Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@17:02:48 GMT

آمادگی ادارات ثبت احوال برای خدمات رسانی به مردم

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۷۵۵۰۹

آمادگی ادارات ثبت احوال برای خدمات رسانی به مردم

مهرآور گفت: تمام ادارات ثبت احوال خراسان جنوبی از زمان شروع انتخابات تا پایان رای گیری از مردم آماده خدمت رسانی به مردم هستند.

«علیرضا مهرآور» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: تمام شناسنامه های تعویضی مردم صادر شده است و ادارت ثبت احوال خراسان جنوبی امروز (۲ اسفند) از آغاز تا پایان انتخابات مشغول فعالیت هستند تا آن دسته از افرادی که شناسنامه های خود را تحویل نگرفته اند، با مراجعه حضوری و دریافت سجل خود، در انتخابات شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی افزود: برای افرادی که شناسنامه خود را عوض نکرده اند و شماره ملی آن ها در شناسنامه قدیمی آن ها درج نشده و یا به هر دلیلی شماره ملی آن ها در دسترس نیست و نمی دانند، می توانند به ادارات ثبت احوال استان مراجعه کنند و شماره ملی خود را دریافت کنند.

 

مهرآور با بیان اینکه داشتن کارت ملی هوشمند برای انتخابات الزامی نیست، گفت: بر اساس قانون انتخابات ملاک رای دادن افراد، داشتن شماره ملی و اصل شناسنامه است و همراه داشتن کارت ملی در تسریع امور انتخابات موثر است.

 

مهرآور بیان  کرد: برای افرادی در یکم و دوم اسفندماه تازه به سن 18 سال کامل رسیده اند، به صورت استثناء امروز؛ شناسنامه عکس دار صادر می شود، لذا این افراد می توانند به ادارات ثبت احوال مراجعه و شناسنامه عکس دار خود را دریافت و در انتخابات شرکت کنند.

 

وی با بیان اینکه تمامی ادارت ثبت احوال استان امروز و در جریان انتخابات مشغول خدمات رسانی به مردم هستند، گفت: همچنین تمامی دفاتر پیشخوانی که خدمت ثبت احوال ارائه می دهند، مکلف هستند امروز باز و خدمات ارائه دهند، چراکه افرادی که از طریق این دفاتر درخواست تعویض شناسنامه داده اند، می توانند شناسنامه خود را تحویل و در انتخابات حضور داشته باشند.

 

خراسان جنوبی دارای ۱۱ شهرستان و چهار حوزه انتخابیه اصلی است و ۶۷۷ شعبه اخذ رای در این استان دایر می‌شود که ۷۱ شعبه نسبت به انتخابات دوره قبل مجلس شورای اسلامی افزایش یافته است.

 

خراسان جنوبی چهار کرسی در مجلس یازدهم دارد و بیش از ۵۶۴ هزار نفر در این استان مرزی واجد شرایط رای دادن هستند.

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: انتخابات در خراسان جنوبی مدیرکل ثبت و احوال خراسان جنوبی انتخابات مجلس خراسان جنوبي بیرجند ادارات ثبت احوال خراسان جنوبی شماره ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۵۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش دور دوم مناظرات انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  مدیرکل صدا و سیمای استان گفت: مناظره‌های ضبط شده از دو نامزد حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف، هر روز ساعت ۶ صبح و ۲۲ از رادیوی خراسان جنوبی و ۸ صبح و ۱۹ از سیمای خاوران پخش می‌شود.
دور سوم مناظرات هم قرار است دوشنبه ۱۷ اردیبهشت از رادیو و سیمای خاوران پخش شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تامین امکانات مورد نیاز برای برگزاری دومین مرحله انتخابات مجلس
  • رونمایی از لیست‌های انتخابات؛ آمادگی برای انتخابات الکترونیک
  • رونمایی از لیست‌های انتخاباتی/ آمادگی برای انتخابات الکترونیک
  • ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • آمادگی مازندران برای برگزاری الکترونیکی دور دوم انتخابات
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • ۲۳ استان گرفتار سیلاب/ امدادرسانی به ۵ هزار نف
  • ۲۳ استان گرفتار سیل و آبگرفتگی/امدادرسانی به ۵ هزار نفر
  • پخش دور دوم مناظرات انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • آواربرداری پس از نقشه‌برداری از خانه‌های آتش‌گرفته / ضرورت تسریع خدمات‌رسانی