Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@22:57:22 GMT

انگشت رای اولی‌های خراسان شمالی رنگ انتخابات گرفت

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۷۷۸۲۰

انگشت رای اولی‌های خراسان شمالی رنگ انتخابات گرفت

انتخابات بزرگترین میدان برای تعیین سرنوشت هر کشور است زیراکه هر فرد با انداختن یک رای خود در صندوق می تواند نقشی سازنده و تاثیرگذار در آینده اداره کشور خود داشته باشند. در این میان رای اولی ها به عنوان کسانی که تازه به سن جوانی رسیده اند و شور و شوق بسیاری برای شرکت در این آیین سرنوشت ساز دارند و برای نخستین بار امکان حضور در عرصه سیاسی کشور را پیدا کرده اند بسیار موثر و سازنده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوانان رای اولی با توجه به اینکه برای اولین بار پا به عرصه بزرگ سیاسی انتخابات گذاشته اند دقت فراوانی در انتخاب نماینده اصلح خود دارند و تلاش می کنند تا بهترین فرد را از بین کاندیداها برگزینند.

در این میان از مجموع ۶۵۸ هزار و ۳۴۲ فرد واجد شرایط رای دادن در خراسان شمالی ۳۷ هزار و ۴۷۴ نفر رای اولی هستند که از این تعداد ۱۹ هزار و ۸۱ نفر آنها مرد و ۱۸ هزار و ۳۹۳ نفر زن هستند که شور و نشاط حضور در پای صندوق های رای در بین آنها به مراتب بیشتر از سایر گروه های سنی است و در همین راستا به صورت گروهی در همان ساعات اولیه انتخابات در شعب اخذ رای حاضر شده اند.

یکی از دختران بجنوردی که به همراه چند تن از دوستان رای اولی خود پای صندوق رای حاضر شده بود از اشتیاق فراوان خود برای شرکت در انتخابات و تعیین سرنوشت کشور گفت: شب گذشته به همراه دوستانم تصمیم گرفتیم صبح روز انتخابات اولین کسانی باشیم که رای خود را برای انتخاب نماینده اصلح به صندوق ها می اندازیم و بنابراین شب گذشته را بسیار بی تاب بودم.

محدثه نادری اظهار داشت: اینکه من به عنوان یک دختر جوان می توانم با یک رای خود در تعیین سرنوشت کشورم موثر باشم شوق و ذوق بسیاری به من می داد و احساس بزرگی و قدرت می کردم.

وی اظهار داشت: در این راستا برای انتخاب کاندیدای مورد نظرم قبل از انتخابات مطالعه بسیاری داشتم و تقریبا در بسیاری از جلسات کاندیداهایی که به نظرم مناسب می آمدند حضور یافتم و از نزدیک با اهداف آنها آشنا شده و وعده های آنها را سنجیدم و در نهایت تصمیم قاطع برای رای دادن به یکی از آنها گرفتم.

وی اظهار داشت: این در حالی است که در مورد کاندیداهای مختلف در منزل با خانواده ام نیز گفت و گو می کردم و آنها نیز وقتی ذوق و شوق بسیار من را می دیدند با من همراهی کرده و در انتخاب ویژگی های نماینده اصلح کمک می کردند.

دیگر دختر رای اولی نیز که هیجان حضور در انتخابات در چهره اش به خوبی پیدا بود اظهار داشت: برای رسیدن روز انتخابات و شرکت در آن، روز شماری می کردم به طوری که بحث و صحبت های این روزهای ما با دوستانمان با وجود اینکه خود را برای کنکور آماده می کردیم تماما محدود به انتخابات و کاندیداها شده بود.

درسا رحمانی افزود: در این راستا با برشمردن ویژگی های یک نماینده اصلح با دقت و حساسیت تمام کاندیداها را از نظر گذراندم تا بتوانم به اصلح ترین آنها از نظر خودم برسم.

وی گفت: اصلا قبول ندارم صحبت های کسانی را که به دلیل مشکلات اقتصادی و سایر مسائل عنوان می کنند که در انتخابات شرکت نمی کنند و یا نتایج آن از پیش تعیین شده است زیرا من به عنوان کسی که برای بار اول امکان رای دادن را پیدا کرده ام به رای خود ایمان دارم و می دانم که می تواند همین یک رای تا چه اندازه در تعیین سرنوشت کشورم تاثیرگذار باشد و در این میان هیچ مشکلی نیز نمی تواند در این امر برای حضور من بازدارنده باشد.

وی کوتاهی برخی برای شرکت در انتخابات را غفلت در رقم زدن آینده کشور دانست و گفت: انتخابات برای هر کدام از ما بهترین تمرین برای دموکراسی و قرار گرفتن در میدان سرنوشت ساز کشور است.

یکی از پسران بجنوردی نیز از شرکت در انتخابات به عنوان یک فرصت مناسب برای به رخ کشیدن خود یاد کرد تا همه بدانند که دیگر بزرگ شده و می تواند نقش تعیین کننده نه تنها در خانواده که برای کشورش داشته باشد.

ایمان علیپور  اظهار داشت: من در انتخابات شرکت می کنم تا ضمن بیان خواسته هایم به مسوولان به دشمنان کشورم نیز بگویم که مشکلات و سختی هایی که بر ما تحمیل می کنند نمی تواند ذره ای در ایمان راسخ ما به کشورمان تاثیر گذار باشد ضمن اینکه تلاشمان را نیز برای بهتر شدن وضع موجود و خودکفایی بیشتر خواهیم کرد.

این جوان رای اولی شرکت در انتخابات را وظیفه همه مردم و حقی دانست که بر گردن همه است و گفت: شرکت نکردن برخی به این معنا است که نه به خود و نه به کشورشان اهمیتی نمی دهند و می خواهند همه مسائل را به هم ربط دهند که نتیجه ای جز خوشحالی دشمنان ندارد.

وی با تاکید بر حضور آگاهانه برای خنثی کردن توطئه دشمنان از تمام دوستان رای اولی خود خواست با شرکت در انتخابات و حضور آگاهانه حداقل کمک کنند تا کاندیدای اصلح به میدان مجلس بهارستان وارد شود تا بتواند با اطلاعات کامل و دانش بالا مسائل کشور را رصد کرده و به منظور حل آنها بکوشد.

سعید دیگر رای اولی حاضر در انتخابات نیز اظهار داشت: در طول روزهای تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای بسیاری سعی در کشاندن ما به سمت خود داشتند ولی یک رای اولی برای انتخاب اول خود ارزش بسیاری قائل است و با سنجش تمام معیارهای کاندیداها بهترین آنها را بر می گزیند و در این میان توجهی به وعده های آنها ندارد.

وی مهمترین انتظار از یک نماینده را عمل کردن به وعده های انتخاباتی خود و تلاش برای حل مشکلات و معضلات موجود کشور به ویژه جوانان به عنوان آینده سازان کشور دانست تا روزی برسد که همین جوانان نیز با الهام گرفتن از نمایندگان برتر خود روزی بتوانند با تکیه بر این مسند سرنوشت ساز شوند.

وی اظهار داشت: دراین میان انتخابات امسال با توجه به جنایت آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی از اهمیت ویژه تری نسبت به سال های قبل برخوردر است چرا که دشمنان بعد از این جنایت بزرگ خود بارها و به عناوین مختلف اعلام کرده اند که کشورمان رو به زوال می رود ولی مردم ما با حضور مقتدرانه در پای صندوق های رای می توانند به استکبار جهانی و هم پیمانانشان ثابت کنند که در همه حال پشتیبان نظام  و گوش به فرمان رهبری هستند.

وی از نماینده برگزیده خواست بعد از ورود به بهارستان وعده های خود را فراموش نکند تا مردم با اطمینان به تحقق وعده ها در دوره هلای بعد با اطمینان بیشتر برای حضور در انتخابات اشتیاق داشه باشند.

۸۴۰ شعبه اخذ رای برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای خبرگان رهبری در دوم اسفند ماه امسال در خراسان شمالی پیش‌بینی شده است.

برای هر شعبه اخذ رای بدون احتساب نیروهای امنیتی ۲۰ نفر نیروی اجرایی تعیین شده است.

۶۵۸ هزار و ۳۴۲ نفر در انتخابات پیش رو در این استان واجد شرایط رای دادن هستند.

استان خراسان شمالی دارای چهار کرسی مستقل نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج در این استان نیز با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارند.

این استان دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است و با توجه به درگذشت آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده چهار دوره این استان در مجلس خبرگان رهبری در اردیبهشت پارسال، جایگزین وی در انتخابات اسفندماه امسال برگزیده خواهد شد.

برچسب‌ها بجنورد انتخابات مجلس شورای اسلامی خراسان شمالی پروندهٔ خبری انتخابات مجلس در خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد انتخابات مجلس شورای اسلامی خراسان شمالی بجنورد انتخابات مجلس شورای اسلامی خراسان شمالی شرکت در انتخابات خراسان شمالی نماینده اصلح تعیین سرنوشت برای انتخاب رای دادن رای اولی وعده ها رای خود یک رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۷۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راز صاحب سینما می‌شود

تقی صادقی گفت: تجهیزات سینمای راز و جرگلان با همکاری و مساعدت مؤسسه سینما شهر با یک میلیارد تومان اعتبار خریداری و در ماه جاری در کانون فرهنگی و هنری شهید رجایی راز و جرگلان نصب خواهد شد.
وی ادامه داد: با نصب این تجهیزات مردم راز و جرگلان بعد از ۲۰ سال از شهرستان شدن از نعمت سینما برخوردار خواهند شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اضافه کرد: ظرفیت سالن برای تماشای فیلم ۱۲۰ نفر است و با راه‌اندازی این سینما، خراسان شمالی صاحب هفت سینما در بخش دولتی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • زلزله در خراسان شمالی ؛ شدت و مرکز زمین لرزه
  • زلزله ۴.۲ ریشتری تیتکانلو در خراسان شمالی را لرزاند
  • تیتکانلو خراسان شمالی لرزید
  • خراسان شمالی لرزید
  • چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات شرکت کنند؟
  • دیدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی 
  • ۱۰۰ درصد شبکه های توزیع نیروی برق خراسان شمالی ایمن شد
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • راز صاحب سینما می‌شود
  • شرکت ۹ هزار و ۷۹۲ نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش خراسان شمالی