Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-06@22:07:26 GMT

اولین گام های صحیح اسکوچیچ

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۷۸۲۰۹

اولین گام های صحیح اسکوچیچ

امیر کریمی- ایسکانیوز/ خیلی فاصله نگرفته ایم از روزگاری که کلا در ورزش ما مربیان خارجی پروازی حضور داشته اند، در فوتبال شاید اولین بار در مورد خاویر کلمنته این موضوع فراگیر شد. همان مربی اسپانیایی که ناصر شفق در هنگام ورود او به ایران تعادل خودش را بر روی پله های برقی فرودگاه از دست داد تا مجری کاربلدی چون فردوسی پور با زبان بی زبانی آن را تعبیر به گم کردن دست و پایش در مقابل کلمنته کند!

اما شاید درهمین سال های اخیر مربیانی بودند که بالای شش ماه از سال را در مرخصی و خارج از این کشور می گذراندند و کسی نمی توانست بگوید بالای چشمشان ابروست و صد البته این از ضعف فدراسیون وقت بوده و هست!

علاقه نداشتن برای تماشا و دنبال کردن بازی های باشگاهی ما از یک طرف و از طرف دیگر از بالا نگاه کردن به این فوتبال و خودبزرگ بینی آنها نسبت به این فوتبال نمی توانست آنها را برای تعقیب رقابت ها ترغیب کند و بر اساس همین تفکر بود که بازیکنان که داعیه پوشیدن پیراهن ملی را داشتند سعی به لژیونر شدن حتی در تیم های نه چندان مطرح خارجی در کشورهای اروپایی را داشتند و بسیاری از آنها به راحتی از این فوتبال از دوران اوج فاصله گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمونه بارز آن علیرضا حقیقی گلر فیکس تیم ملی در جام جهانی است.

معامله برد- برد

اسکوچیچ که به زعم خیلی از کارشناسان وزن پایین تری نسبت به تیم ملی ما دارد اما بعد از کی روش و ویلموتس انگیزه به مراتب بالاتری از خود نشان می دهد. ظاهرا او برعکس خیلی از مربیان قبلی علاقه ای به رسانه ای شدن و داد و بیداد و رفتارهای پوپولیستی ندارد. بیشتر از حاشیه، انگیزه برای کار کردن دارد. انگیزه ای که حالا او را وا می دارد حتی بازی استقلال را در کویت از نزدیک دنبال کند و در بازی های نه چندان جذاب لیگ هم برای پیدا کردن نفرات مورد علاقه اش دیدن کند. او نیک می داند که اگر تیم ملی ما در همین ابتدا نتیجه مناسبی بگیرد و مهر ماندگاری او در قامت سرمربی تیم ملی بعد از این مرحله زده شود برای او و زندگی فوتبالی اش چه تاثیری دارد و هم برد بزرگی حساب می شود درحقیقت یک معامله برد- برد برای تیم ملی و اسکوچیچ.

شناخت اسکوچیچ

شاید اسکوچیچ خوب درک کرده که دراین وانفسای فوتبال ایران، حداقل خارجی های آن دیر یا زود به پولشان رسیده اند بنابراین خیلی برای خودش و وصول مطالباتش نگرانی ندارد. اتفاقی که ویلموتس از آن شاید بی اطلاع بود و از شرایط فوتبال ما آگاهی کافی را نداشت و نداشتن این آشنایی دراین بازی ها بخصوص قبل از بازی عراق باعث قهر او شد و باخت و اتفاقات منفی در پی آن.

هرچند او هم بالاخره به مراد خود رسید و تا قران آخر پول خود به همراه ضرر و زیانش را از مدیران نالایق فوتبال ما خواهد گرفت، اما ای کاش با شناخت بیشتر از شرایط فوتبال ما کمی با صحه صدر بیشتری برخورد می کرد تا شاید همچنان سرمربی ما می ماند.

در هر صورت گام های نخست سرمربی کنونی تیم ملی کاملا استوار و با دقت در حال برداشتن است و دقیقا همین قدم های کوچک و گام های ریز است که در روزهای سخت جواب خواهد داد.

104 / 351

نویسنده: معامله برد-برد برای سرمربی جدید تیم ملی ایران

اسکوچیچ تیم ملی ایران ویلموتس کی روش لژیونرهای ایرانی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اسکوچیچ تیم ملی ایران ویلموتس کی روش لژیونرهای ایرانی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۸۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش اینفانتینو و مسی به درگذشت اولین مربی قهرمان فوتبال آرژانتین

جیانی اینفانتینو، لیونل مسی و چندین باشگاه بزرگ فوتبال در اروپا به درگذشت لوئیس منوتی واکنش نشان دادند.

به گزارش ایسنا، سزار لوئیس منوتی سرمربی پیشین تیم ملی آرژانتین در ۸۵ سالگی درگذشت. حالا دنیای فوتبال در غم از دست دادن این مربی بزرگ سوگوار است. او در سال ۱۹۷۸ موفق شد کشورش را که میزبان جام جهانی هم بود به نخستین قهرمانی‌اش در این رقابت‌ها برساند. عنوانی که هشت سال بعد در مکزیک با درخشش دیگو مارادونا تکرار شد.

سبک منوتی: تهاجمی، تمیز، شاد

به گزارش سایت آرژانتینی tycsport، سزار لوئیس منوتی که مانند لیونل مسی اهل شهر روزاریو بود، یک فیلسوف فوتبالی به حساب می آمد. او در سال ۱۹۷۳ با باشگاه هوراکان در لیگ آرژانتین قهرمان شد و سبک مربیگری خود را چنین تعریف کرد: "تهاجمی، تمیز، شاد" او اعتنایی به فوتبال نتیجه‌گرا نداشت و برایش سبک بازی هجومی در اولویت قرار داشت و به همین خاطر از محبوبیت بالایی بین اهالی فوتبال خصوصا در کشورش برخوردار بود.  

جیانی اینفانتینو: متولی فوتبال زیبا

جیانی اینفانتینو رئیس فیفا به سزار لوئیس منوتی سرمربی فقید آرژانتینی ادای احترام کرد. اینفانتینو در پیامش آورده است: بسیاری از مربیان از دیدگاه منوتی در مورد بازی زیبا پیروی کردند و این موضوع نشان دهنده جایگاه بالای منوتی در بین اهالی فوتبال است. سزار به همان اندازه که آرژانتین او را دوست داشت، کشورش را دوست داشت. او برای همیشه در خاطره دنیای فوتبال خواهد ماند. به ملت آرژانتین، اتحادیه فوتبال آرژانتین و خانواده و دوستان منوتی تسلیت می‌گویم.

لیونل مسی: یک دوست و یک مربی ارزشمند

لیونل مسی که ۴۴ سال بعد از قهرمانی منوتی، در قطر توانست سومین قهرمانی کشورش را در جام جهانی رقم بزند نوشت: یکی از چهره‌های بزرگ فوتبال ما را ترک کرد. به خانواده و عزیزانش تسلیت می‌گویم. او یک دوست و یک مربی ارزشمند برای من بود. اشتیاق او به فوتبال، دانش تاکتیکی و فروتنی او الهام بخش تمام نسل‌های بازیکنان و مربیان از جمله من بود.

چندین باشگاه که منوتی مربیگری آنها را برعهده داشت از جمله بارسلونا برای درگذشت این مربی ابراز ناراحتی کردند. او در ۸۰ سالگی در اتحادیه فوتبال آرژانتین مشغول به کار شد و تا همین اواخر مدیر تیم‌های ملی مختلف این کشور بود.

جام جهانی در حالی در آرژانتین برگزار شد که این کشور در زمان دیکتاتوری به سر می‌برد و شرایط خفقان آوری در آنجا حکم فرما بود. در نهایت دو تیم آرژانتین و هلند به دیدار نهایی راه یافتند و میزبان موفق شد با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی برسد. ماریو کمپس ۲ بار و برتونی برای آرژانتین و یوهان نیسکنز برای هلند گلزنی کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پایان رکورد خیره‌کننده برونو فرناندز؛ اولین غیبت در فوتبال به دلیل مصدومیت!
  • اولین سرمربی مارادونا هم به ال‌دیه‌گو پیوست
  • واکنش اینفانتینو و مسی به درگذشت اولین مربی قهرمان فوتبال آرژانتین
  • آرژانتین در غم درگذشت اولین مربی قهرمان جهان
  •  اولین واکنش سرمربی سپاهان به جنجال هوادار منتسب به تیمش در آزادی
  • اولین واکنش مورایس به اتفاقات جنجالی استادیوم آزادی
  • اولین واکنش عبدالله ویسی به جریمه ۲ میلیاردی سازمان لیگ
  • آیا وضو یا تیمم با وجود آرایش و لاک ناخن صحیح است؟
  • اولین فینالیست ایرانی در آسیا بعد از فغانی!
  • رونمایی از برند جام جهانی فوتبال ساحلی 2025 سیشل