Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: انتخابات، جشن بلوغ سیاسی مردم و نشانه رشد و آگاهی و بصیرت است و حضور واقعی مردم را در عرصه تعیین سرنوشت عمومی بازتاب می‌دهد.

امروز حماسه حضور مردم ولایتمدار و انقلابی استان مرکزی در انتخابات از ساعات نخستین رأی گیری در شعبه‌های اخذ رأی این استان به منصه ظهور نشست و همچنان نیز ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوم اسفند ماه، مردم استان مرکزی همانند سراسر کشور از ساعات آغازین رأی گیری در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شناسنامه به دست در شعب اخذ رأی حضور پیدا کردند.

حضور قشرها و رده‌های سنی مختلف مردم، از رأی اولی‌ها گرفته تا مردان و زنان کهنسال حماسه‌ای همه گیر و زیبا را در شعب اخذ رأی استان رقم زده که همگی عشق به کشور و نظام اسلامی و وفاداری به خون شهیدان را عامل این حضور پرشور خود می‌دانند.

در یکی از شعب اخذ رأی اراک، جانبازی که یکی از پاهایش را در دوران دفاع مقدس نثار انقلاب اسلامی کرده و با عصا به شعبه رأی گیری آمده و در صف انتظار رأی دادن است، می‌گوید: زمانی برای دفاع از کشورم و پایبندی به انقلابم در جبهه‌های حق علیه باطل حضور پیدا کردم و امروز نیز به خاطر دِینی که در خود احساس می‌کنم برای رأی دادن آمده ام، امروز در این جبهه با دشمن مبارزه می‌کنم.

براساس این گزارش، در پنج ساعت نخست نزدیک به ۱۳۲ هزار نفر از افراد واجد شرایط در استان مرکزی موفق به دادن رأی شدند. همچنین هزار نفر در شهرستان اراک در امر برگزاری و اجرای انتخابات مجلس شورای اسلامی یازدهم حضور دارند و ۴۱ نامزد در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب برای تصاحب ۲ کرسی بهارستان با هم رقابت می‌کنند.

همچنین شمار نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان مرکزی ۱۵۰ نفر متشکل از ۲۱ زن و ۱۲۹ مرد است. تعداد واجدین شرایط شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان مرکزی یک میلیون و ۷۸ هزار و ۳۶۷ نفر و رأی اولی‌ها در سطح استان ۴۸ هزار و ۸۶۷ نفر هستند.

امروز شوق رأی اولی‌ها نیز برای حضور در انتخابات بی نظیر بود به طوری که دیگران را نیز برای حضور منسجم‌تر در انتخابات دعوت می‌کرد.

در شهرستان اراک ۴۵۹ هزار و ۷۳۷ نفر، آشتیان ۱۲ هزار و ۸۶۴ نفر، تفرش ۲۰ هزار و ۱۷۹ نفر، خمین ۸۱ هزار و ۳۸۳ نفر، خنداب ۴۰ هزار و ۵۳۲ نفر، دلیجان ۳۵ هزار و ۵۸۹ نفر، زرندیه ۴۸ هزار و ۵۴۶ نفر، ساوه ۱۹۷ هزار و ۷۴۷ نفر، شازند ۹۰ هزار و ۱۷۵ نفر، فراهان ۲۲ هزار و ۳۵۹ نفر، کمیجان ۲۷ هزار و ۳۳۴ نفر و در محلات ۴۱ هزار و ۹۲۲ نفر واجد شرایط رأی دادن در این دوره انتخابات می‌باشند.

در انتخابات امروز در سطح استان مرکزی یک هزار و ۲۰ شعبه اخذ رأی وجود دارد که یک شعبه برای اقلیت‌های دینی در شهر اراک است، از این تعداد ۶۹۱ شعبه ثابت و ۳۲۹ شعبه سیار می‌باشد. همچنین از این یک هزار و ۲۰ شعبه اخذ رأی ۵۸۹ شعبه شهری و ۴۳۱ شعبه روستایی است.

تعداد شعب اخذ رأی در شهرستان اراک ۳۱۴ شعبه، آشتیان ۲۲ شعبه، تفرش ۳۳ شعبه، خمین ۱۰۵ شعبه، خنداب ۶۰ شعبه، دلیجان ۴۳ شعبه، زرندیه ۵۱ شعبه، ساوه ۱۳۶ شعبه، شازند ۱۳۰ شعبه، فراهان ۳۶ شعبه، کمیجان ۴۵ شعبه و محلات ۴۵ شعبه می‌باشد.

ثبت اثر انگشت رأی دهنده‌ها در فرآیند انتخابات در کل شعب اخذ رأی استان الزامی نیست و مردم تنها با در دست داشتن شناسنامه و ارائه شماره ملی یا کارت ملی می‌توانند تعرفه رأی خود را در صندوق بیندازند.

پسر جوان دیگری که برای اولین بار در انتخابات شرکت می‌کند و خود برای صحبت پیشقدم شد، اظهار کرد: شرکت در رأی گیری برای اولین بار حس بسیار خوبی را از این جهت که خود برای انتخاب فرد مورد نظر تصمیم گیری می‌کنم در من ایجاد کرده است و خوشحالم که به عنوان یک رأی دهنده حتی در خیل عظیم رأی دهندگان به اندازه خود نقشی ایفا می‌کنم و مؤثر هستم.

حضور مردم با توجه به قرارگیری در ساعات عصر همچنان در شعب اخذ رأی ادامه دارد تا در تعیین سرنوشت استان و کشور سهیم باشند. احتمال می‌رود در ساعات پایانی عصر با حضور پر شور مردم و تشکیل صف‌های طولانی حماسه‌ای دیگر آفریده شود حماسه‌ای ماندگار که در تاریخ جمهوری اسلامی ایران ثبت و ضبط خواهد شد.

امروز در شعب اخذ رأی استان اقشار مختلف جامعه از فرهنگیان و کارمندان تا صاحبان مشاغل آزاد و از رأی اولی‌ها تا مسن‌ترین افراد، در صف‌های طولانی اخذ رأی قرار گرفته اند و منتظرند تا با سرانگشتان رنگین خود، نقش همدلی، اتحاد و یکپارچگی را به عنوان عضوی از ملت ایران ترسیم کنند.

حضور مردم در عرصه رأی گیری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب می‌کند و گویای اهمیت آنان به ارزش‌های دینی و ولایی و نوعی جهاد فرهنگی است. عزم ملی، انتخاب ملی، اقتدار ملی، کلماتی است که عظمت حضور مردم را در امروز وصف می‌کند و باید با خدمت گذاری، از مردم به خاطر این حضور گسترده قدردانی کرد.

کد خبر 4858918

منبع: مهر

کلیدواژه: انتخابات 98 انتخابات مجلس انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخابات 98 راهپیمایی 22 بهمن انتخابات مجلس شورای اسلامی بارش برف دهه فجر ایلام بوشهر مجلس شورای اسلامی تعطیلی مدارس قزوین گرگان شهرکرد انقلاب اسلامی ایران ویروس کرونا یازدهمین دوره انتخابات مجلس انتخابات مجلس شورای اسلامی شعب اخذ رأی رأی اولی ها حضور مردم رأی گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۲۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد

به گزارش «تابناک»، زینب قیصری در گفت وگو با ایسنا درباره اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در دور اول انتخابات، در شیوه انتخاب افراد یک بلوغ سیاسی را دیدیم که اتفاق فرخنده‌ای بود و نشان داد که مردم با تحقیق بیشتری دنبال انتخاب نمایندگانی هستند که کیفیت بالاتری داشته باشند. انتخابات به دلیل تکثر داوطلبان به دور دوم رفت و این منافاتی ندارد با این حرکت که مردم با گزینش بهتر، نمایندگان خود را در دور دوم انتخاب کنند.

وی افزود: ان شاءالله مردم در دورم دوم هم حضور پرشور داشته و با همان دقتی که در دور اول داشتند، در دور دوم هم نمایندگان خود را انتخاب کنند. البته این بار انتخاب راحت‌تر هست زیرا تعداد داوطلبان کمتر از دور اول است. هرچه نماینده آرای بالاتری داشته باشد، پشتوانه بهتری برای پیگیری مطالبات مردم دارد بنابراین حضور مردم در انتخابات و رای بالا به داوطلبان اهمیت زیادی دارد.

قیصری همچنین خاطرنشان کرد: بیشتر داوطلبان انتخاب شده در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی، تفکر اصولگرایی دارند اما ۴۵ نفر باقیمانده هم نقش مهمی در انتخاب رویکردهای مجلس دارند و این انتخاب را باید بر عهده مردم گذاشت.

وی با اشاره به نقش نمایندگان خانم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: حضور بانوان در دور دوم خیلی موثر است. متاسفانه در دور اول هیچ خانمی موفق نشد به مجلس راه یابد که برای شهری مثل تهران حضور نمایندگان خانم مهم است؛ زیرا آنها می‌توانند نظام مسائل زنان را دنبال کرده و حل کنند. البته شاید نماینده آقای شایسته هم بتواند مشکلات بانوان را بهتر عمل کند و اصل بر شایسته‌سالاری است. خانم‌ها وقتی وارد مجلس می‌شوند به کمیسیون تخصصی خود می‌روند و عضو فراکسیون زنان هم می‌شوند و این یک قانون نانوشته است. به هر حال در فراکسیون زنان نمایندگان خانم خیلی می‌توانند تاثیرگذار باشند.

دیگر خبرها

  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • همدلی مردم ایران با تیم ملی فوتسال
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود
  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس