Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- به‌ دنبال شیوع برخی شایعات و گمانه‌زنی‌های گسترده درباره شیوع بیماری کرونا، معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توصیه‌هایی خطاب به رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مطرح کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این اطلاعیه آمده است: با توجه به شیوع برخی شایعات و گمانه‌زنی‌های گسترده و غیررسمی درباره ویروس کرونا در کشور که موضوع همه مردم ایران است، توصیه می‌شود رسانه‌ها و فعالان شبکه‌های اجتماعی، موارد زیر را در انتشار و بازنشر اخبار مورد توجه قرار دهند:
1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنگام دریافت اطلاعات و بازنشر آن انتظار می‌رود از منبع تولید اطلاعات و صحت و سقم آن مطمئن شوید و مانع از انعکاس «برداشت از موضوع- گمانه و اطلاعات ناقص» شوید.
2. انتشار گمانه زنی‌ها، شایعات و فایل‌های صوتی، تصاویر و ویدئو‌های بدون منبع مشخص، ذکر آمار و ارقام بدون تایید از سوی نهاد‌های رسمی صرفا موجب اضطراب و اغتشاش خبری است و تنها آرامش و امنیت روانی مردم را هدف قرارمی دهد لذا توصیه می‌شود به اخبار تولیدی رسانه‌های شناسنامه دار و رسمی توجه شود.
3. کرونا، یک مساله جهانی است و شفافیت در اطلاع رسانی موثق و دقیق وظیفه ابلاغی از سوی رئیس جمهور محترم به همه دستگاه هاست و طبعا از رسانه‌ها انتظار می‌رود در این موضوع، دقت را برای صحت، سپس سرعت و رقابت را در اولویت بعدی قرار دهند.
4. با توجه به تخصصی بودن موضوع، صرفا به انتشار اخبار رسمی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بپردازید.
5. از نشر و درج نظرات و دیدگاه‌های سایر دستگاه ها، چهره‌ها و مسئولان که متخصص و یا مرتبط با موضوع نیستند حتی الامکان خودداری شود.
6. اهتمام همه رسانه‌های کشور که دغدغه ایران را دارند، افزایش آگاهی مردم، ایجاد همبستگی ملی برای پیشگیری و بسیج همه امکانات برای کاهش انتشار ویروس و درمان مبتلایان احتمالی است و از رسانه‌ها که در این موارد همواره پیشگام و ازهفته‌ها قبل اطلاع رسانی را آغاز کرده اند انتظار می‌رود، همچنان همین مسیر را تداوم بخشند.
7. با توجه به انتشار گسترده اخبار جعلی در شبکه‌های اجتماعی، وظیفه رسانه‌های شناسنامه‌دار و رسمی است که میدان دار و مرجع اطلاع رسانی برای مردم باشند تا ضمن جلوگیری از نگرانی بی مورد موجب حفظ آرامش روانی مردم با دریافت، اخبار درست و دقیق مورد نیاز مردم در این شرایط شویم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اطلاعیه وزارت فرهنگ ارشاد رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۷۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عیادت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از «رضا رویگری»

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، محمدمهدی اسماعیلی در این عیادت که سه شنبه شب ۱۸ اردیبهشت ماه انجام شد، با حضور در منزل این بازیگر پیشکسوت، جویای وضعیت او شد.

محمود شالویی رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و سید مجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق هنر، وزیر فرهنگ را در این بازدید همراهی کردند.
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نمایشگاه کتاب تجلی عمل صالح مبتنی بر سرمایه مردم است
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را افتتاح کرد
  • انتشار اطلاعیه شماره 2 ستاد انتخابات کشور / زمان دقیق پایان تبلیغات انتخاباتی اعلام شد
  • عیادت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از «رضا رویگری»
  • عبور از نگاه سنتی به رسانه با پدیده‌ دانشجو ـ خبرنگار
  • نشست خبری جشنواره سرود فجر
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • آمادگی گروه معماری دانشگاه آزاد برای طراحی ساخت ۵۰ هزار واحد مسکن
  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی