Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@05:23:53 GMT

زنگ حاضری؛ مردم بار دیگر پای صندوق‌های رای آمدند

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۷۹۵۰۹

زنگ حاضری؛ مردم بار دیگر پای صندوق‌های رای آمدند

جمعه 2 اسفند روز سرنوشت‌سازی برای ملت ایران است، روزی که مردم نماینده خود در تصمیم‌گیری‌های کلان کشور را به مجلس شورای اسلامی می‌فرستند.

به گزارش خبرگزاری فارس در شیراز، امروز جمعه 2 اسفند روز سرنوشت‌سازی برای ملت ایران است، روزی که مردم نماینده خود در تصمیم‌گیری‌های کلان کشور را به مجلس شورای اسلامی می‌فرستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم استان فارس باید از بین 251 کاندید 18 نفر را به انتخاب خود به خانه ملت بفرستند که این موضوع مسئله‌ای حساس و حیاتی است چرا که این افرد به مدت چهار سال سرنوشت مردم استان را تعیین خواهند کرد.

در طی هفته گذشته بزرگان و صاحب‌نظران استان فارس طی اعلامیه، بیانیه و مصاحبه مردم را به حضور در پای صندوق‌های رای دعوت کردند، مسئولان از جمله استاندار فارس، نماینده ولی فقیه در استان و دیگر مدیران نیز در نشست‌های خبری یا پیام‌های جداگانه بر حضور حداکثری در انتخابات تاکید کردند و این امر را لازمه قوی‌تر شدن نظام دانستند حتی نمایندگان فعلی مجلس نیز که در فرایند ثبت‌نام تائید نشدند، حضور در پای صندوق‌های رای را عاملی برای افزایش همبستگی مردم ایران و قدرت بیشتر کشور دانسته‌اند.

بنا بر اعلام رئیس ستاد انتخابات استان فارس، سه هزار و ۲۲۷ شعبه اخذ رای در سراسر این استان ساعت هشت صبح جمعه دوم اسفندماه، اخذ رای از سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از افراد واجد شرایط در این استان را آغاز کردند که از این تعداد افراد ۱۹۱ هزار و ۵۰۰ نفر را رای اولی‌ها تشکیل می‌دهند.

گفتنی است، از بین 251 نفر نامزدهای انتخاباتی استان فارس، 32 نفر زن هستند که برای راهیابی به خانه ملت با دیگر کاندیدها به رقابت خواهند پرداخت، بیشترین تعداد کاندیدها در حوزه شیراز و زرقان و کمترین تعداد کاندیدها مربوط به حوزه داراب است. 

همچنین در این دوره از انتخابات، کرسی خالی استان فارس در مجلس خبرگان رهبری بعد از فوت آیت‌الله ایمانی تعیین تکلیف خواهد شد.

از ساعت هشت صبح امروز  2 هزار و 300 شعبه ثابت و 927 شعبه سیار در استان فارس  در حال رای‌گیری است که یک هزار و 810 شعبه آن شهری و هزار و 417 شعبه روستایی است.

برخی از مسائل مانند شرایط بد اقتصادی ایجاد شده برای مردم در طی سال گذشته این گمانه زنی را ایجاد کرده که در این دوره از انتخابات حضور مردم کمرنگ خواهد شد اما در بین خود مردم نظرها متفاوت است.

ملیحه 28 ساله، مجرد و بیکار است، او می‌گوید: تصمیمم برای شرکت نکردن در انتخابات قطعی بود و حتی برخی از پیام‌های منتشر شده در فضای مجازی من را در تصمیمم مصمم‌تر می‌کرد اما وقتی واقع‌بینانه نگاه کردم، تصمیم گرفتم در انتخابات شرکت کنم چون تنها در آن صورت است که می‌توانم نسبت به اقداماتی که انجام می‌شود مطالبه‌گری کنم. 

وی معتقد است اگر انتخاب‌های ما مردم عاقلانه باشد، قطعا تاثیرگذار است و افرادی مجرب به مجلس راه پیدا می‌کنند که می‌توانند از بار مشکلات کم کنند اما عدم شرکت ما در انتخابات شرایط را به جهت مثبت تغییر نمی‌دهد.

این شهروند شیرازی، تأکید می‌کند: انتخابات با حضور کم یا زیاد برگزار خواهد شد و نمایندگان نیز انتخاب می‌شوند اما عدم حضور ما می‌توانند سبب اثرات منفی جبران‌ناپذیری شود و درنهایت نیز دودش به چشم خود ما خواهد رفت، چرا که فرد ناکارآمد در نهایت دور بعد حذف می‌شود اما اثرات نارکارآمدی او بر زندگی ما باقی می‌ماند.

امیررضا یکی از کسانی است که می‌خواهد به لیست حزب موردنظر خود رای بدهد و می‌گوید: لیستی رای دادن بد نیست بلکه نشانه اتحاد است و با اینکار می‌توانیم افراد متحد را به مجلس بفرستیم تا در رای گیری‌ها با اتحادشان کمک بیشتری به ما کنند.

هدایت دیگر شهروند شیرازی است که تصمیم دارد بر مبنای شناخت خود رای دهد و لیستی رای دادن را قبول ندارد. 

وی معتقد است که در لیست‌ها ممکن است همه افراد اصلح نباشند یا اینکه فردی خارج از لیست نامزدی باشد که صلاحیت بیشتری داشته باشد، بنابراین من ترجیح دادم تحقیق کنم و بر مبنای شناخت رای دهم.

زینب اما شهروند دیگری است که می‌خواهد رای سفید بدهد، او که از عدم تایید صلاحیت کاندیدای خود ناراحت است، می‌گوید: فقط برای اقتدار کشورم پای صندوق آمدم و قصد انتخاب کسی را ندارم. 

نازنین هنوز به سن قانونی برای رای دادن نرسیده و همراه با پدر و مادرش پای صندوق‌های رای رفته است؛ می‌گوید: خیلی دوست داشتم من نیز می‌توانستم رای دهم. 

وی رای دادن و انتخاب نمایندگان مجلس را یک امر هیجان‌انگیز می‌داند اینکه نوجوانی به سن من یا کمی بزرگتر بتواند در سرنوشت کشور و تعیین مجلس که از مهم‌ترین ارکان کشور است، برای من بسیار هیجان دارد اما متاسفانه امسال نمی‌توانم رای بدهم. 

در میان مردم صحنه‌هایی دیده می شود که نشان از حمایت مردم از نظام خود است، افرادی که اگر چه دارای معلولیت هستند اما نقص ظاهری خود را مانعی برای انتخاب نمی‌دانند، پسری نابینا که با پدر و مادر خود به پای صندوق آمده تا نماینده شهر خود را انتخاب کند.
 
اگر چه با سختی توانست با ویلچر خود وارد محوطه رای‌گیری شود اما این سختی علی را از رای دادن پشیمان نکرد، علی سعی کرده تا زودتر حرکت کند تا درگیر ترافیک نشود و بتواند زودتر در محل رای‌گیری حاضر شود و به وظیفه شرعی و ملی خود عمل کند و معتقد است: دشمن بیشتر از 40 ساله که در حال تلاش برای ناامیدسازی ما است اما تا روزی که خون در رگ‌های ما جریان دارد پای نظام و اعتقادات خود ایستاده‌ایم.
 
برادر علی که او را همراهی می‌کند، می‌گوید: انتخابات، به ویژه انتخابات مجلس واجب است چرا که هر عقل سالمی حکم می‌کند که برای زندگی بهتر تلاش کرد و انتخاب نمایندگان مجلس تلاش برای زندگی بهتر است، همه ما با امید در پای صندوق‌های رای حاضر می‌شویم.

تقریبا نصف روز از شروع رای‌گیری می‌گذرد و صف‌ها رفته رفته شلوغ می‌شود، نظرات متفاوت است، اما تمام این افراد با نظرات متفاوت خود و حتی دلخوری‌هایشان از شرایط  اقتصادی پای صندوق آمدند تا بار دیگر برای تغییر سرنوشت خود تلاش کنند و حاضری خود را بزنند. 

مردم آمدند میهن و شهر خود را بسازند و افرادی که با رای این مردم به مجلس راه می‌یابند مسئولیت بزرگی را بر دوش دارند.

گزارش از فرخنده آشوری

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی شیراز رای انتخابات پای صندوق های رای استان فارس رای گیری رای دادن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۹۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | توهین دولت سیزدهم به مردم به روایت نماینده اصولگرای مجلس

264 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899003

دیگر خبرها

  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟
  • استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند
  • بررسی پرونده «صندوق پس انداز کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی ایران» با ۷ هزار شاکی
  • ببینید | توهین دولت سیزدهم به مردم به روایت نماینده اصولگرای مجلس
  • برداشت چهار همت از صندوق خسارت‌های بدنی: مجلس سکوت می‌کند؟
  • تلاش دانه‌درشتها برای جلوگیری از لغو رانت مالیاتی صندوق‌ها
  • اختصاص ۱۳۲ صندوق سیار برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران