Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) در محور شمال عراق، به ادعاهای رئیس حزب دموکراتیک کُردستان پاسخ داد و تأکید کرد که دست از این اتهامات واهی بردارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «علی الحسینی» سخنگوی سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) در محور شمال عراق به اظهارات مسعود بارزانی رئیس حزب دموکراتیک کُردستان درباره کرکوک پاسخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الحسینی گفت که الحشد الشعبی بخشی از سیستم امنیتی رسمی عراق است و در داخل کرکوک نیز، پلیس محلی و سرویس اطلاعات حضور دارد.

پایگاه خبری «المسله» به نقل از این فرمانده الحشد گزارش داد که از زمان ورود گروه تروریستی داعش به کرکوک، نیروهای الحشد در اطراف این شهر حضور دارند (نه در داخل آن).

بارزانی ادعا کرده که برخی از کُردها به نیروهای الحشد کمک کردند که وارد استان کرکوک شوند و این استان را تحت کنترل نیروهای الحشد دانست.

وی با این ادعا که نمی‌توان پذیرفت همیشه نیروهای الحشد در کرکوک حضور داشته باشند، مدعی شد که برخی از کُردها، «به هم‌نژادهای [کُرد] خود خیانت کردند و عامل ورود الحشد الشعبی به کرکوک بودند».

الحسینی در ادامه و در پاسخ به این ادعا گفت که «نیروهای کافی در کرکوک حضور دارند و الحشد در مسائل داخلی [این استان] دخالت نمی‌کند».

وی خاطر نشان کرد که «از زمان تشکیل الحشد با فتوی مرجعیت دینی [عراق]، همه از اتهامهای تکراری مسعود بارزانی علیه الحشد اطلاع دارند؛ زیرا الحشد، تفکرات و رؤیای وی را برای تشکیل حکومت [کُرد] از بین برد».

این فرمانده الحشد تصریح کرد که «اتهامات بارزانی، بی‌اساس است و حق ندارد، [به الحشد] اتهام بزند... الحشد الشعبی [یک سازمان] رسمی و متعلق به کل مردم عراق است، نه فقط کرکوک».

الحسینی در پایان ابراز امیدواری کرد که بارزانی در اطلاعات خود بازبینی کند؛ زیرا چنین اتهاماتی هیچ سودی در پی ندارد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: کرکوک بارزانی الحشد نیروهای الحشد الحشد الشعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۰۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلاصه بازی الهلال ۲ - ۱ العین امارات، اولین شکست پایان رؤیای قهرمانی بود + ویدئو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: ورزش سه 

سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴
  • خلیل الحیه، از رهبران حماس: آماده آتش‌بسی 5 ساله با اسرائیل هستیم/ حماس در صورتی که کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ میلادی تشکیل شود، آماده زمین گذاشتن سلاح و تبدیل به حزبی سیاسی است
  • «به‌دنبال جنگ نیستیم، اما پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل می‌دهیم»
  • جمهوری اسلامی پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر خواهد داد
  • فرمانده کل ارتش: جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • فرمانده ارتش: پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهیم داد
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • خلاصه بازی الهلال ۲ - ۱ العین امارات، اولین شکست پایان رؤیای قهرمانی بود + ویدئو
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی