Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با بیان اینکه در راستای کنترل بیماری کرونا مردم عادی نیازی به استفاده از ماسک ندارد گفت: با گرانفروشی در حوزه ماسک برخورد خواهیم کرد.

ایرج خدادادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به کمبود ماسک در داروخانه‌های سطح شهر و افزایش قیمت آنها به دلیل نگرانی از ابتلای افراد به بیماری کرونا اظهار کرد: از آنجا که مردم عادی نیازی به استفاده از ماسک ندارند، تقاضا داریم کمتر برای خرید آن به داروخانه مراجعه کنند تا افراد نیازمند بتوانند از ماسک برخوردار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه متاسفانه وقتی تمام افراد برای خرید ماسک به داروخانه مراجعه می‌کنند، در بازار با کمبود مواجه می‌شویم گفت: تنها با رعایت بهداشت عمومی می‌توان از بیماری کرونا پیشگیری کرد و نیازی به استفاده از ماسک نیست، بنابراین از مراجعه به داروخانه‌ها یا خرید بیش از حد خودداری شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با تاکید به اینکه همه باید همکاری کنند تا از این وضعیت عبور کنیم افزود: عده‌ای سودجو  و فرصت‌طلب به دنبال چنین فرصت‌هایی هستند تا بهره لازم را ببرند که ممکن است این افراد در بین توزیع‌کنندگان ماسک، تولیدکننده، داروخانه و یا فروشنده باشند.

وی با اشاره به اینکه اگر تخلفی هم باشد موردی است و باید بر اساس مستندات رسیدگی شود تاکید کرد: امکان اینکه در هر داروخانه‌ای یک ناظر داشته باشیم وجود ندارد.

خدادادی گفت: مردم ناظران اصلی هستند و اگر کسی احساس می‌کند کالایی با قیمت بالایی خریداری شده می‌توانند به شماره تلفن 190 اطلاع دهند تا بررسی شود.

وی با بیان اینکه اگر فردی از داروخانه‌ای با قیمت بالایی ماسک خریداری کند می‌تواند با قیمت فاکتور شکایت کند و ما آن را بررسی کنیم خاطرنشان کرد: اگر نوع ماسک و قیمت آن بر اساس فاکتور را داشته باشیم می‌توانیم بررسی لازم را داشته باشیم و از وقوع تخلفات جلوگیری کنیم.

وی بیان کرد: انواع مختلفی ماسک از تولیدکننده‌های مختلف در بازار وجود دارد و به قیمت‌های متفاوتی به فروش می‌رسد و نمی‌توان بدون فاکتور خرید بررسی لازم را انجام داد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود در مراکز بهداشتی و درمانی کمبود ماسک وجود دارد آیا چنین چیزی صحت دارد؟ گفت: کمبود ماسک در مراکز بهداشتی و درمانی نداریم و شدیدا این موضوع را تکذیب می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه در تمام زمینه‌ها رسیدگی به شکایات وجود دارد و اگر کسی از خرید دارو نیز شکایت کند بررسی‌های لازم را انجام خواهیم داد افزود: مردم تنها با رعایت نکات بهداشتی می‌تونند از بروز بیماری کرونا جلوگیری کنند.

خدادادی با تاکید به اینکه در حال عادی هیچ فردی نیاز به استفاده از ماسک ندارد گفت: استفاده از ماسک فقط برای کادر درمانی و بیماران توصیه می‌شود که شک می‌کنند بیمار هستند و یا سرماخوردگی دارند.

انتهای پیام/89026/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس همدان آنفلوآنزا کرونا معاون غذا و دارو بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۰۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۳۰ کارخانه مشغول خرید برگ سبز چای هستند

صادق حسنی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار بیش از ۱۳۰ کارخانه چای سازی مشغول خرید تضمینی برگ سبز چای هستند.

به گفته او، با توجه به شرایط جوی و بارش های اخیر، برگ سبز چای از کیفیت بالایی نسبت به سال گذشته برخوردار است.

حسنی با بیان اینکه قیمت چای پایان هفته تعیین تکلیف می شود، افزود: برآوردها حاکی از آن است که قیمت چای بسته به ارقام مختلف ۳۰ تا ۵۰ درصد افزایش یابد.

مدیراجرایی سندیکای چای ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که تولید چای خشک کمتر از ۲۸ هزارتن نباشد و بالاتر از ۲۸ هزارتن تابع شرایط جوی است.

او گفت: با توجه به افزایش واردات قهوه، گران شدن چای و کاهش مصرف پیش بینی می شود که تا پایان سال واردات چای از ۵۰ هزارتن فراتر نرود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • برای خرید؛ قیمت هر شاخه میلگرد ساده را چگونه محاسبه کنیم؟
  • بیش از ۱۳۰ کارخانه مشغول خرید برگ سبز چای هستند
  • نویسنده و پژوهشگر کرمانی درگذشت
  • پیشنهاد عجیب ایلان ماسک به حامیان فلسطین
  • پیشنهاد عجیب ماسک برای برخورد با دانشجویان معترض
  • طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی تمدید می‌شود؟
  • مردم نگران تامین داروی "وارفارین" نباشند
  • مردم نگران تامین داروی وارفارین نباشند
  • آیت‌الله حسینی همدانی: هنوز سران بعضی کشورها که باید در خط مقدم مبارزه با اسرائیل باشند خوابند/ دانشجویان باطن حقوق بشر آمریکایی را نمایان کردند/ هیچ‌کدام از رسانه‌هایشان نمی‌توانند برخورد پلیس را عادی جلوه دهند
  • امسال نیازی به واردات گندم نداریم