Web Analytics Made Easy - Statcounter

وب سایت روزنامه «داون» پاکستان در این خصوص نوشت: مردم ایران امروز برای کرسی های مجلس شورای اسلامی این کشور، بصورت گسترده در انتخابات شرکت کردند.

این منبع خبری افزود: رهبر انقلاب اسلامی ایران پس از انداختن رای خود به صندوق در ساعت اولیه آغاز انتخابات مجلس، از مردم دعوت کرد که بخاطر منافع ایران ، حضوری پرشور در انتخابات داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سایت اطلاع رسانی روزنامه انگلیسی زبان «پاکستان تودی» نیز در گزارشی نوشت: بیش از هفت هزار نامزد انتخاباتی از ۲۰۸ حوزه انتخابیه برای ۲۹۰ کرسی در مجلس رقابت می کنند.

این رسانه نوشت: ۵۸ میلیون ایرانی واجد شرایط شرکت در انتخاباتی هستند؛ انتخاباتی  که همزمان با تشدید تنش ها میان تهران و واشنگتن است.

سایت رادیو دولتی پاکستان هم گزارش داد: ایران انتخابات دور یازدهم مجلس شورای اسلامی را از صبح روز جمعه با شرکت گسترده مردم آغاز کرد.

در این گزارش آمده است: حدود ۵۸ میلیون نفر واجد شرایط رای دادن در ایران هستند که قرار است این تعداد، سرنوشت ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی را از میان بیش از هفت هزار نامزد انتخابات مشخص کنند.

پایگاه خبری «اکسپرس تریبیون» پاکستان نیز با اشاره به آغاز رای گیری با حضور پرشمار مردم برای تعیین نمایندگان دور یازدهم مجلس شورای اسلامی در ایران، نوشت: ۵۸ میلیون نفر از مردم ایران واجد شرایط رای دادن در این انتخابات هستند.

شبکه خبری «دنیا نیوز» پاکستان به نقل از اظهارات حضرت آیت الله خامنه ای در ساعت اولیه آغاز رای گیری گفت: رهبر ایران انتخابات را تضمین کننده منافع ملی این کشور دانست.

شبکه تلویزیونی «جیوز نیوز» پاکستان با اشاره به آغاز برگزاری انتخابات در ایران تصریح کرد: ملت ایران ۲۹۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی را به عنوان اعضای قوه مقننه در این کشور مشخص می کنند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میان‌ دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان از ساعت ۸ صبح امروز -جمعه - دوم اسفند در ۲۰۸ حوزه انتخابیه - ۶ هزار و ۱۱۲ شعبه شهری، ۵۷۷ شعبه روستایی و ۴۶۱ شعبه سیار اخذ رای- برای تعیین ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی  و تعیین۷ نماینده مجلس خبرگان رهبری در ۵ حوزه انتخابیه تهران، خراسان شمالی، خراسان رضوی، فارس و قم برگزار می‌شود.

در این دوره از انتخابات ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۵۹ نفر واجد شرایط رای دادن و ۲ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۷۶۶ نفر رای اولی هستند.

برچسب‌ها پاکستان انتخابات مجلس شورای اسلامی بازتاب در رسانه‌های خارجی پروندهٔ خبری گام ششم، روز انتخابات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاکستان انتخابات مجلس شورای اسلامی بازتاب در رسانه های خارجی پاکستان انتخابات مجلس شورای اسلامی بازتاب در رسانه های خارجی مجلس شورای اسلامی واجد شرایط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۲۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از «جهانبخش امینی» چه می‌دانیم؟

به گزارش خبرنگار مهر، ۱۳ روز بیشتر تا برگزاری دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی نمانده است و بر همین اساس، دور جدید پویش انتخاباتی خبرگزاری مهر تحت عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته‌گزینی» مدتی است که آغاز به کار است.

در دور اول انتخابات مجلس دوازدهم و از میان یک هزار و ۶٧٩ نامزدی که به پویش خبرگزاری مهر پیوستند، ١۶ نفر در دور اول انتخابات راهی مجلس شورای اسلامی شدند و کار پنج نفر دیگر به دور دوم کشیده شد. یکی از این پنج نفر «جهانبخش امینی» بود.

جهانبخش امینی زاده ۱۳۴۳ کرمانشاه، سیاست‌مدار و پزشک ایرانی است، وی مدتی به‌عنوان معاون و عضو هیأت مدیره سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت فعالیت کرد.

سابقه ریاست بیمارستان چهارمین شهید محراب نیز در رزومه امینی وجود دارد و رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس است.

وی پیشتر نماینده حوزه انتخابیه کرمانشاه در دوره هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی بوده است.

کد خبر 6089653

دیگر خبرها

  • آغاز ضبط مناظره تلویزیونی کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی
  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات دور دوم مجلس در آبادان
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی نامزد‌های انتخابات مجلس در مازندران
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات دور دوم مجلس در صدا و سیمای مرکز آبادان
  • از «جهانبخش امینی» چه می‌دانیم؟