Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی روز جمعه اراک اظهار داشت: افرادی که برای نمایندگی مجلس یازدهم انتخاب می‌شوند باید در برابر مسئولیت خود احساس وظیفه کنند و کسانی که رأی نمی‌آورند می‌توانند در آینده در سنگر دیگری به انقلاب اسلامی خدمت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: نمایندگانی که انتخاب می‌شوند نباید وعده‌های دروغ و پوشالی به مردم بدهند و امورات خود را با گفته‌های ناصحیح پیش ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع کارهای ما باید وظیفه مندانه و تکلیف مدارانه باشد.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز باید چنین رابطه‌ای با مردم داشته باشند و اصول الهی را همواره سر لوحه امور خود قرار دهند. چنانچه مجلس آینده بتواند برای رفع مشکل بیکاری و تأمین اشتغال سالم و مولد در کشور اقدامی انجام دهد، موفق خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: انتخابات چون خاری در چشم دشمنان و منافقان است و ما باید با حضور خود در انتخابات نشان دهیم که می‌توانیم آنطور که می‌خواهیم برای خود و کشورمان تصمیم بگیریم و نیازی به وکیل و وصی نیازی نداریم.

امام جمعه اراک ادامه داد: ملت ما خودشان سرنوشت خویش را رقم خواهند زد و اجازه هیچ دخالتی را به بیگانگان در امور کشور نمی‌دهند. ممکن است گاهاً نتیجه انتخابات صد در صد مورد قبول همگان نباشد، انتخاب امری نسبی است و هیچ گاه مطلق کامل نبوده است.

دری نجف آبادی عنوان کرد: دشمنان نظام از جمله آمریکا و اسرائیل برای ملت ایران نقشه می کشند و دست به تبلیغات سو علیه ایران اسلامی می‌زنند که مطمئناً ملت ایران با حضور پررنگ خود در پای صندوق‌های رأی قدرت و اقتدار خود را به جهانیان نشان خواهند داد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطر نشان کرد: همه واجدین شرایط رأی استان مرکزی باید در این انتخابات سرنوشت ساز شرکت کنند و با حضور آگاهانه و تأثیرگذار خود در آینده کشورشان نقش آفرینی داشته باشند.

وی اضافه کرد: حضور پرشکوه مردم در انتخابات امروز، دشمنان را مأیوس و دوستان را به آینده امیدوار می‌کند. رأی مردم در صحنه انتخابات، رأی به نظام و جمهوری اسلامی بوده و نشانگر وفاداری مردم به انقلاب و خون شهدا است.

کد خبر 4858803

منبع: مهر

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خطبه های نماز جمعه انتخابات 98 راهپیمایی 22 بهمن بارش برف انتخابات مجلس شورای اسلامی دهه فجر ایلام بوشهر مجلس شورای اسلامی تعطیلی مدارس قزوین گرگان شهرکرد انقلاب اسلامی ایران ویروس کرونا استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۰۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است

«علی‌اکبر علیزاده» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم اظهار کرد: از آنجایی که مجلس شورای اسلامی در همه حوزه‌ها مجاز به قانون‌گذاری است و در جمهوری اسلامی ایران جایگاه بالایی دارد، مشارکت بالای مردم در انتخابات باعث تشکیل مجلسی قوی می‌شود.

وی افزود: نباید اینگونه تصور شود که مشارکت مردم در دور دوم انتخابات اهمیتی ندارد؛ مشارکت پُرشور مردم در حوزه‌هایی که به دور دوم کشیده شده است، بسیار اهمیت دارد. نماینده‌ای که با پشتوانه رأی بالا راهی مجلس شود، قطعاً مؤثرتر از نماینده‌ای خواهد بود که پشتوانه رأی بالایی نداشته است.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر مشارکت در انتخابات بالا باشد، مجلسی قوی به وجود می‌آید و اگر مجلس قوی و با پشتوانه رأی بالا باشد، دولت‌ها چاره‌ای ندارند جز اینکه در ریلی که مجلس می‌گذارد، حرکت کنند.

علیزاده تصریح کرد: همچنین زمانی که مجلس قوی باشد، قدرت نظارت بالایی خواهد داشت و می‌تواند تخطی از اجرای قوانین را به خوبی شناسایی کرده و به دستگاه‌ها و مسؤولان اجرایی کشور گوشزد کند که در ریل قانون حرکت کنند.

منتخب مردم دامغان در مجلس دوازدهم ادامه داد: هنوز ۴۵ نماینده مجلس دوازدهم مشخص نشده است و از آنجایی که این افراد قطعاً تأثیر زیادی بر مجلس آینده خواهند داشت، بر این اساس نباید کسی تصور کند که دور دوم انتخابات مجلس فاقد اهمیت است.

وی اظهار کرد: مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی بسیار مؤثر است چراکه آیت الله مدرس هم یک نماینده بود و بر این اساس حتی یک نماینده روی مجلس تأثیر دارد و نباید دور دوم انتخابات مجلس کم اهمیت جلوه داده شود؛ برای مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم نیز باید رسانه‌ها به ویژه صداوسیما امکان تبلیغات برابر را برای داوطلبان دور دوم انتخابات فراهم کنند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید اهمیت دور دوم انتخابات به خوبی برای مردم تبیین شود تا مردم در حوزه‌های انتخابیه‌ای که انتخابات به دور دوم کشیده شده است، حضور پُر شوری پای صندوق‌های رأی داشته باشند. تبیین و آگاهی‌بخشی به مردم، مهم‌ترین کاری است که باید مورد توجه باشد.

علیزاده اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران حضور و مشارکت مردم در عرصه‌هایی مانند انتخابات اهمیت زیادی دارد و امیدواریم مردم مشارکت بالایی در مرحله دوم انتخابات مجلس داشته باشد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در ۲۰۸ حوزه انتخابیه سراسر کشور برگزار شد که انتخابات ۲۱ حوزه به مرحله دوم کشیده شد. قرار است دور دوم انتخابات مجلس روز ۲۱ اردیبهشت برگزار شود.

کد خبر 6084386 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • همه جرائم انتخاباتی دور اول انتخابات مجلس رسیدگی شدند
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • آمادگی ستاد انتخابات لرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • آغاز ضبط مناظرات دور دوم انتخابات؛ اوایل هفته آینده در لرستان
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • تغییر روزهای برگزاری نشست علنی مجلس
  • روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • نتیجه دور دوم انتخابات نقش موثر در کارآمدی مجلس آینده دارد