Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن محمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش برای مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا در سطح مدارس اظهارداشت: فعالیت‌های این نهاد تمرکز بر بحث آموزش است و تاکنون جلسات مشترکی در این حوزه با دانشگاه علوم پزشکی با حضور معاونان پرورشی و بهداشت و سلامت سراسر کشور داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: توصیه‌ها و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت در قالب فایل‌ها و فیلم‌های آموزشی به مدارس ارسال و در اختیار معلمان، اولیا و دانش‌آموزان قرار داده شده است.

محمدی افزود: با همکاری شبکه‌های بهداشت و خانه‌های سلامت مناطق آموزش‌های چهره به چهره با حضور کارشناسان و متخصصان به مدارس ارائه و توصیه‌های لازم ارائه می‌شود.

رئیس اداره تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران، نصب پوسترهای آموزشی و اطلاع‌رسانی برای مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا در مدارس با هدف افزایش آگاهی دانش‌آموزان و معلمان، تاکید ما رعایت موازین بهداشتی در مدارس، شست و شوی دست‌ها با آب و صابون و شارژ صابون مایع از دیگر اقدامات این نهاد عنوان کرد و گفت: همچنین تاکید شده مدارسی که به سیستم آب گرم مجهز نیستند، تجهیز شوند.

وی درباره نصب و استفاده از ژل و مایع‌ها ضدعفونی کننده در مدارس گفت: این اقدامات برای مکان‌هایی انجام می‌شود که دسترسی به آب و صابون نیست، در مدارس آب گرم و مایع دستشویی به صورت لوله‌کشی وجود دارد و علاوه بر این به مدارس تاکید شده که با مواد شوینده، وایتکس و مواد ضدعفونی، سطوح، صندلی‌ها و نیمکت‌ها ضدعفونی شود.

محمدی با اشاره به اینکه آموزش‌های لازم برای مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا به تمامی ۶۰۰ مراقب سلامت مدارس داده شده، گفت: آموزش‌هایی نیز به صورت خوشه‌ای به تمامی مدیران مدارس توسط شبکه‌های بهداشت و همکاری ادارات سلامت مناطق ارائه می‌شود.

رئیس اداره تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران بیان کرد: امسال چنین اقدامات مشابه و آموزش‌هایی نیز درباره بیماری آنفلوانزا به تمامی مدارس ارائه شده است.

وی افزود: براساس دستورالعمل ارسالی به مدارس، مدیران موظفند در طول ساعات مدرسه و یا صبحگاه‌ها تمامی دانش‌آموزان را برای مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا آموزش دهند.

محمدی با بیان اینکه تاکنون گزارش مستندی از بیماری کرونا در مدارس توسط شبکه بهداشت ارائه نشده، افزود: از رسانه‌ها درخواست می‌کنیم که در رابطه با بیماری کرونا آرامش را در جامعه تزریق کنند، کرونا بیماری کشنده‌ای نیست و میزان مرگ و میر این بیماری کمتر است.

رئیس اداره تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران درباره تشخیص بیماری کرونا در مدارس اظهارداشت: براساس دستورالعمل و پروتکل ارسالی شبکه‌های بهداشت به مدارس، در صورت مشاهده درصدی از علایم مشکوک به بیماری در دانش‌آموزان براساس تشخیص و تایید این شبکه‌ها یک کلاس و کل مدرسه برای مدتی تعطیل خواهد شد تا علایم این بیماری در دانش آموزان مبتلا بهبود پیدا کند.

وی گفت: شبکه‌های بهداشت، دو بیمارستان را برای درمان بیماران مبتلا به کرونا در نظر گرفته که در صورت مشکوک‌بودن دانش‌آموزان، آنان به این بیمارستان‌ها منتقل خواهند شد.

محمدی به دانش آموزان و خانواده‌ها توصیه کرد: اگر فرزندشان احساس کرد که علایم بیماری کرونا همچون تب و سرماخوردگی دارد به پزشک مراجعه کند و به مدرسه نیاید.

رئیس اداره تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهر تهران افزود: در مدارس در صورت مشاهده شدن علایم بیماری کرونا همچون  دانش‌آموزان در اتاق مخصوص نگهداری می‌شوند تا آنان با حضور والدین خود به پزشک مراجعه کنند و نباید بدون تاییده سلامت در مدارس حضور پیدا کنند تا امنیت و سلامت سایر دانش‌آموزان به خطر بیفتند.

محمدی با بیان اینکه براساس ابلاغیه به مدارس سلامت دانش آموزان در اولویت است، اظهارداشت: در صورتی که دانش‌آموزی به علت مبتلا به این بیماری در مدرسه حضور پیدا نکرد، نگران عقب ماندگی از دروس نداشته باشد که کلاس‌های جبرانی برای او برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، کروناویروس که از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه امسال) در شهر ووهان چین شروع شد، یک بیماری تنفسی مرگبار است.

شمار قربانیان ویروس کرونا در کشور چین از ابتدای شیوع آن به ۲هزار و ۲۳۳ نفر رسیده و بیش از ۷۵ هزار نفر مبتلا داشته است. در ایران مسئولان وزارت بهداشت ابتلای دو بیمار مبتلا به ویروس کرونا را در روز چهارشنبه (۳۰ بهمن) تایید کردند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، تعداد جان باختگان این ویروس در کشور به چهار نفر رسیده است و تعداد افراد مبتلا به آن در مجموع به ۱۸ نفر می‌رسد.

تعداد افراد مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان‌های کشور، ۱۳ نفر اعلام شده است.

برچسب‌ها مدارس سلامت ویروس کرونا اداره کل آموزش و پرورش تهران دانش‌آموزان پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس سلامت ویروس کرونا اداره کل آموزش و پرورش تهران دانش آموزان مدارس سلامت ویروس کرونا اداره کل آموزش و پرورش تهران دانش آموزان شبکه های بهداشت بیماری کرونا دانش آموزان ویروس کرونا شبکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۰۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر و راه نسل توانمند از مدارس دخترانه می‌گذرد

به گزارش خبرنگار گروه آموزش ‌و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم افتتاحیه رویداد دختران ایران با هدف تبیین الگوی سوم زن اسلامی و هویت بخشی به دختران ایران زمین در عرصه کنشگری و جریان‌سازی  با حضور حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش پرورش، حجت‌الاسلام محمدجواد علی‌اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور و نماینده رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان و حسین تاریخی، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش پرورش اظهار کرد: اردیبهشت ۱۴۰۳ در حال زیست هستیم و برخی دانش‌آموزان در مدرسه سال‌ها از ما جلوترند. ارتباط دانش‌آموز با مربی، معلم، امام جماعت محل و کنشگران در فضای تربیتی مهم است.

به گفته پورثانی، وقتی در مدرسه حاضر میشیم فضای دانش اموزان با ما خیلی متفاوت است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش پرورش ادامه داد:  ۱۶۰ سوال از دانش‌آموزان پرسیده شد که نتیجه آن میتواند به ما کمک بزرگی کند.

پورثانی در پاسخ به سوال دانش‌آموزان مبتثنی بر اینکه اگر مشکلی براتون پیش بیاد از چه کسی کمک می‌گیرید، ابراز کرد: آن چیزی که بیشتر از همه دانش‌آموزان پاسخ دادند، مادر بود پس از مادر، گروه همسال و سپس پدر بود.

وی با بیان اینکه مادر در جامعه نسل جدید را خلق می‌کند، اظهار کرد: دختر امروز در دییرستان، مادر فردای ماست.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش پرورش با اشاره به اینکه ساخت نسل توانمند و تمدن‌ساز در دست دانش‌آموزان است، ابراز کرد: مسیر و راه نسل توانمند از مدارس دخترانه می‌گذرد، دختری که بسیار اثرپذیر است، یار و یاوری ندارد. دانش‌آموزان ما در جنگ بزرگ روایت‌ها بر سر سفره روایت‌های جمهوری اسلامی ننشسته است.

وی افزود: دختری که بسیار اثرپذیر است، اثر خود را از جای دیگر می‌گیرد.در ۱۴۰۱ دانش‌آموزان بازی‌های کامپیوتری را بازآفرینی می‌کردند.

پورثانی با بیان اینکه ۵ میلیون و چهارصد گیمر در کل کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان و جوانان هیچ فضایی برای تخلیه احساسات ناشی از هیجان خود را ندارند، در واقع، ۷۰ درصد نوجوانان برای تخلیه هیجانات دانش‌آموزان و نوجوانان بود و دختران سهم بسیار زیادی داشتند، دختری که کسی پای درد و دل آن ننشسته است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش پرورش با بیان اینکه فضای دانش‌آموزان به‌ویژه دختران بسیار شکننده است، ادامه داد: مسئله دانش‌آموزان و دختران ما مسیله بسیار عمیقی است. امروز روز جنگ روایت‌هاست؛ آورده و نقطه قوت انقلاب اسلامی عزت و احترام و عنصر تمدن‌ساز به دختران سرزمین است.

وی اضافه کرد: مسئولیت رویداد دختر ایران روایت صحیح از یک دختر ایرانی است که رسالت بسیار مهمی اسا. اگر یک دختر تغییر کند، تمام بشریت دستخوش تغییرات می‌شود. در ۶۰۰ هزار کلاس درس دختران، همه پای این روایت صحیح بنشینند. ۱۶ طرح در قانون عفاف و حجاب در حال انجام است.

به گزارش آنا، رویداد دختران ایران با حضور روایتگران نوجوانی ۶ تا ۷ ازدیبهشت در اردوگاه بین‌المللی باهنر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد 
  • مسیر و راه نسل توانمند از مدارس دخترانه می‌گذرد
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • اجرای طرح فلورایدتراپی دانش آموزان مقطع ابتدایی شیراز