Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-03@21:52:29 GMT

خداحافظی با خودرو یورو ۴ قطعی است

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۷۷۲۸۸

به گزارش اکوفارس به نقل از ایسنا، بر اساس ماده ۴ قانون هوای پاک قرار بود که از ابتدای سال ۱۳۹۸ فروش خودروهای یورو ۴ ممنوع شود و خودروسازان پیش از اقدام به فروش نسبت به دریافت مجوزهای آلایندگی و استانداردهای یورو ۵ اقدام کنند، اما بنابر درخواست خودروسازان اجرای این قانون تا سال ۱۳۹۹ به تعویق افتاد.  

با این حال، ‌ با وجود اینکه در ماه‌های گذشته پیش‌فروش محصولات یورو ۴ شرکت ایران خودرو خبرساز شد و همچنان نگرانی از تعویق دوباره اجرای این قانون وجود دارد، معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران این گمانه‌زنی‌ها را منتفی دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وحید مرندی مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مسئول اجرای قانون مربوط به توقف تولید خودروهای یورو ۴ در سال آینده سازمان حفاظت محیط زیست است، تصریح کرد: زمان شماره گذاری خودرو در ناجا باید سازمان ملی استاندارد گواهی پاس شدن استانداردهای ۸۵ گانه و سازمان حفاظت محیط زیست گواهینامه مربوط به دارا بودن مجوز یورو۴ از نظر آلایندگی را صادر کند و تا این دو گواهی نامه صادر نشود پلیس خودرو را شماره گذاری نمی‌کند.

وی افزود: بنابراین در صورتی‌که خودروسازان به تعهد خود مبنی بر تولید خودروهای یورو ۵ در سال آینده عمل نکنند و سازمان حفاظت محیط زیست هم در این زمینه گواهی مربوطه را صادر نکند، خودروهای یورو ۴ شماره گذاری نخواهند شد.

به گزارش ایسنا، این اظهارات در حالی مطرح شده که آذر ماه امسال دبیر انجمن خودروسازان ایران اعلام کرد که فعلا به دلیل آماده نبودن زیرساخت‌ها به‌ویژه عدم تولید و توزیع سوخت یورو ۵، امکان تولید خودروی سواری با استاندارد آلایندگی یورو ۵ وجود ندارد.

معافیت خودروسازان از اجرای برخی استانداردها موقتی است

این مقام مسئول در ادامه در پاسخ به اینکه خودروسازان تا چه زمانی از پاس کردن برخی استانداردها معاف هستند، ‌ تصریح کرد: در حال حاضر خودروهای سواری و تجاری از پاس کردن دو یا سه استاندارد از استانداردهای ۸۵ گانه معاف شدند، اما مقرر شده ما و وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) تا آخر سال گزارشی از وضعیت کارخانه‌ها برای شورای عالی استاندارد تهیه کنیم تا درباره فرصت خودروسازان در زمینه اجرای این استانداردها تصمیم‌گیری شود.

به گفته وی با توجه به اینکه به دلیل شرایط تحریم برخی از قطعات هایتک مورد نیاز برای اجرای این استانداردها باید بومی‌سازی شود تصمیم گرفته شده تولید خوروسازان متوقف نشود و برای پاس کردن دو یا سه مورد از این استانداردها به خودروسازان فرصت داده شود.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: خودروهای یورو یورو ۴ یورو ۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۷۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خودرو امروز ۱۲ اردیبهشت +جدول

قیمت خودرو امروز، چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ صعودی گزارش می‌شود. قیمت‌ها در برخی موارد تا ۹۰ میلیون تومان افزایش یافته و در هر دو بازار داخلی و مونتاژی دیده می‌شود.

به گزارش مشرق، قیمت خودرو امروز، چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ پس از دو هفته رکود و افت ناچیز قیمت‌ها، سرانجام افزایشی شد. از صبح امروز اغلب محصولات داخلی و مونتاژی رشد قیمت دارند و در برخی موارد یک خودرو وارداتی همانند هونگچی H۵، بالغ‌بر ۹۰ میلیون تومان گران‌تر شده است. روز گذشته نرخ ارز در بازار آزاد افزایش یافت و همین موضوع باعث شد تا قیمت خودرو بلافاصله دچار رشد قیمت شود.

با توجه به قیمت‌های وب‌سایت ایران‌جیب، بازار خودرو از ابتدای روز جاری تغییر چندانی پیدا نکرده است.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی، رشد چند درصدی نسبت به روز گذشته دارد.

کوییک S دنده‌ای یکی از هاچ‌بک‌های اقتصادی سایپاست که نسبت به روز گذشته چهار میلیون تومان گران‌تر شده و با ۴۳۶ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

شاهین G استاندارد جزو معدود محصولات شرکت سایپا به شمار می‌رود که از ابتدای امروز هفت میلیون تومان رشد قیمت دارد و با ۷۴۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پژو ۲۰۷i دنده‌ای یکی از رکوردداران افزایش قیمت در بازار خودروهای داخلی به شمار می‌رود که با رشد ۲۰ میلیون تومانی نسبت به ابتدای روز، به نرخ ۷۵۶ میلیون تومان رسید.

دنا پلاس توربو اتوماتیک که روز گذشته رکورددار افت قیمت در بازار داخلی بود، امروز رکورد رشد قیمت را زد و ۴۵ میلیون تومان افزایش یافت. این خودرو هم‌اکنون با یک میلیارد و ۱۸۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی هم از صبح امروز صعودی گزارش می‌شود.

جک J۴ آپشنال یکی از ارزان‌ترین محصولات کرمان موتور محسوب می‌شود که از صبح امروز ۱۳ میلیون تومان گران‌تر شد و به ۸۴۰ میلیون تومان رسید.

ام‌وی‌ام X۳۳ کراس اتوماتیک جدیدترین کراس‌اوور اقتصادی مدیران خودرو است که رشد ۲۰ میلیون تومانی را به ثبت رساند و با یک میلیارد و ۲۷۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

فیدلیتی پرستیژ هفت نفره که محصول جدید گروه بهمن به شمار می‌رود، تنها در یک روز توانسته ۶۰ میلیون تومان گران‌تر شود و رکورد رشد قیمت محصولات مونتاژی را نصیب خود کند. این خودرو هم‌اکنون با دو میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

منبع:تجارت‌نیوز

دیگر خبرها

  • قیمت امروز خودرو در بازار | نوسان در قیمت خودروهای داخلی و خارجی
  • تجهیز خودرو‌ها به ردیاب برای جلوگیری از سرقت خودرو
  • لوازم یدکی رنو
  • غافلگیری سایپا برای متقاضیان این خودرو
  • کارهای زیربنایی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران اجرا شود
  • قیمت خودرو امروز ۱۲ اردیبهشت +جدول
  • مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت، به خودرو‌ها آسیب می‌زند
  • استاندارد پایین خودروهای داخلی عاملی در بروز ناترازی بنزین
  • مکمل های بهبود کیفیت سوخت، به خودروها آسیب می زند
  • نصب برچسب و چراغ زنون : ممنوع