Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین خوش اقبال ظهر امروز در محل ستاد انتخابات استان کردستان به خبرنگار مهر، گفت: خوشبختانه همزمان با سراسر کشور اخذ رای در تمامی شعبه های پیش بینی شده در سراسر استان کردستان آغاز شد.

وی با اشاره به ایجاد تمهیدات لازم برای حضور به موقع صندوق ها در محل شعبه های پیش بینی شده، گفت: از صبح امروز ساعت ۸ صبح در تمامی شعبه های شهری و روستایی ثابت و سیار اخذ شروع شده است و هم اکنون نیز ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان یادآور شد: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته و با استفاده از وسایل نقلیه مختلف صندوق های اخذ رای برای روستاهای دور افتاده و مناطق صعب العبور از شب گذشته ارسال شده است.

وی گفت: همچنین با هماهنگی دستگاه های اجرایی مرتبط و در صورت نیاز امکان استفاده از بالگرد برای حمل و نقل صندوق های رای پیش‌بینی شده است و در این زمینه نیز هیچ مشکلی نداریم.

خوش اقبال به وضعیت میزان مشارکت مردم در انتخابات امروز مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی فرمانداری ها تا ظهر امروز میزان مشارکت مردم در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی قابل قبول و رضایت بخش بوده است.

وی ضمن دعوت از مردم برای حضور در پای صندوق‌های رای، گفت: انتظار می رود که مردم استان کردستان با توجه به وضعیت مناسب و آب و هوایی هر چه سریعتر با حضور در شعبات پیش‌بینی‌شده رای خود را به صندوق بیندازند.

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان افزود: در حوزه مسائل امنیتی نیز پیش بینی های لازم صورت گرفته و هم اکنون هیچ گونه مشکلی در راستای تامین امنیت برگزاری انتخابات وجود ندارد.

وی گفت: تعداد هزار و ۲۳۴ شعبه اخذ رای برای انتخابات امروز مجلس شورای اسلامی در کردستان در نظر گرفته شده است که از این تعداد ۵۲۹ شعبه شهری و ۷۰۵ شعبه دیگر در روستاهای سطح استان مستقر هستند.

حسین خوش اقبال بیان کرد: همچنین از این تعداد صندوق اخذ رای، ۶۳۲ شعبه به صورت ثابت دایر شده اند و ۶۰۲ شعبه به صورت سیار در سطح استان پیش بینی شده است.

استان کردستان دارای پنج حوزه انتخابیه و شش نماینده در مجلس شورای اسلامی است که حوزه انتخابیه سنندج شامل شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره با نماینده، حوزه انتخابیه بیجار با یک نماینده، حوزه انتخابیه قروه شامل شهرستان‌های قروه و دهگلان با یک نماینده، حوزه انتخابیه سقز شامل شهرستان‌های سقز و بانه با یک نماینده و حوزه انتخابیه مریوان شامل شهرستان‌های مریوان و سروآباد با یک نماینده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا استان کردستان انتخابات حمل و نقل شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی شامل شهرستان حوزه انتخابیه استان کردستان یک نماینده پیش بینی شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۸۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۹۱ شعبه ثابت و سیار رای‌گیری در ۲ حوزه انتخابیه استان زنجان مستقر شد

ابوالفضل رفیعی گفت: در حوزه انتخابیه زنجان – طارم ۱۹۹ شعبه ثابت و ۱۳۲ صندوق سیار و در حوزه انتخابیه خدابنده ۹۰ شعبه ثابت و ۷۰ صندوق اخذ رای سیار پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: بر اساس قانون انتخابات در این مرحله از انتخابات، افراد شرکت کننده باید در همان حوزه انتخابیه که مرحله اول رای داده اند، ‌شرکت کنند و رای دهند و افرادی که در مرحله اول انتخابات شرکت نکرده اند می توانند در هر یک از حوزه های انتخابیه مورد نظر خود رای دهند.

رئیس ستاد انتخابات استان با بیان اینکه همه شرایط در این ۲ حوزه برای فرایند رای گیری مهیاست، تاکید کرد: انتخابات در این ۲ حوزه همانند دور قبل نیمه الکترونیکی است و تعداد و محل شعب هیچ تغییری نمی کند.

وی اظهار کرد: متولدان ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۵ و ماقبل آن واجد شرایط سنی برای شرکت در مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستند.

 استان زنجان در مجموع چهار حوزه انتخابیه و پنج کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد که در دور اول انتخابات با مشارکت بیش از ۴۸ درصدی مردم استان در ۱۱ اسفند سال گذشته، سه منتخب به خانه ملت راه یافتند.

در حوزه انتخابیه زنجان و طارم با ۲ کرسی، مصطفی طاهری به عنوان نفر اول این حوزه با کسب ۴۶ هزار و ۵۶۸ رای راهی بهارستان شد و ۲ نفر بعدی یعنی نبی الله محمدی با کسب ۲۶ هزار و ۶۷۰ رای و محمد اسماعیلی با ۱۹ هزار و ۱۶۶ رای به دور دوم انتخابات راه یافتند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی ۸۲۰ شعبه اخذ رای در ۵ شهرستان شیراز
  • ۴۹۱ شعبه ثابت و سیار رای‌گیری در ۲ حوزه انتخابیه استان زنجان مستقر شد
  • پیش بینی ۱۵۳ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه لنجان
  • افزایش مشارکت ۷ درصدی مردم مشهد در انتخابات
  • خودنمایی سیاه قلمهای بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • خودنمایی ‌سیاه قلم‌های بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • هزار و ۶۴ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه مشهد و کلات فعال خواهند بود
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در دوره دوم انتخابات مشهد و کلات فعال است
  • خودنمایی «سیاه قلم‌های بانوان» کردستانی در گالری سوره سنندج
  • پیش‌بینی ۵۰۰ شعبه اخذ رأی در شیراز و زرقان