Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین - محبوبه قرمزچشمه؛  خبر توسط مقامات محلی چهارشنبه تایید شد. پرداخت مطالبات این پیمانکار 4 سال به تاخیر افتاده بود. این درگیری اولین و آخرین درگیری بین پیمانکار، شهرداری، وزارت راه و شهرسازی نبوده و نیست. اعتراض‌ها نسبت به عملکرد دولت در ارتباط با واگذاری پروژه‌ها و وجود حلقه واسطه از جمله مهمترین آنهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیمانکاران از روند عملکردی که دولت نسبت به آنها در نظر گرفته، گله و شکایت دارند. همواره خبر از درگیری بین پیمانکاران و کارفرما در شهرداری به گوش می‌رسد. این اعتراض‌ها از سوی کارفرما به دلیل کیفیت پایین پروژه اجرا شده است و از سوی پیمانکاران نسبت به نقد شدن مطالبات و نگاه از بالای کارفرما.

پیمانکاران از شرایط موجود ناراضی هستند و پیمانکارانی که با یک حلقه واسطه به شهرداری متصل هستند، می‌گویند حقوقی که قرار است به ما پرداخت شود در قالب حواله سیمان یا کالاهایی همچون تلویوزیون پرداخت می‌شود، که همین کالا نیز گران‌تر از قیمت روز بازار فروخته می‌شود.

کارفرما مطالبات ما را پرداخت نمی‌کند

یکی از این پیمانکارانی که پروژه شهرداری را در بخشی از تهران انجام داده است، در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: کارفرما مطالبات ما را پرداخت نکرده است، بعد از کلی دوندگی این مطالبه ما در قالب حواله سیمان و تلویزیون پرداخت شده است، که همین کالا نیز گران‌تر از قیمت روز بازار  است. من با تحصیلات فوق لیسانس در رشته مهندسی عمران و 50 سال سن بعد از اتمام پروژه باید تلویزیون تحویل بگیرم و حال این تلویزیون را کجا بفروشم؟ اگر کسی هم بخواهد تلویزیون بخرد از سرکوچه خود با 20 درصد پایین تر از قیمتی که قرار است بفروشم، خریداری می‌کند.

4 سال است که از شهرداری طلبکار هستم

یکی از پیمان‌کارانی که پروژه ای برای شهرداری تهران انجام داده است، به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: سال 94 پروژه ساخت خانه محله برای یکی از شهرداری های تهران را به انجام رساندم، بعد از گذشت نزدیک به 4 سال هنوز نتوانسته ایم مطالبات خود را از شهرداری بگیریم، حال در نظر بگیرید قیمت مصالح ساختمانی، زمین چقدرافزایش یافته و به تبع آن نقدینگی به چه میزان کاهش یافته است.

بازنشستگان شهرداری، کارگزار شده‌اند!

علیرضا سرحدی، عضو هیات مدیره انجمن صنفی مهندسان ساختمان و بازرس انجمن صنفی مهندسان ساختمان در گفت‌و‌گو با اقتصاد آنلاین گفت: پیمان‌کاران امروز شرایط سختی را متحمل می‌شوند. دلیل بخش بزرگی از این موضوع عملکرد دولت در واگذاری پروژه‌های ساختمانی  راه و شهرسازی است. در بسیاری از کشور‌ها پروژه‌ها از سمت دولت به شکل مستقیم به بخش خصوصی واگذار می‌شود، شهرداری برای واگذاری طرح ها، از طریق یک کارگزار وارد عمل می‌شود، این کارگزار در بسیاری از موارد بازنشستگان خود شهرداری هستند.

وی افزود: قراردادها باید بین پیمانکار و این کارگزار به نمایندگی از شهرداری بسته شود. در بسیاری از موارد پیمان‌کاران نمی‌توانند بعد از اتمام پروژه مطالبات به حق خود را دریافت کنند. پیمانکار از یک طرف باید حقوق تمام افرادی که به کار گرفته است را بدهد، از طرف دیگر هزینه‌هایی که شده را باید پرداخت کند، از طرفی به اندازه کافی به خاطر افزایش قیمت مصالح ساختمانی از زمانی که قرارداد امضاء شده، ضرر کرده است.  کارفرما نیز به هیچ وجه حاضر نیست که مطالبات پیمان‌کار را پرداخت کند. یا در نهایت یک حواله به پیمان‌کار داده می‌شود. شما در نظر بگیرید به شخصی  پیمانکاری که چنین  فشار بر دوش دارد، حواله ای که مربوط به خرید یخچال، سیمان و یا گاز داده شود.  دولت باید برای این مشکل راه حلی پیدا کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بخش خصوصی شهرداری پیمانکاران بازنشسته های شهرداری اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۷۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکـت‌های توزیع

مدیرعامل شرکت توانیر از پرداخت ١٥ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکتهای توزیع نیروی برق کشور از ابتدای اردیبهشت ماه امسال خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر در گردهمایی سراسری نیروگاههای کشور هدف اصلی از اصلاح روابط مالی صنعت برق را توقف تولید بدهی نیروگاهها اعلام کرد و گفت: شرکت توانیر تمام توان خود را برای تحقق این هدف به کار خواهد بست.

وی افزود: بر همین اساس طی دو سال اخیر طی دو نوبت یکبار 20 هزار میلیارد تومان و یک نوبت هم 30 هزار میلیارد تومان از مطالبات بخش تولید از طریق اسناد خزانه تسویه شده و از ابتدای اردیبهشت نیز جریان پرداخت نقدی به شرکت های تولید کننده برق از طریق بورس دنبال می شود.

وی با اشاره به ابلاغیه وزیر محترم نیرو که باید سهم معاملات برق به صورت رقابتی در بورس انجام شود، یادآور شد: تا پیش از این مدیریت منابع وابسته به حساب متمرکزی در توانیر بود که با توجه به اولویتها به تولیدکنندگان برق و بخشهای انتقال و توزیع تخصیص می یافت که با اصلاح روابط مالی صنعت برق در صدد کوچکتر کردن حساب مدیریت منابع و در ادامه آن استقرار نظام حکمرانی شرکتهای توزیع و تولید برق هستیم تا خود شرکتها در قبال درآمد و هزینه های خود مسوولیت داشته و متناسب با آن هزینه کنند که تحقق این امر، موجب بهبود کارایی شرکتها، رونق گرفتن بورس و افزایش رقابت و شفافیت میان بازیگران بورس انرژی می شود.

رجبی مشهدی به صفر رساندن مطالبات نیروگاهها طی یک بازه زمانی ٣ ساله را که در قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق هم تصریح شده را هدف گذاری وزارت نیرو دانست که شرکت توانیر با تمام قوا آن را دنبال می کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کارگران شهرداری رودبار به عدم تحقق مطالبات خود اعتراض دارند
  • ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد
  • ببینید | انتقاد پیمان یوسفی از روند برکناری علی خطیر و خوشحالی مربی استقلال از این خبر روی آنتن زنده تلویزیون!
  • مطالبات اراضی شهری شهرداری پرداخت شود
  • پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکـت‌های توزیع
  • تکلیف استاندار کردستان به دستگاههای اجرایی برای پرداخت مطالبات شهرداری
  • سهم شهرداری سنندج در اراضی الحاقی به شهر پرداخت شود
  • تعیین فرصت ۶ ماهه برای پرداخت حق سهم شهرداری از اراضی الحاقی
  • پرداخت ۲۲ هزار میلیارد تومان به حساب تولیدکنندگان برق
  • پروژه تالار مرکزی سنندج با پیشرفت مطلوبی در حال انجام است