Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسؤول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استانداری گیلان از پوشش ۱۰۰ درصدی زیرساخت‌های فناوری ارتباطات در شعبات اخذ رأی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در گیلان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سعید زاهدی دقایقی پیش در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد مرکزی انتخابات استانداری گیلان با اشاره به اینکه کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کمیته مهم و حیاتی در پیشبرد برنامه‌ها در راستای انتخابات الکترونیک است، اظهار کرد: تمامی فرایند انتخابات در استان گیلان الکترونیکی است و تنها عملیات رأی‌گیری به‌صورت غیر الکترونیکی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه باوجود سامانه جامع انتخابات تمام فرآیند ثبت‌نام و احراز هویت به‌صورت الکترونیکی در دو هزار و ۵۵۹ شعبه اخذ رأی گیلان انجام می‌شود، افزود: پیگیری‌های لازم برای استفاده از دستگاه‌های مکانیزه انجام‌شده است و در هیچ جای استان شعبه‌ای نیست که انتخابات به‌صورت دستی انجام شود.

مسؤول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استانداری گیلان با اشاره به بالا رفتن سرعت و امنیت انتخابات با دستگاه‌های الکترونیکی، خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از دستگاه‌های الکترونیکی برای سرعت و سلامت انتخابات است و در فرایند برگزاری این مهم کاملاً برای عوامل اجرایی و رأی دهنگان مشهود است.

زاهدی از وجود حدود ۵۰۰ دستگاه احراز هویت الکترونیکی پشتیبان در استان خبر داد و افزود: به‌منظور پیش‌بینی از کاهش خطا در فرایند برگزاری انتخابات دستگاه‌های احراز هویت الکترونیکی پشتیبان استفاده‌شده است.

وی در پاسخ به اینکه کمیته فناوری اطلاعات استان چه تدابیری در پی قطعی اینترنت در مناطق گیلان اندیشیده، بیان کرد: برای حفظ سلامت و امنیت اطلاعات انتخابات و شهروندان و عدم اطمینان کامل به اینترنت از شبکه اختصاصی امن وزارت کشور استفاده‌شده است.

مسؤول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استانداری گیلان همچنین با اشاره به مشکلات موجود درروند برگزاری سنتی انتخابات درگذشته، افزود: امروز با بهره‌گیری از این دستگاه‌ها هم در احراز هویت‌ها و هم در سرعت انجام کار تغییر قابل‌توجه ایجادشده و کل فرآیند احراز هویت در ۳۰ ثانیه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه وضعیت زیرساخت ارتباطاتی و فناوری اطلاعات در شعبات اخذ رأی استان گیلان مطلوب است، افزود: در سطح استان گیلان پوشش ۱۰۰ درصدی زیرساخت‌های اطلاعات را شاهد هستیم و از ابتدای صبح تاکنون هیچ مشکلی گزارش نشده است.

به گزارش فارس، هم‌زمان با سراسر کشور، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی رأس ساعت ۸ صبح در دو هزار و ۵۵۹ شعب اخذ رأی در سطح استان و یک شعبه اخذ رأی برای اقلیت‌های دینی در بندر انزلی آغاز شده است. استان گیلان یک‌میلیون و ۹۵۸ هزار و ۴۷۳ نفر واجد شرایط رأی دادن هستند که ازاین‌بین ۹۱ هزار و ۹۴۸ نفر رأی اولی‌اند.

از مجموع ۴۵۵ نفری که توسط عوامل اجرایی استان تأیید شدند، صلاحیت ۲۰۱ نامزد برای شورای نگهبان به جهت حضور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی محرز شد اما با انصراف ۹۴ نامزد انتخاباتی در گیلان، رقابت انتخابات در گیلان بین ۱۰۷ داوطلب نمایندگی مجلس برگزار خواهد شد. 

 از بین ۱۰۷ نامزد انتخابات یازدهمین دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی در گیلان ۹ تن مرد و ۱۲ نفر دیگر زن هستند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی گیلان ارتباطات سعید زاهدی کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات انتخابات استانداری گیلان استان گیلان احراز هویت اخذ رأی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۸۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۸ میلیارد به شرکت‌های دانش‌بنیان کردستان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: از ۳۲ میلیارد تومان تسهیلات مصوب شده ۱۸ میلیارد به شرکت‌های دانش‌بنیان کردستان پرداخت شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، آرام حیدری ظهر امروز در نشست‌ هم‌اندیشی فعالان ICT کردستان که با حضور معاون وزیر ارتباطات برگزار شد، اظهار داشت: یکی از شاخص‌های حوزه فناوری اطلاعات در سطح کشور، شاخص توسعه فاوا (TDT) است که استان کردستان در این حوزه جایگاه بیست‌وپنجم کشور را دارد.

وی با بیان اینکه شاخص توسعه فاوا (TDT) دارای سه زیر شاخص است، گفت: در زیر شاخص دسترسی به زیرساخت‌ها، دارای رتبه 14 هستیم و توانسته‌ایم نسبت به میانگین تأمین زیرساخت‌های کشوری در سطح بالاتری قرار بگیریم. 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان با بیان اینکه کردستان به واسطه پایین بودن مصرف دیتا در استان، در زیرشاخص استفاده رتبه 29 کشوری را به خود اختصاص داده‌ است، گفت: پهنای باند ورودی استان 570 گیگابایت بر ثانیه است که مصرف روزانه استان 210 گیگ بوده است. در زیر شاخص مهارت که در استفاده از مهارت‌های دیجیتال ارزیابی شده است، استان کردستان در جایگاه 28 کشوری قرار دارد.

حیدری از اجرای طرح آموزش ایران دیجیتال در کردستان خبر داد و بیان کرد: این طرح یک طرح ملی است که در استان نیز اجرا می‌شود و برای ارتقاء این پارامتر تلاش خواهیم کرد. یک‌هزار و 260 کسب و کار فعال کردستان دارای نماد الکترونیک است و 113 استارت آپ فعال در استان وجود دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان یکی از مزیت‌های رقابتی استان را وجود شرکت‌های متعدد خواند و اذعان کرد: تعداد شرکت‌های عضو نظام صنفی رایانه‌ای استان نیز 104 مورد است که از این تعداد 56 مورد فعال است.

حیدری با اشاره به اینکه از 62 شرکت دانش بنیان استان 16 شرکت در حوزه فاوا مجوز فعالیت دارند، گفت: پارک علم و فناوری از 32 میلیارد تومان تسهیلات مصوب شده 18 میلیارد به شرکت‌های کردستان پرداخت کرده است.

به گزارش تسنیم، در این جلسه فعالان حوزه lCT نیز به بیان مشکلات و موانع پیش‌رو پرداختند و خواستار رفع این مشکلات شدند.

انتهای پیام/486/

دیگر خبرها

  • جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات
  • آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
  • منطقه پیام، از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • گیلان باید تحت پوشش فیبر نوری قرار گیرد
  • اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان
  • پرداخت ۱۸ میلیارد به شرکت‌های دانش‌بنیان کردستان
  • توسعه ICT سبب نجات کردستان از عقب‌ماندگی می‌شود
  • ۱۶ شرکت دانش بنیان کردستان در حوزه فناوری اطلاعات فعال است
  • برقراری اینترنت پرسرعت همراه در مسجد شکر طبس