Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ انتخابات مجلس یازدهم در شرایط عجیبی برگزار شد؛ مشکلات اقتصادی و دروغ در ماجرای شلیک به هواپیمای اوکراینی و افزایش ناگهانی قیمت بنزین و ... همگی عواملی بود که باعث می‌شد گفته احتمال کاهش سطح مشارکت وجود دارد.

بخشی از اصلاح طلبان به خاطر شرایط موجود ارائه لیست را تحریم کردند و بخشی دیگر هم البته تلویحا رای دادن را تحریم کردند و گفتند رای ندادن هم حقی است که هر فرد می‌تواند از آن استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در چنین شرایطی انتخابات برگزار کرد و یکی از اتفاقات آن حضور سید محمد خاتمی پای صندوق‌های رای بود. در انتخابات ریاست جمهوری به خاطر شرایطی که پس از حوادث سال ۸۸ ایجاد شده بود، خاتمی ترجیح داد به یکی از حوزه‌های دورافتاده در منطقه دماوند برود و بی سر و صدا رای خود را به صندوق بیندازد. در انتخابات مجلس یازدهم اما خاتمی به حسینیه جماران رفت و از آنجا رای خود را به صندوق ریخت.

رسانه‌های اصولگرا و اصلاح طلب از حضور خاتمی بسیار استقبال کردند و عکس‌های او را منتشر کردند. نخستین بار تسنیم عکسی منتشر کرد که خاتمی را در جماران نشان می‌داد. خبرگزاری ایسنا بعد از آن عکس دیگری از خاتمی منتشر کرد که آن تصویر نیز بازتاب زیادی داشت.

بیشتربخوانید: پایان ممنوع التصویری سید محمد خاتمی؟ +عکس


تصویر خاتمی در حالی منتشر می‌شود که تا پیش از این رسانه‌ها در انتشار آن بسیار محتاط بودند، مگر آنکه حاشیه امنی داشته باشند یا بخواهند او را نقد کنند. مثلا مدتی پیش خبرگزاری تسنیم در مجموعه «ویترین» خود تصویری از خاتمی را با تیتر «تاوان رادیکالیسم» منتشر کرد که در آن حمله‌های تندی به اصلاح طلبان شده بود.

در نمونه دیگر زمانی صدا و سیما از تصویر خاتمی استفاده می‌کرد که بخواهد آن را نقد کند یا بگوید او برای نظام هزینه ایجاد کرده است. مستندهای مختلف انتخاباتی صداوسیما که با تصاویر خاتمی یا فیلم‌هایی از مجلس ششم منتشر می‌شد، نمونه‌ای از همین اتفاق بود که تصاویر خاتمی بعد از مدت‌ها منتشر می‌شد.

بعد از خبرگزاری تسنیم و صدا و سیما، خبرگزاری ایرنا نیز در اقدامی بی‌سابقه تصاویر حضور سیدمحمدخاتمی در مراسم درگذشت برادر سید محمود دعائی را سانسوری منتشر کرد. این اتفاق در حالی می‌افتاد که معمولا در انتشار اینگونه تصاویر تنها از دست خاتمی استفاده می‌شد. اما به نظر می‌رسد در انتخابات مجلس یازدهم ممنوع التصویری خاتمی پایان یافته و از این به بعد رسانه‌ها می‌توانند از تصویر او برای پوشش برخی اخبار استفاده کنند.

رفع ممنوع التصویری خاتمی پیش از این یکبار در شهریور امسال اتفاق افتاده بود و در آن مقطع زمانی روزنامه‌های اصلاح طلب تصاویر خاتمی را منتشر کردند؛ آن بار هم بیش از آنکه به خاطر خود خاتمی این اتفاق افتاده باشد، به خاطر جلب مشارکت انتخاباتی حامیان او اتفاق افتاد.

به گزارش رویداد۲۴ در این سال‌ها رسانه‌‌ها (رسانه‌های معمولی نه رسانه‌هایی که از حاشیه امن برخوردارند) حق انتشار تصویر و یا اسمی از سید محمد خاتمی نداشت و اگر این اتفاق می‌افتاد مجازات توقیف و اخطار در انتظار آن‌ها بود، اکنون به نظر می‌رسد به دلیل شرکت سید محمد خاتمی در انتخابات این محدودیت از وی برداشته شده است، با این حال معلوم نیست این اتفاق دائمی است یا موقت؟

ممنوع التصویری خاتمی البته در مجلس هم بارها حاشیه‌ساز شده است؛ مثل ماجرای اختلاف ذوالنوری و زاهدی با علی مطهری، آنجا که علی مطهری به ذوالنوری گفته بود «محدودیت‌های اختمی قانونی نیست، سر جایتان بنشینید!»

البته خبرنگاران درباره این اتفاق یکبار از غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه سوال پرسیده‌اند اما او پاسخ داده ممنوع التصویری خاتمی ارتباطی به قوه قضاییه ندارد: «مرجع اعمال محدودیت، جای دیگری است. هر گونه تغییر در این ارتباط نیز به همان حوزه برمی‌گردد. یکسری از تصمیمات در شورای عالی و دبیرخانه است.»

لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000rL4 خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 سید محمدخاتمی انتخابات مجلس یازدهم ممنوع التصویری خاتمی ممنوع التصویری خاتمی سید محمد خاتمی رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۲۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر ابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف، اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر اعلام لیست شانا در هفته جاری را تکذیب کرد و گفت: لیست شورا با شروع زمان تبلیغات اعلام می‌شود.

آنگونه که ایرنا روایت کرده، وی یکم اردیبهشت‌ماه در مورد برنامه این شورا برای دور دوم انتخابات گفته بود: ۱۳ نفر از نامزدهای این شورا به دور دوم راه یافته‌اند و چون بنای ما بر ارائه لیست کامل است، در مورد ۳ نفر باقی‌مانده با رایزنی با گزینه‌های دیگر به جمع‌بندی رسیده و در نهایت لیست ۱۶ نفره خواهیم داد.

پیش از این برخی رسانه‌ها هم از رونمایی لیست ۱۶نفره شورای ائتلاف که ۱۳ نفر آن مشخص است در اوایل هفته جاری خبر داده بودند.

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900200

دیگر خبرها

  • سریال «حشاشین» در ایران ممنوع اعلام شد
  • پخش سریال «حشاشین» در ایران ممنوع شد
  • شیرین سعیدی: از شنیده شدن خبر بازداشت خود شوکه شدم!
  • چرا پخش سریال حشاشین پس از انتشار ممنوع شد؟/ ممیزی سریال‌های خارجی پسینی است
  • خبرگزاری کره شمالی جلوتر از خبرگزاری های ایران
  • رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد
  • انتشار سریال «حشاشین» در پلتفرم‌ها ممنوع است
  • مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اُوهایو
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود