Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله سید حسن عاملی در حاشیه شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در مصلی اردبیل افزود: انتخابات مظهر حاکمیت ملی و فرصت بزرگی است  که انقلاب اسلامی ایران برای مردم ایران فراهم کرده و باید قدر این نعمت را دانسته و در آن حضوری گسترده داشت .

وی بیان کرد: زمینه برگزاری انتخابات سالم و فرصت تصمیم‌گیری در سرنوشت خود را خون شهدا برای ما فراهم ساخته و نباید بگذاریم این خون هدر برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار کرد: هم اکنون امریکا ، اسراییل و منافقان مردم را برای عدم شرکت در انتخابات تشویق می‌کنند و یک ایرانی با غیرت دینی و ملی به خود اجازه نمی‌دهد که با حضور کمرنگ در انتخابات در ردیف دشمنان ملت قرار گیرد ، امروز مردم با حضور گسترده خود دشمنان را ناامید خواهد کرد.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه انقلاب اسلامی زمینه توسعه و اقتدار کشور را فراهم کرده است، گفت: این مسیر بالندگی و رشد و توسعه کشور نباید در نیمه راه رها شود، باید کار شروع شده در انقلاب 57 را تمام کرد و شرکت در انتخابات در این مسیر یکی از مهمترین  وظایف ملت می باشد.

آیت الله عاملی به برخی مشکلات در کشور اشاره کرد و اضافه کرد: اگر مشکلی هست و اگر انتقادی وجود دارد انتخابات فرصتی است که با چینش و انتخاب درست نمایندگان به بهبود امور کمک کنیم ، مجلس شایسته و فاخر می‌تواند به رفع مشکلات کمک کند و تشکیل چنین مجلس در گرو حضور حداکثری مردم در انتخابات می باشد.

وی انسجام و وحدت ملی را یکی از نیازهای ضروری کشور در این برهه تاریخی ذکر کرد و تاکید کرد: کشور  از هر سو در محاصره و تهدید دشمنان قرار داشته و در این شرایط، انسجام ملی یک نیاز اساسی و سلاح مقاومتی در برابر دشمنان بوده و انتخابات و شرکت گسترده در آن  تامین کننده این وحدت و انسجام است.

یک‌هزار و ۲۹۵ شعبه اخذ رای در استان  استقرار یافته که از این تعداد، ۸۶۴ شعبه ثابت و ۴۳۱ شعبه سیار بوده و ۵۵۰ شعبه اخذ رای در شهرها و ۷۴۵ شعبه نیز در روستاهای استان دایر شده است.

به گفته بهروز ندایی ،معاون سیاسی و امنیتی استانداری و رییس ستاد انتخابات استان اردبیل، بیش از ۲۰ هزار نفر اعم از اعضای هیات‌های اجرایی، نظارت، بازرسی، نیروهای انتظامی و امنیتی در برگزاری انتخابات مشارکت دارند.

۸۵ نامزد در پنج حوزه انتخاباتی شامل ۱۱ زن و ۷۴ مرد در پنج حوزه انتخابیه استان اردبیل در حال رقابت هستند که مردم هفت نماینده خود را از میان آنها انتخاب خواهند کرد.

در مجموع ۹۷۴ هزار نفر در استان  واجد شرایط رای دادن هستند که ۵۱ درصد آنها مرد و ۴۹ درصد زن بوده و  ۴۸ هزار و ۹۰۰ نفر از این تعداد رای اولی هستند.

استان اردبیل دارای پنج حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین با سه نماینده، حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز با یک نماینده، حوزه انتخابیه خلخال و کوثر با یک نماینده، حوزه انتخابیه مشگین‌شهر با یک نماینده و گرمی مغان با یک نماینده  بوده و در مجموع هفت نماینده در خانه ملت دارد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی انتخابات مجلس شورای اسلامی اردبیل سید حسن عاملی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی انتخابات مجلس شورای اسلامی اردبیل مجلس شورای اسلامی انتخابات مجلس شورای اسلامی اردبیل حوزه انتخابیه یک نماینده استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۵۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات مرحله دوم گنبد در ۲۳۰ شعبه برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدعلی مهاجر عصر روز شنبه در جمع خبرنگاران از برگزاری مرحله دوم انتخابات در روز ۲۱ اردیبهشت خبر داد و اظهار کرد: در ۱۱ اسفند سال ۱۴۰۲ دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در گلستان با حضور و مشارکت بسیار خوب مردم برگزار شد که در این دوره از انتخابات حوزه گنبدکاووس به دور دوم کشیده شد.

وی با اشاره به اینکه ۷۰۰ ناظر بر روند برگزاری انتخابات نظارت می‌کنند، افزود: این دوره از انتخابات در حوزه انتخابیه گنبدکاووس در ۲۳۰ شعبه برگزار می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان گفت: نامزدهای حوزه انتخابیه گنبدکاووس از بامداد پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت تبلیغات خود را به صورت رسمی آغاز خواهند کرد که این تبلیغات تا ۸ صبح پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ادامه دارد.

کد خبر 6090408

دیگر خبرها

  • اسلامی: ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات مجلس فعال است
  • ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات مجلس فعال است
  • ۱۱۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات فعال است / استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران
  • رقابت ۹۰ نفر برای ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم /خبر ستاد انتخابات درباره تعرفه ها
  • گنبدکاووس آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • انتخابات مرحله دوم گنبد در ۲۳۰ شعبه برگزار می شود
  • پیش بینی ۲۸۷ شعبه برای دور دوم انتخابات در بیرجند، درمیان و خوسف
  • دولت از استاندار جدید لرستان حمایت کند/ لزوم برخورد قاطع با فساد
  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟
  • مربیان باید موضوعات را با ارزش‌های دینی تبیین و تشریح کنند