Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@22:32:48 GMT

ناپایداری هوای خوزستان در روز شنبه

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۸۲۴۳۴

ناپایداری هوای خوزستان در روز شنبه

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان محمد سبزه زاری بیان کرد: در صبح تا بعدازظهر روز شنبه با توجه به ناپایداری‌ ضعیف، رشد ابر، بارش پراکنده و رعد و برق در مناطق شمال ، شمال شرق و شرقی خوزستان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین در روز دوشنبه تا چهارشنبه آینده با ورود سامانه بارش زا در خوزستان شاهد بارش‌ فراگیر و با حجم بالا به ویژه در نیمه شمالی و شرقی خوزستان خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سبزه زاری ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته شادگان با ۲۵.۶ و دهدز با ۳.۹ درجه سانتیگراد بالاترین و پایین‌ترین دما را داشتند و حداکثر دمای اهواز در این مدت ۲۱.۷ و حداقل ۱۱.۸ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان بیان کرد: در ۴۸ ساعت گذشته میزان بارندگی در گتوند ۴۴.۵، لالی ۴۱.۶،  ایذه ۳۶.۴، حسینیه اندیمشک ۳۷.۶، دهدز ۳۲.۲، مسجدسلیمان ۲۵.۵، دزفول ۲۳، شوشتر ۱۶.۵، رامهرمز ۸.۸، شوش ۱۳.۶، بهبهان ۷.۵، اهواز ۷.۱، بستان ۶.۹، کشاورزی اهواز ۶.۴،  امیدیه ۲.۴، شادگان ۱.۱، ماهشهر ۱.۲، هندیجان ۱.۱، آغاجاری ۲.۵و آبادان ۰.۰۱ میلیمترثبت شده است.

اداره کل هواشناسی خوزستان روز چهارشنبه گذشته در اخطاریه ای اعلام کرد: با ورود سامانه بارشی در اواسط روز یکشنبه هفته آینده تا اواخر چهارشنبه شاهد رگبارو رعد و برق و بارش شدید و سیل آسا در حوضه‌های آبریز سدهای کرخه، دز ، کارون، مارون و مناطق شمالی، شمال شرقی و شرق خوزستان و بارش باران با شدت کمتر در بقیه مناطق این استان خواهیم بود.

برچسب‌ها بارش باران اهواز سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بارش باران اهواز سازمان هواشناسی بارش باران اهواز سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۲۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای برخی شهرهای خوزستان ، ناسالم برای گروههای حساس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، وضعیت هوا امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ منتهی به ساعت ۰۹:۰۰ بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، در ایستگاه‌های شهر اهواز از جمله حفاری ۱۵۴ و نیوساید ۱۵۳و پادادشهر ۱۳۱، اداره برق ۱۰۲ و شهر‌های خرمشهر ۱۱۵ ماهشهر ۱۰۸ و هندیجان ۱۰۸ میکروگرم بر متر مکعب در وضعیت آلوده برای گروه‌های قرار گرفت و بر این اساس افراد باید از فعالیت‌های خارج از منزل خودداری کنند.

بر اساس طبقه‌بندی پنج‌گانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

کارگروه آلودگی هوای استان مدارس تمامی مقاطع در شهر‌های اهواز، باوی، کارون و حمیدیه را در روز دوشنبه به صورت غیرحضوری اعلام کرد و دیروز نیز مدارس تایم صبح شهر‌های اهواز باوی کارون خرمشهر آبادان و شادگان تعطیل شدند.

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی نسبت به بارش رگبار و رعد و برق
  • بارش‌ها برای چهارمحال‌ و بختیاری ادامه دارد
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی در خوزستان تا هفته آینده
  • تداوم بارش باران در خوزستان
  • تداوم رگبارهای پراکنده در خوزستان تا شنبه
  • «حسینیه» رکورددار بیشترین میزان بارش در خوزستان
  • «حسینیه» رکورددار بیشترین میزان بارندگی در خوزستان
  • سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود
  • هوای برخی شهرهای خوزستان ، ناسالم برای گروههای حساس
  • جزئیات آلودگی‌ هوا در شهرهای خوزستان