Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- عربستان مدعی شد موشک های انصارالله را رهگیری کرده است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره؛ رسانه رسمی عربستان سعودی (واس) بامداد جمعه مدعی شد موشک های شلیک شده به سمت شهرهای سعودی توسط نیروهای انصارالله یمن را رهگیری و منهدم کرده است.
ائتلاف سعودی بامداد جمعه مدعی شده که پدافند هوایی عربستان موشک های شلیک شده از صنعاء به شهرهای عربستان را قبل از اصابت به هدف، منهدم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف سعودی بامداد جمعه در سخنانی مدعی شد که ساعت30:00 از صنعاء چند فروند موشک بالستیک به شهرهای عربستان شلیک شد، اما این موشک ها به هدف مورد نظر اصابت نکردند.
المالکی در ادامه مدعی شد که این موشک های بالستیک قبل از اصابت به هدف مورد نظر، سرنگون شدند.
سخنگوی ائتلاف سعودی به اسامی شهرهایی که موشک های بالستیک یمن به سمت آنها شلیک شده بود، اشاره نکرد اما فعالان و کاربران اینترنتی می گویند که موشک ها به سمت شهر ینبع واقع در شمال غربی عربستان شلیک شدند.
هنوز هیچ از مسئولان صنعاء و انصارالله صحبت حمله موشکی به شهرهای سعودی و یا انهدام این موشک ها از سوی پدافند هوایی عربستان را تایید نکرده اند.

کشته شدن فرمانده نظامی مزدوران سعودی در استان الجوف
منابع یمنی از هلاکت یک فرمانده نظامی سعودی به همراه چند نظامی دیگر در منطقه الغیل در استان الجوف خبر دادند.
به گزارش شبکه العالم، به دنبال حمله موشکی ارتش یمن در منطقه الغیل "صادق امین العکیمی" رئیس ستاد منطقه نظامی ششم در استان الجوف یمن، که متعلق به مزدوران سعودی است به همراه شماری از افراد تحت امرش به هلاکت رسید.
استان الجوف در شمال یمن با استان نجران عربستان هم مرز است و بیش از 75 درصد از مساحت این استان از جمله «صحرای الاجاشر، پایگاه الخنجر، المهاشمه و …» که اغلب بیابانی هستند در اشغال نیروهای مزدورسعودی است.
الجوف شامل بخش‌های «خب و الشعف، برط العنان، رجوزه، خراب المراشی، الحمیدات، الزاهر، المطمه، المتون، المصلوب، الغیل، الخلق و الحزم» است؛ خب و الشعف بزرگترین بخش به شمار می‌آید که 70 درصد از مساحت استان الجوف را در بر می‌گیرد

عرصه بر جنگنده‌های عربستان در آسمان یمن تنگ‌تر می‌شود
سخنگوی نیروهای مسلح یمن از رونمایی تعدادی از سیستم‌های پدافند هوایی این کشور که به تازگی آماده بهره‌برداری شده‌اند، خبر داد و گفت: این سیستم‌های پدافند هوایی امروز رونمایی می‌شوند و در روزهای آینده وارد شبکه پدافند هوایی یمن خواهند شد.
به گزارش شبکه "المسیره " یمن، سرتیپ " یحیی سریع " روز پنجشنبه اظهار داشت: این سیستم‌ها به فناوری پیشرفته ای تجهیز هستند و از قدرت بالایی در سرنگونی هواپیماهای جاسوسی و جنگنده برخوردارند.
عصر جمعه گذشته پدافند هوایی ارتش یمن و کمیته های مردمی این کشور موفق شدند هواپیمای جنگی متجاوزان سعودی از نوع " تورنیدو" را در آسمان منطقه " المصلوب " استان " جوف " یمن سرنگون کنند.
سرتیپ " یحیی سریع " سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: این هواپیما با موشک زمین به هوا که از فناوری پیشرفته ای برخوردار است، سرنگون شد.
وی تاکید کرد: دیگر آسمان یمن برای دشمنان امن نیست و جنگنده‌های آنها برای عبور از آسمان این کشور باید هزاران معیار را در نظر بگیرند.

انتقاد دولت نجات ملی یمن از نماینده سازمان ملل
دولت نجات ملی یمن از سکوت نماینده سازمان ملل در قبال تشدید حملات ائتلاف متجاوز سعودی انتقاد کرد.
به گزارش المسیره، وزارت حقوق بشر دولت نجات ملی یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که ائتلاف متجاوز سعودی به جنایات خود علیه غیرنظامیان در بخش الدریهمی در استان الحدیده ادامه می‌دهد.
در این بیانیه آمده است که ادامه جنایات ائتلاف متجاوز سعودی علیه غیرنظامیان در استان الحدیده نقض آشکار توافق سوئد است.
وزارت بشر حقوق بشر دولت نجات ملی یمن افزود: بی توجهی مارتین گریفیتس نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن به تحولات الدریهمی و همچنین تشدید حملات متجاوزان به بخش "نهم" و استان الجوف ثابت می‌کند که او در مأموریت خود بی طرفی لازم را رعایت نمی‌کند و جانبداری خود از ائتلاف متجاوز سعودی را نشان می‌دهد.
وزارت حقوق بشر دولت نجات ملی تاکید کرد که سکوت نماینده سازمان ملل و عدم پیگرد قرار دادن کسانی که در اجرای توافق سوئد مانع تراشی می کنند، ائتلاف متجاوز سعودی را به تشدید حملات به الحدیده و کشتار جمعی مردم این شهر تشویق کرده است.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: یمن تحولات ائتلاف متجاوز سعودی دولت نجات ملی یمن پدافند هوایی استان الجوف شلیک شد موشک ها مدعی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۶۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به هر کجای رژیم صهیونیستی را لازم باشد موشک می‌زند

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به هر کجای رژیم صهیونیستی را که لازم باشد و بخواهد موشک می‌زند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی پیش از ظهر امروز در اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: عده‌ای می‌گفتند مگر می‌شود به رژیم صهیونیستی موشک زد، بله اگر لازم باشد و به هر کجا که بخواهد موشک می‌زند.

وی با تاکید بر اینکه اگر باز هم خطایی سر بزند قدرتمندتر از قبل پاسخ می‌دهیم، عنوان کرد: اول همه باید بدانیم اقدام جمهوری اسلامی ایران دفاع مشروع در مقابل اقدام نامشروع رژیم کودک‌کش صهیونیستی بوده و در واقع این حق مشروع یک ملت مقتدر و توانمند بوده است.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه زوایای مختلف عملیات‌ها 10 تا 20 سال بعد گفته می‌شود، ادامه داد: از روز 14 اسفندماه که ما گفتیم تنبیه می‌کنیم، آنها همه در آماده باش کامل رفتند و 100 فروند انواع و اقسام شامل شناسایی الکترونیک، رله، عکس‌برداری، شنود صوتی، ضد سیگنالی، جنگنده و غیره از مرز غربی تا جنوب غربی و تا سرزمین‌های اشغالی مرتب گشت می‌زدند.

موسوی خاطرنشان کرد: سطح دوم آمادگی آنان روی زمین بود که تمام سامانه‌های پدافندی آنان در منطقه و سامانه خودشان بنام گنبدآهنین که البته دیگر حتی کودکان هم می‌دانند آهنین نیست، آماده بودند.

وی این را هم گفت: سه تا چهار مسیر پروازی در این مسیر وجود داشت و هواپیماهای مختلف از کشورهای مختلف در حال تردد بودند که با این شرایط محاسبه ریاضی می‌گفت عملیات وعده صادق غیر ممکن است، اما اراده ملت عزیز ایران و‌ نیروهای مسلح مهمتر بود و محل نظامی را آنجا مورد هدف قرار داد.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی، خاطرنشان کرد: اینکه رژیم صهیونیستی یک شهر بی‌پناه مثل غزه حمله کند ارزش نظامی ندارد، با اینکه یک نقطه نظامی را در یک نقطه نظامی دیگر زده شود، ارزش نظامی دارد و این اتفاق بزرگی بود که در عملیات وعده صادق افتاد.

موسوی بیان کرد: رژیم کودک‌کش صهیونیستی با خوی وحشی‌گری خود در غزه انسان‌های بیگناه را به طور وحشتناک شهید می‌کند تا این تصور را ایجاد کند که بی‌رقیب است، اما عملیات وعده صادق این تصور را خط زد.

وی عملیات وعده صادق را فرود خنجر امت اسلام با اراده ملت ایران بر تن رژیم منحوس صهیونیستی دانست و‌ گفت: این عملیات دل همه مسلمانان و قلب آزادی‌خواهان و عدالت طلبان دنیا را شاد کرد.

خبر در حال تکمیل...

دیگر خبرها

  • هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله
  • حمله پهپادی و موشکی نیرو‌های مسلح یمن به اهداف اسرائیلی
  • ایران به هر کجای رژیم صهیونیستی را لازم باشد موشک می‌زند
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • حمله موشکی مقاومت فلسطین به اطراف غزه
  • فریز شدن رژیم صهیونیستی پس از عملیات موشکی وعده صادق
  • ادعای تخریب رادار اس ۳۰۰ پایگاه شکاری اصفهان واقعیت دارد؟
  • بررسی ادعای تخریب رادار اس ۳۰۰ پایگاه هشتم شکاری اصفهان
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود