Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماموستا ملاعبدالسلام امامی همزمان با روز برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در خطبه‌های نمازجمعه مهاباد افزود: مردم با حضور خود در پای صندوق‌های اخذ رای یک نفر را به عنوان نماینده خود به مدت چهار سال آینده انتخاب می‌کنند و این امر مصداق بصیرت و آگاهی سیاسی مردم است.

وی اضافه کرد: انتخاب یک نفر به عنوان نماینده که خداترس و دوستدار مردم باشد و تنها با هدف خدمت به مردم وارد عرصه انتخابات شده باشد نیز مصداق دیگر بصیرت دینی مردم در انتخاب نماینده‌ای مومن و متعهد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه مهاباد از مردم این شهرستان خواست با حضور گسترده خود در پای صندوق‌های رای نماینده‌ای شایسته و لایق را برای شهر خود انتخاب کنند و مسوولان اجرایی نیز باید قدردان این حضور و مشارکت گسترده باشند.

ماموستا امامی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به نامگذاری ۲ اسفند به نام روز زبان مادری، اظهار داشت: زبان مادری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و والدین باید در آموزش خواندن و نوشتن به زبان مادری به فرزندان خود کمک کنند.

وی افزود: این روز همچنین با بیست و نهمین سالروز درگذشت استاد بزرگ ادبیات کُردی «عبدالرحمان شرفکندی» مشهور به ماموستا «هه‌ژار» مصادف است؛ این استاد برجسته سال‌های زیادی از عمر خود را  صرف خدمت به ادبیات کُردی و فارسی کرد.

امام جمعه مهاباد از کم‌رنگ شدن اهمیت نماز در بین مردم انتقاد کرد و گفت: با وجود توصیه‌های دین اسلام به نماز و اهمیت آن در بین مومنان، این فریضه در بین مردم به ویژه نسل جوان کم‌رنگ است.

وی از والدین خواست فرزندان خود را از همان دوران کودکی به نمازخواندن و انجام این فریضه الهی تشویق و ترغیب کنند تا در دوران جوانی و بزرگسالی نیز به این عبادت بزرگ بپردازند.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۷۰ هزار نفر در مهاباد واجد شرایط رای دادن هستند. 

مهاباد دارای ۲ حوزه اصلی و فرعی انتخابات است که حوزه اصلی آن در مهاباد و حوزه فرعی در شهر خلیفان قرار دارد و ۱۲۰ شعبه اخذ رای شامل ۵۹ شعبه شهری و ۶۱ شعبه روستایی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تعیین شده‌است.

برای این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در این شهرستان ۹ نفر برای تصاحب یک کرسی نمایندگی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

برچسب‌ها مهاباد ستاد اقامه نماز کشور انتخابات مجلس شورای اسلامی پروندهٔ خبری انتخابات مجلس در آذربایجان غربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد ستاد اقامه نماز کشور انتخابات مجلس شورای اسلامی مهاباد ستاد اقامه نماز کشور انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی انتخابات مجلس جمعه مهاباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۷۹۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ابراهیم عزیزی نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم اظهار کرد: انتخابات جلوه‌ای از تحول‌گرایی و تعیین سرنوشت مردم به خواست خودشان است.

وی در گفتگو با ایسنا،انتخابات را جلوه‌ای از امیدآفرینی دانست و افزود: مردم با بهره‌گیری از تجارب گذشته برای آینده زندگی خودشان تصمیم‌گیری می‌کنند از مردم می‌خواهیم با همان نگاه جریان‌شناسی و موقعیت‌شناسی و زمان‌شناسی در دور اول، در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکت داشته و به کامل شدن مجلس کارآمد کمک کنند.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مردم براساس شناخت از کاندیداها افراد با صلاحیت و باتجربه و دارای شناخت را انتخاب کنند تا در نهایت نمایندگان بتوانند مجلسی کارآمد تشکیل داده و به مردم خدمت کنند.

عزیزی در پایان از مردم به ویژه از مردم شیراز و ورزقان برای حضور در دور دوم مجلس دوازدهم دعوت کرد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903086

دیگر خبرها

  • اخبار سیاسی ۱۶ اردیبهشت؛ ۶ مرحله اخذ رای الکترونیک/ نشست رئیسی و استانداران
  • اخبار سیاسی ۱۶ اردیبهشت؛ ۶مرحله اخذ رای الکترونیک/نشست رئیسی با استانداران
  • درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم
  • با نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در استان اردبیل آشنا شوید
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • ردادی: مردم با حضور در انتخابات مجلسی قوی را رقم بزنند
  • تذکر معنادار امام جمعه تبریز به کاندیداهای دور دوم تبریز در انتخابات مجلس
  • واکنش محمد مهاجری به دلایل رد صلاحیت روحانی
  • نباید از اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات غافل شد