تایید اسامی توسط شورای نگهبان از ۲۲ بهمن تا به روز گذشته ۷۳ نفر انصراف دادند که تعداد داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان به ۲۹۰ نفر کاهش یافت.

در سه حوزه انتخابیه ملکان، بناب و بستان آباد کاندیدای خانم وجود ندارد البته در حوزه بناب اصلا ثبت نام کننده خانم وجود نداشت و در ۲ حوزه دیگر نیز رد صلاحیت شدند.

تعداد واجدین شرایط رأی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در آذربایجان شرقی دو میلیون و ۹۷۷ هزار و ۸۰۰ نفر در استان است که یک میلیون و ۵۰۲ هزار نفر از این افراد را مردان و بقیه را زنان تشکیل می‌دهند.

۱۴۵ هزار و ۲۹۴ نفر رأی اولی هستند که ۷۴ هزار و ۴۶۰ نفر را مردان و بقیه را زنان تشکیل می‌دهند.

۶۲ هزار نفر از جمله عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی، محافظان صندوق، اعضای شعب اخذ رای و عوامل ستادی برای برگزاری انتخابات فعالیت می کنند.

تعداد شعب اخذ رای در سطح استان ۳ هزار و ۵۳ شعبه است که از این تعداد یک شعبه مربوط به اقلیت های دینی است، همچنین تعداد صندوق سیار پیش بینی شده برای انتخابات این دوره ۷۲۵ صندوق می باشد و برای شرایط خاص آب و هوایی نیز بالگرد پیش بینی شده است.

آذربایجان شرقی با بیش از ۴ میلیون نفر جمعیت ۱۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد و نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم در دوم اسفند ماه جاری در ۱۳ حوزه انتخابیه این استان برای ورود به خانه ملت با یکدیگر رقابت می کنند.

برچسب‌ها مشارکت انتخاباتی ستاد انتخابات کشور انتخابات مجلس شورای اسلامی استانداری آذربایجان شرقی پروندهٔ خبری انتخابات مجلس در آذربایجان شرقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشارکت انتخاباتی ستاد انتخابات کشور انتخابات مجلس شورای اسلامی استانداری آذربایجان شرقی مشارکت انتخاباتی ستاد انتخابات کشور انتخابات مجلس شورای اسلامی استانداری آذربایجان شرقی انتخابات مجلس شورای اسلامی آذربایجان شرقی حوزه انتخابیه دارای مدرک ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۴۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزارنشدن الکترونیکی دور دوم انتخابات مجلس در ورامین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس ستاد انتخابات استان تهران در حاشیه جلسه شورای اداری ورامین گفت: دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ورامین ۲۱ اردیبهشت تمام الکترونیک برگزار نخواهد شد.

سید عباس جوهری با بیان اینکه در استان تهران تکلیف ۸ حوزه انتخابیه در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی مشخص شده است، افزود: انتخابات در دو حوزه تهران و ورامین به دور دوم کشیده شد.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۳۲ نامزد در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس برای تصاحب ۱۶ کرسی مجلس و در حوزه انتخابیه ورامین ۲ نامزد برای یک کرسی مجلس با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

عباس جوهری از پیگیری و برنامه ریزی برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس خبر داد و افزود: تفاوت عمده برگزاری انتخابات دور اول و دور دوم، تمام الکترونیک بودن انتخابات در حوزه انتخابیه تهران برای دور دوم است.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به اینکه برگزاری تمام الکترونیک انتخابات در تهران برای اولین بار اجرا می‌شود، گفت: کوتاه شدن زمان رأی دادن و شمارش آرا از جمله مزایای برگزاری تمام الکترونیک انتخابات است.

عباس جوهری با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها برای برگزاری دور دوم انتخابات در دو حوزه انتخابیه ورامین و تهران پای کار هستند، گفت: آموزش‌های لازم هم به رأی دهندگان و هم به عوامل اجرایی انتخابات دور دوم مجلس داده خواهد شد.

دیگر خبرها

  • دور دوم انتخابات مجلس در هشت حوزه انتخابیه کشور تمام الکترونیک خواهد بود
  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد
  • آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس
  • برگزارنشدن الکترونیکی دور دوم انتخابات مجلس در ورامین
  • دور دوم انتخابات مجلس در تبریز الکترونیکی برگزار می‌شود
  • انتخابات مجلس در ورامین تمام الکترونیک نخواهد بود
  • رأی‌گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه، به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • ۲۴۵ نماینده در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راهی خانه ملت می‌شوند
  • برگزاری انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه
  • تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات در خوزستان فراهم شد