Web Analytics Made Easy - Statcounter

واعظی با بیان اینکه هر مجلسی که روی کار بیاید باید امنیت ملی و منافع کشور برایش مهم باشد تا بتواند مسایل کشور را حل کند، گفت: دولت وظیفه دارد با تمام نهادهای قانونی کشور تعامل داشته و با آنها با سهولت کار کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، محمود واعظی در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات وزارت کشور با بیان اینکه انتخابات در تمام نقاط کشور به صورت آنلاین در حال برگزاری است، گفت: با مشاهده آرا دریافتیم که حضور مردم بسیار خوب بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهد برگزاری یک انتخابات خوب و پرشور در سراسر کشور هستیم، همان گونه که رهبر انقلاب امروز صبح در سخنان خود تاکید داشتند.

 

رییس دفتر رییس جمهوری ادامه داد: در شرایط تحریم حضور پررنگ مردم می تواند پیامی به منطقه و عرصه بین الملل باشد که این تحریم ها و فشارهای حداکثری موجب افزایش وحدت و انسجام بیشتر مردم در کشور شده است.

 

واعظی با بیان اینکه مشارکت قوی یعنی یک ایران قوی تر و امن تر، اظهار کرد: مشارکت قوی یعنی ایرانی که فشارهای خارجی روی آن تاثیری ندارد، امیدوارم همان گونه که مردم در سراسر کشور در تشییع پیکر سردار حاج قاسم سلیمانی انصافا سنگ تمام گذاشتند به جهانیان نشان دادند با ترور نمی توانید میان مردمی که روی پای خود ایستاده اند و پشت سر رهبری هستند، تفرقه ایجاد کنید در انتخابات امروز هم حضوری باشکوه داشته باشند.

 

رییس دفتر رییس جمهور با بیان اینکه راهپیمایی 22 بهمن بسیار قوی بوده است و در مناطق که برف و باران بود مانند آذربایجان و مناطق مختلف کشور مردم حضور معنادار داشتند، گفت: امروز یک روز به یاد ماندنی و هر سه این حادثه بزرگ نوعی پیام برای تمام کشورهایی است که با ما دوست هستند و بدانند که با یک کشور و مردمی بسیار منسجم دوست هستند و به آن تعداد معدود کشوری که دشمنی می کنند، می فهمانند تصمیمی که برای کشور ایران گرفته اند، تصمیمی غلط بوده و حتما اثر ندارد. امیدواریم سال 99 از سال 98 بهتر باشد.

 

واعظی با بیان اینکه آیا برد اصولگرایان تاثیری در سیاست خارجی دارد، اظهار کرد: سیاست دولت همواره بر این بود که با هر مجلسی تعامل داشته باشد. مجلسی که اکنون با آن کار می کنیم هم مجلس یکدستی است.

 

وی گفت: مجلس سه فراکسیون دارد که در موضوعات مختلف نظرات خاص خود را ارایه می دهند. باید به عنوان دولت به مجلس برخاسته از آرای ملت است، تعامل داشته باشیم.

 

رییس دفتر رییس جمهور گفت: اگر مجلس بخواهد به رای مردم احترام بگذارد باید به 24 میلیون رایی که به رییس جمهور داده اند هم احترام گذاشته شود؛ بنابراین این یک تعامل دو طرفه است.

 

وی گفت: در دولت نهادهای قانونی مانند شورای عالی امنیت ملی وجود دارد که راجع به سیاست خارجی نقش بسیار تعیین کننده ای ایفا می کند.

 

وی افزود: از همه مهم تر این است که دولت، مجلس، سیاست ها و رهنمودهای کلان رهبر انقلاب را دنبال کنیم. این گونه نیست که یک دولت یا مجلسی عوض شد کل سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران تغییر کند.

 

واعظی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه همه منتظر بودند مشارکت پایین باشد اما صف های طولانی عکس آن را نشان می دهد، اظهار کرد: در سه هفته گذشته برخی رسانه های معاند تبلیغات شان برای ناامید کردن مردم بود، به گونه ای که برنامه ریزی می کردند مردم در انتخابات شرکت نکنند و در این زمینه تبلیغات می کردند و معتقد بودند مردم مشارکت نمی کنند.

 

رییس دفتر رییس جمهور با بیان اینکه آن رسانه ها و دولت ها رژیم صهیونیستی و آمریکا کسانی هستند که مردم ما را نمی شناسند، گفت: این اولین باری نیست که آنها اشتباه کردند. در چهل گذشته در مقاطع مختلف نسبت به این مردم تصمیمات آنها اشتباه بوده است؛ به همین دلیل سعی در توجیه اشتباهات خود داشتند.

 

وی گفت: امیدواریم این مشارکت خوب مردم ادامه داشته باشد چون حضور پرشور موجب حفظ انسجام بیشتر در داخل و از سوی دیگر بسیاری از توطئه آمریکایی ها و رژیم صهیونیستی با این حضور مردم خنثی می شود.

 

واعظی در مورد استیضاح رییس جمهور گفت: اول اینکه انشاءالله مجلس آینده مجلسی تندرو نیست، بالاخره ما مردم خود را می شناسیم و سلیقه آنها را می دانیم، مردم به تندروها رای نمی دهند، ممکن است که تفکرات ما با هم متفاوت باشد اما این امر به معنای آن نیست این تفکر نباشد و تفکر دیگری جایگزین شود.

 

رییس دفتر رییس جمهور با بیان اینکه هر مجلسی که سر کار بیاید چیزی که برایش مهم باشد امنیت و منافع کشور است، ادامه داد: امنیت ملی و منافع کشور باید برای مجلس مهم باشد تا بتواند مسایل کشور را حل کند و برای مردم رفاه ایجاد کند، مسایل معیشتی و اقتصادی مردم را همواره دولت حل می کند.

 

وی گفت: همان طور که رییس جمهور بارها اعلام کرده است دولت وظیفه دارد با تمام نهادهای قانونی کشور تعامل داشته و با آنها با سهولت کار کند؛ بنابراین من خوش بین هستم با رایی که مردم می دهند،‌ مجلس خوبی تشکیل و تعامل خوبی ایجاد می شود.

 

رییس دفتر رییس جمهور در مورد برنامه دولت در موضوع اف ای تی اف افزود: آن طور که به من خبر دادند بیانیه اف ای تی اف امروز صادر می شود و ما عملا از تعلیق خارج می شویم و به شرایط گذشته باز می گردیم. شرایط از آنچه امروز هست، بدتر نمی شود.

 

وی گفت: بر اساس آخرین اخبار اکشن پلنی (برنامه مقابله با اف ای تی اف) که در گذشته وجود داشته است، همچنان باقی می ماند و برخی بندها که ما اعتقاد داریم نیز باید باقی بماند و همچنان باقی می ماند.

 

واعظی گفت: وضعیت جدیدی که پیش می آید ممکن است فشار اندکی بر تلاش های دولت بگذارد اما فشار اصلی زمانی ایجاد می شود که تحریم ها برداشته و روابط بانکی ما با دنیا برقرار شود.

 

واعظی اظهار کرد: وضعیتی که امروز رقم می خورد در آن روز خود را نشان می دهد. آنچه که دولت بر آن اصرار داشت، این بود که ما نباید برای آیندگان تحریم جدیدی به وجود بیاوریم که محدودیت های جدید به همراه داشته باشد.

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: انتخابات خبرگان رهبری و مجلس محمود واعظی انتخابات مجلس انتخابات رییس دفتر رییس جمهور رییس جمهور منافع کشور تعامل داشته امنیت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۸۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین اظهارات معاون پارلمانی رییس جمهور در خصوص تقسیم استان‌های کرمان و تهران

معاون پارلمانی رییس جمهور در خصوص آخرین وضعیت لایحه تقسیم استان‌های کرمان و تهران گفت: این لایحه با توجه به فرصت زمانی کم باقی مانده تا پایان مجلس فعلی، به مجلس دوازدهم ارائه خواهد شد.

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور در گفتگو با خبرنگار استان‌ها خبرگزاری دانشجو در کرمان در خصوص آخرین وضعیت لایحه تقسیم استان‌های کرمان و تهران گفت: این لایحه با توجه به فرصت زمانی باقی مانده تا پایان مجلس فعلی، به مجلس دوازدهم ارائه خواهد شد.

وی افزود: در بحث تقسیمات کشوری، موضوع تاسیس چندین استان جدید در کشور در دولت در حال نهایی شدن است، که این موضوع هم در مورد تهران و هم در مورد کرمان و احتمالا در مورد سیستان و بلوچستان صورت خواهد گرفت.

حسینی در مورد تاسیس استان کرمان جنوبی با توجه به قول رییس جمهور در سال ١٤٠١ در جمع مردم جیرفت نیز اظهار داشت: موضوع تاسیس استان کرمان جنوبی از نظر دولت نهایی شده است و قرار شد لایحه آن با موضوع تقسیم استان‌ تهران با هم به مجلس ارائه شود.

معاون پارلمانی رییس جمهور تاکید کرد: موضوع تاسیس استان‌های جدید در دستور کار دولت است که بزودی بصورت یکجا اعلام و اطلاع رسانی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: لایحه تاسیس استان‌های جدید در کرمان و تهران بزودی و در آینده‌ای نزدیک به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌گردد.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت تقسیم استان‌های کرمان و تهران از زبان معاون پارلمانی رییس جمهور
  • جدیدترین اظهارات معاون پارلمانی رییس جمهور در خصوص تقسیم استان‌های کرمان و تهران
  • ادعای علیرضابیگی از مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد
  • جنگ کریدورها، موقعیت و فرصت ویژه ایران
  • دغدغه‌ام حل مسایل معیشتی و پیگیری منافع ملی و مطالبات مردم است
  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود
  • تاکید رئیسی بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • امیدوارم در مجلس آینده همکاری‌ها با دولت بهتر شود
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات