Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماز اول وقت دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات یازدهمین‌ دوره مجلس شورای اسلامی در شعبه اخذ رای از کلیمیان شیراز که در محل کنیسای پیروان این دین الهی اقامه شد، جلوه‌ و نمادی از وحدت ادیان الهی را به نمایش گذاشت و با استقبال کلیمیان نیز روبرو شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ پیروان ادیان الهی شامل کلیمیان،‌ زرتشتیان و ارامنه شیراز همگام با دیگر اقشار ملت ایران جمعه دوم اسفندماه پای صندوق‌های رای رفتند تا نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس شورای اسلامی را انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان،‌حضور نمایندگان فرمانداری شیراز که برای نظارت بر انتخابات در حوزه کلیمیان در کنیسای کلیمیان شیراز حضور یافته بودند، ظهر هنگام، نماز ظهر و عصر خود را در کنیسا اقامه کردند.

این رویداد که با تاکید بر پیوند وحدت ملی و هویت ایرانی آمیخته است، تصویری منحصر به فرد را خلق کرد.

دبیر انجمن کلیمیان شیراز این رویداد را حاوی پیامی وحدت‌بخش دانست و آن را تصویری ناب خواند که حرف های بسیاری برای گفتن دارد.

امیر دوستان عنوان کرد: روند رای‌گیری از لحاظ شکلی و اجرایی مطابق قوانین جاری کشور در حال انجام است و هیات اجرایی و نظارت بر انتخابات نیز در دو حوزه در نظر گرفته شده برای کلیمیان حضور دارند.

‌تعداد واجدان شرایط رای‌گیری جامعه کلیمیان استان فارس حدود یک هزار نفر است. کلیمیان ایران در انتخابات مجلس یازدهم از بین دو نامزد، یکی از آن‌ها به عنوان نماینده کلیمیان برمی‌گزینند.

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کنیسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۱۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور دوم انتخابات در حوزه شیراز و زرقان تمام الکترونیک برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،اسماعیل قزل سفلی با بیان اینکه دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان به شکل تمام الکترنیک برگزار می‌شود گفت: آموزش‌های لازم به مردم از طریق رسانه‌ها و در روز برگزاری انتخاباتهم توسط عوامل اجرایی حاضر در پای صندوق‌های رای انجام می‌شود.
قزل سفلی گفت: دور دوم انتخابات در استان فارس برای تعیین سه کرسی باقیمانده شامل ۲ کرسی در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و یک کرسی در حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد همزمان با دیگر نقاط کشور روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: در حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد نیز انتخابات همانند مرحله نخست به شکل نیمه الکترونیک برگزار می‌شود.
او اظهار کرد: در دور دوم انتخابات کسانی می‌توانند رای بدهند که در دور اول در حوزه انتخابیه (شیراز و زرقان) و (مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد) رای داده‌اند و همچنین افرادی که در دور اول انتخابات در هیچ یک از حوزه‌های انتخابیه کشور رای نداده باشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: در مرحله دوم انتخابات در ۲ حوزه انتخابات ۸۲۳ شعبه اخذ رای پیش بینی شده که ۵۰۰ شعبه مربوط به حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و ۳۲۳ شعبه نیز مربوط به حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد است.
قزل سفلی اظهار کرد: بر اساس ماده ۷۳ قانون انتخابات و در چارچوب هیات بررسی تبلیغات، امکانات، تسهیلات دولتی، اماکن، سالن‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی برای امر تبلیغات پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: علاوه بر ۷۰ سالن، هزار و ۵۰۰ تابلو تبلیغاتی و افزون بر ۳۵ هزار متر مربع مکان نیز برای نصب پوستر‌های تبلیغاتی نامزد‌ها پیش بینی شده است.
او گفت: علاوه بر امکانات پیش بینی شده، هر یک از نامزد‌ها می‌توانند یک فیلم تبلغاتی ۲۰ دقیقه‌ای برای پخش از سیمای مرکز فارس آماده کنند.
رییس ستاد انتخابات فارس افزود: همچنین یک مناظره ۱۲۰ دقیقه‌ای در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان پیش بینی شده که طی سه روز بازپخش می‌شود.
قزل سفلی افزود: سه مناظره ۹۰ دقیقه‌ای نیز در حوزه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: این اقدامات علاوه بر کمک به کاهش هزینه‌های تبلیغاتی نامزدها، کمک می‌کند که مردم شناخت بیشتر و بهتری از نامزد‌ها داشته باشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اظهار کرد: در دور دوم انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه مذکور، برابر پیش بینی‌های انجام شده افزون بر ۱۵ هزار نفر در حوزه اجرا، نظارت و حوزه تامین امنیت شعب اخذ رای فعالیت و همکاری خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • عملیات تنبیهی وعدۀ صادق یک کار الهی بود/ صهیونیست‌ها اگر دوباره غلطی کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد
  • نمایش وحدت و همدلی با برگزاری جشنواره اقوام در بندرترکمن
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت در دور دوم انتخابات مجلس اعلام می شود
  • راهبرد انتخاباتی شورای وحدت در مرحله دوم انتخابات: از بانوان حمایت می‌کنیم
  • مراسم تقدیر از دست اندرکاران جشنواره جایزه ملی ثریا برگزار شد
  • نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات بزودی اعلام می‌شود
  • دور دوم انتخابات در حوزه شیراز و زرقان تمام الکترونیک
  • الکترونیکی شدن دور دوم انتخابات در حوزه شیراز و زرقان
  • دور دوم انتخابات در حوزه شیراز و زرقان تمام الکترونیک برگزار می‌شود