Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول رئیس جمهوری گفت: صندوق رای جایی است که مردم ایران با آن حرف خود را به جهان اعلام می‌کنند و ما باید پیام مردم را بگیریم و به نظر آن‌ها احترام بگذاریم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  به نقل از ایرنا «اسحاق جهانگیری» صبح جمعه (دوم اسفندماه) پس از بازدید از ستاد انتخابات وزارت کشور و انداختن رای خود به صندوق در جمع خبرنگاران با اشاره به مشارکت بالای مردم در انتخابات اظهارداشت: مجلس شورای اسلامی نقش سازنده‌ای دارد و می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در سرنوشت مردم داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه دولت و مجلس می‌توانند قدم‌های بزرگی بردارند، گفت: مجلس گره‌هایی را که در حوزه سیاست خارجی، اجتماعی و اقتصادی وجود دارد می‌تواند برطرف کند.   وی با اشاره به اقدامات امریکا برای مایوس کردن مردم در رفتن به پای صندوق‌های رای گفت: امریکایی‌ها در چهل سال گذشته همواره علیه ایران اقدامات متعددی انجام دادند مثل هدف قراردادن هواپیمای مسافری ایران، طبس و در آخر هم ترور سردار سلیمانی، اما مردم ایران جواب آن‌ها را دادند.   وی افزود: صندوق رای جایی است که مردم ایران با آن حرف خود را به جهان اعلام می‌کنند و ما باید پیام مردم را بگیریم و به نظر آن‌ها احترام بگذاریم.

معاون اول رئیس‌جمهوری پیش از رای دادن از کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات و دستگاه‌های الکترونیکی و همچنین مرکز کنترل و رصد حوزه‌های انتخابیه کل کشور بازدید کرد.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان از ساعت ۸ صبح امروز -جمعه - دوم اسفند در ۲۰۸ حوزه انتخابیه - ۶ هزار و ۱۱۲ شعبه شهری، ۵۷۷ شعبه روستایی و ۴۶۱ شعبه سیار اخذ رای- برای تعیین ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی و تعیین۷ نماینده مجلس خبرگان رهبری در ۵ حوزه انتخابیه تهران، خراسان شمالی، خراسان رضوی، فارس و قم برگزار می‌شود.
در این دوره از انتخابات ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۵۹ نفر واجد شرایط رای دادن و ۲ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۷۶۶ نفر رای اولی هستند.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: جهانگیری معاون اول رای انتخابات مردم ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۶۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیاتی از مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم

تبلیغات داوطلبان نمایندگی دومین دوره انتخابات مجلس دوازدهم از یک هفته قبل از تاریخ برگزاری انتخابات انجام خواهد شد.

به گزارش مشرق، دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی جمعه، بیست و یکم اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. در این مرحله ۴۵ نماینده برای ۲۲ حوزه انتخاب می‌شوند.

در هشت حوزه از این ۲۲ حوزه از جمله در حوزه انتخابیه تهران انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار خواهد شد. آموزش‌های لازم در این خصوص به مردم از طریق صدا و سیما و سایر مراکز اطلاع رسانی، داده خواهد شد.

وزارت کشور برگزاری انتخابات الکترونیکی در برخی حوزه‌های انتخابیه در دور اول را موفقیت‌آمیز دانسته و اعلام کرده است که مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس فراهم شده است.

البته رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفته است که انتخابات ۲۱ اردیبهشت در حوزه انتخابیه ورامین تمام الکترونیک نخواهد بود.

در دور دوم انتخابات، ۳۲ نامزد در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس برای تصاحب ۱۶ کرسی مجلس و در حوزه انتخابیه ورامین ۲ نامزد برای یک کرسی مجلس با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • ۱۱۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات فعال است / استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران
  • زمانبندی تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس
  • جزئیاتی از مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم
  • تحویل صندوق‌های اخذ رأی الکترونیکی به حوزه انتخابیه قائم شهر
  • کشور آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس است
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • کشور مهیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • کشور محیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است