Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-05@03:04:31 GMT

اروپا جرأت محاکمه اسرائیل را ندارد

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۷۴۸۵۷

اروپا جرأت محاکمه اسرائیل را ندارد

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان می‌گوید، اگرچه هیچ مانعی در برابر اتحادیه اروپا برای اجماع بر سر مسایل بین‌المللی وجود ندارد اما هنگامی که مسأله مربوط به رژیم اسرائیل باشد این رویه تغییر می‌کند.

به گزارش مشرق، «ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد، اروپا جرأت محاکمه رژیم صهیونیستی به دلیل طرح موسوم به «معامله قرن» را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: اسرائیل تنها طرف سودبرنده "معامله قرن"

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، المالکی افزود: سران اتحادیه اروپا در تلاش برای تهیه برنامه‌ای در راستای مقابله با طرح صلح ارائه شده در خاورمیانه به دست «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا هستند، طرحی که معروف به معامله قرن است.

وزیر خارجه فلسطین ادامه داد: اگرچه هیچ مانعی در برابر اتحادیه اروپا برای اجماع بر سر مسایل بین‌المللی و براساس اصولی که این اتحادیه برای آن تشکیل شده، وجود ندارد اما اتحادیه اروپا نمی‌تواند بر اسرائیل اعمال فشار و آن را مجبور به پیروی از مشروعیت بین‌الملل کند.

وی تأکید کرد: زمانی که موضوع مرتبط با اسرائیل باشد تمام این اصول رنگ می‌بازد و صداهایی از داخل اتحادیه اروپا شنیده می‌شود که اتخاذ اینگونه اقدامات را ممنوع می‌کند.

معامله قرن در هشتم بهمن ماه در آمریکا رونمایی شد و در آن حقوق فلسطینی‌ها درباره قدس و بازگشت آوارگان و بسیاری مسایل دیگر نادیده گرفته شده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتخابات98 کرونا لیگ قهرمانان آسیا معامله قرن خاورمیانه رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ امریکا اتحادیه اروپا رژیم اسرائیل رئیس جمهور آمریکا ریاض المالکی قدس اسراییل اسرائیل رژیم صهیونیستی مشرق رژیم اسراییل ترامپ اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۴۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا

جوزپ بورل، کمیسر سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که نظم بین المللی پس از جنگ سرد دیگر وجود ندارد و آمریکا موقعیت مسلط خود را از دست داده است. 

براساس گزارش المیادین، بورل در جریان سخنرانی در انگلیس گفت: نظم جهانی که پس از سال ۱۹۴۵ پدیدار شد، در حال از دست دادن سرعت خود است، زیرا ما شاهد ظهور چین و تبدیل آن به یک ابرقدرت هستیم.

این مقام اروپایی همچنین معتقد است که این موضوع برای غربخوب نیست و در این زمینه باید نقش اتحادیه اروپا و انگلیس مشخص شود. او اعزود: اما این بستگی به این دارد که ما چگونه به تهدیدات فزاینده پاسخ دهیم و این از اهمیت فوری برخوردار است. همانطور که ما هشدار‌هایی را می‌شنویم که اروپا ممکن است (در یک جنگ) پایین یابد. 

بورل همچنین اعلام کرد که هیچ اتحادی بین کشور‌های اتحادیه اروپا در مورد سیاست در قبال روسیه وجود ندارد و برخی آن را دوست خوبی می‌دانند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تاکید ایران بر پیگیری جنایات و محاکمه سران رژیم اسرائیل
  • تاکید امیرعبداللهیان بر پیگیری جنایات و محاکمه سران رژیم اسرائیل
  • تحقیق و تفحص بین المللی برای محاکمه سران جنایتکار رژیم صهیونیستی
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است
  • آلمان درباره حملات سایبری به روسیه هشدار داد
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: اسرائیل خاورمیانه را دچار بدترین چرخه خشونت کرده است/ تلاش‌ها برای راه حل دو دولتی باید افزایش یابد
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا
  • چالش های اتحادیه اروپا در خاورمیانه چیست؟/ نگاه بروکسل به پرونده هسته ای ایران با اسرائیل متفاوت است/ اتحادیه اروپا می تواند با ایران در مقابله با تهدیدهای مشترک همکاری کند
  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • آلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود