Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا رزم حسینی روز جمعه با حضور در ستاد انتخابات استانداری در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به احراز هویت الکترونیک هم اکنون همه سامانه ها در این خصوص به سامانه جامع انتخابات متصل است و در این فرایند امنیت بالایی برقرار است.
رزم حسینی ادامه داد: با توجه به هجمه های به ویژه  اقتصادی دشمنان، حضور فعال مردم و مشارکت حداکثری در انتخابات بیش از پیش مورد نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار خراسان رضوی انتخابات مجلس را بسیار  مهم توصیف کرد و گفت: پیش بینی می کنیم نمایندگان این دوره فعالیت خوبی برای استان انجام دهند و از نمایندگان مجلس آینده انتظار همکاری داریم تا در حوزه اقتصادی و فرهنگی و دیگر بخشها در مسیر دوری از درگیری ها و چالشهای سیاسی  گام بردارند.
رزم حسینی افزود: مطابق بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب فرمودند نیازمند قوی شدن هستیم و در این راستا قوی شدن قدرت اقتصادی در اولویت قرار دارد.

روز انتخابات عید مردم است

رییس کل دادگستری خراسان رضوی نیز با حضور ستاد انتخابات استانداری خراسان رضوی گفت: مهمترین عامل برای حضور در انتخابات تامین منافع فردی، استانی و ملی است.
صادقی افزود: روز رای گیری، عید ملت است و همه شرایط برای انتخابات به واسطه فعالیت نیروهای اجرایی، نظارتی، امنیتی و انتطامی و بسیج فراهم است تا مشارکت حداکثری مردم با رای حداکثری مردم در صندوقها به دست آید و  انتخاب اصلح انجام شود.
وی ادامه داد: مجلس خوب، قوانین خوبی وضع  و در نهایت منافع محلی و ملی را تامین می کند.

فرایند رای‌گیری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری صبح جمعه دوم اسفند ماه همزمان با سراسر کشور در چهار هزار و ۲۳ شعبه اخذ رای ۱۲ حوزه انتخابیه خراسان رضوی آغاز شد.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات خراسان رضوی برای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و نخستین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری حدود ۷۵ هزار نیروی اجرایی برای این تعداد شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده و هزار و ۶۱۲ شعبه از این تعداد در روستاها قرار دارند.

هچنین به دلیل احتمال مراجعه بیش از حد معمول رای دهندگان به حدود هزار و ۵۰۰ شعبه اخذ رای، برای این شعب به جای پنج نفر عامل اجرایی هفت نفر در نظر گرفته شده است.

رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی کل واجدین شرایط رای دادن در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان را چهار میلیون و ۵۰۳ هزار و ۶۱۰ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۲ میلیون و ۲۶۰ هزار و ۴۸۲ نفر زن و ۲ میلیون و ۲۴۳ هزار و ۱۲۸ نفر مرد هستند و  ۲۵۴ هزار و ۱۹۸ نفر نیز به عنوان رای اولی برای نخستین بار در انتخابات و تعیین سرنوشت سیاسی خود شرکت می کنند.

حسن جعفری افزود: شمار حوزه‌های انتخابیه اصلی خراسان رضوی ۱۲ حوزه است که علاوه بر این تعداد در ۶۳ حوزه انتخابیه فرعی نیز این انتخابات برگزار می شود و در مجموع ۳۰ فرمانداری و ۴۵ بخشداری به عنوان حوزه های اصلی و فرعی در این چارچوب فعالیت می‌کنند.

برچسب‌ها مشهد علی‌رضا رزم‌حسینی انتخابات مجلس شورای اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد انتخابات مجلس شورای اسلامی مشهد انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی انتخابات مجلس ستاد انتخابات خراسان رضوی رزم حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۴۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حال و هوای انتخاباتی در ۱۵ استان

۹۰ کاندیدا برای کسب ۴۵ کرسی باقیمانده از ۲۹۰ کرسی مجلس تا ۸ صبح پنجشنبه، ۲۰ اردیبهشت به رقابت می‌پردازند.

به گزارش مشرق، تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در حالی از بامداد ۱۳ اردیبهشت‌ماه آغاز شد که ۹۰ کاندیدا برای کسب ۴۵ کرسی باقیمانده از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای‌اسلامی به رقابت می‌پردازند؛ رقابتی که تا ۸ صبح پنجشنبه، ۲۰ اردیبهشت‌ماه ادامه خواهد داشت.

ماراتن انتخابات مجلس دوازدهم که از اسفندماه ۱۴۰۲ آغاز شده‌ در شرایطی روز جمعه، ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ به خط پایان می‌رسد که رقابت‌های انتخاباتی در ۱۵ استان کشور به اوج رسیده و کاندیداها در ۲۱ حوزه انتخابیه درحال فعالیت‌های انتخاباتی به‌منظور جلب‌نظر مردم هستند.

دراین میان رقابت‌های انتخاباتی در استان تهران حال‌وهوای دیگری به‌خود گرفته است؛ رقابت ۳۴ کاندیدا برای کسب ۱۶ کرسی نمایندگی مجلس از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و همچنین ورامین، پیشوا و قرچک رقابت‌ها در این حوزه را در کانون توجه رسانه‌ها و افکارعمومی قرار داده‌است.

در چنین شرایطی اگرچه رقابت انتخاباتی در تهران تنها در اردوگاه اصولگرایی در جریان است، اما کاندیداهای منسوب به جریان اصلاح‌طلبی نیز در برخی حوزه‌ها به دور دوم راه یافته‌اند؛ موضوعی که سبب شده در این دور از انتخابات نیز رقابت میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان جریان داشته باشد.

رویکرد اصلاح‌طلبان در دور دوم

طی روزهای اخیر تحرکات انتخاباتی محدود به جریان‌های اصولگرایی نبوده و جریان‌های اصلاح‌طلب نیز فعالیت‌هایی را برای دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم داشته‌اند.

براین اساس هم بود که حزب اعتماد ملی اعلام کرد از کاندیداهایی که گرایش اصلاح‌طلبی یا متمایل به اصلاح‌طلبان داشته باشند، حمایت خواهد کرد.

براساس برخی گمانه‌زنی‌ها در اردوگاه اصلاح‌طلبی، ندای ایرانیان، کارگزاران سازندگی، اعتمادملی و اعتدال و توسعه ازجمله احزاب اصلاح‌طلبی هستند که از برخی کاندیداهای به دور دوم راه یافته در نقاط مختلف کشور حمایت می‌کنند.

رقابت در اردوگاه اصولگرایی

ترکیب کاندیداهای حاضر در دور انتخابات مجلس دوازدهم در تهران نشان می‌دهد در این حوزه انتخابیه رقابت تنها در اردوگاه اصولگرایی جریان دارد.

براین اساس هم بود که طی روزهای اخیر شاهد انتشار فهرست‌های مختلفی از این جریان به‌منظور رقابت در تهران بوده‌ایم؛ فهرست‌های چندگانه‌ای که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

دیگر خبرها

  • تقویت زیرساخت‌های شرق کشور، همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان را به دنبال دارد
  • ۳ پرونده در دادسرای مشهد در خصوص جرایم انتخاباتی تشکیل شد
  • تشکیل ۳ پرونده جرایم انتخاباتی خراسان رضوی در دور اول
  • تشکیل ۳ پرونده قضایی در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی
  • خراسان جنوبی آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • باید عدالت آموزشی در استان زنجان برقرار شود
  • دور دوم انتخابات مجلس در خراسان رضوی الکترونیکی برگزار نمی‌شود
  • انتخابات دور دوم مجلس در زنجان چالش بین فضاسازی و حقیقت
  • حال و هوای انتخاباتی در ۱۵ استان
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم