Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@22:56:08 GMT

انتخابات در همدان به دور دوم کشیده نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۸۲۴۶۲

انتخابات در همدان به دور دوم کشیده نمی‌شود

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان همدان با بیان اینکه حداقل آراء برای راهیابی یک کاندیدا به مجلس ۲۰ درصد از کل آراء است، گفت: پیش بینی می‌شود که نمایندگان همدان در دوره اول مشخص شوند و انتخابات در استان به دور دوم کشیده نشود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، حجت الاسلام جلال مرادی در نشست خبری یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر شاهد برگزاری سی و هفتمین انتخابات در 41 سال اخیر هستیم، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در زمینه برگزاری انتخابات از پیشتازان دنیا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان همدان افزود: میزان مشارکت مردم انقلابی و میهن‌دوست ایران در سال های متمادی از میانگین جهانی بالاتر بوده است.

 

وی بیان داشت: در استان 27 هیئت نظارت شامل 16 هیئت در بخش‌ها، 10 هیئت در شهرستان‌ها و یک هیئت استانی تشکیل شده است.

 

حجت الاسلام مرادی اظهار کرد: پنج هزار نفر در قالب هیئت نظارت در شعب اخذ رأی سراسر استان حاضر هستند که خوشبختانه گزارشات خاصی مبنی بر تخلف نامزدها اعلام نکرده‌اند.

 

وی ابراز داشت: نتیجه شمارش آراء پنج حوزه از هفت حوزه استان که دارای یک نماینده هستند، تا پایان ساعت اداری شنبه سوم اسفند ماه و دو حوزه دیگر که دو نماینده دارند، در اولین فرصت اعلام خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه حضور مردم می تواند جمهوریت ایران و مردم سالاری تمام عیار در کشور را به دنیا معرفی کند، خاطرنشان کرد:نامزدها از تمام اقشار و از تمام گرایش های سیاسی استان همدان در انتخابات یازدهم ثبت نام کرده‌اند در حالیکه در دنیا افراد با حداقل شرایط نمی توانند نماینده مردم شوند.

 

وی گفت: حداقل آراء برای راهیابی یک کاندیدا به مجلس 20 درصد از کل آراء است و پیش بینی می‌شود که نمایندگان همدان در دوره اول مشخص شوند و در استان، انتخابات به دور دوم کشیده نشود.

 

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان همدان با اشاره به اینکه شورای نگهبان، صلاحیت یک نامزد را تنها برای حضور در آن انتخابات بررسی و اعلام می کند، ابراز کرد: این نهاد در طول چهار سال نظارت مؤثر بر عملکرد نماینده مجلس ندارد که نوعی خلأ قانونی به شمار می‌رود.

 

وی با بیان اینکه شورای نگهبان بر اساس قانون، نظارت بر انتخابات را بر عهده دارد، گفت: این نهاد در کنار سایر عوامل با نگاه همراهی و هم افزایی و تضمین سلامت، در انتخابات حضور دارد.

پایان پیام/155

منبع: شبستان

کلیدواژه: دور دوم انتخابات انتخابات مجلس همدان نظارت بر انتخابات استان همدان هیئت نظارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۲۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدئو| تظاهرات از دانشگاه‌ها به خیابان‌ها کشیده شد

ویدئو| تظاهرات از دانشگاه‌ها به خیابان‌ها کشیده شد

دیگر خبرها

  • دور دوم انتخابات مجلس در خراسان رضوی الکترونیکی برگزار نمی‌شود
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • کشتی همدان سروسامان می‌گیرد
  • ویدئو| تظاهرات از دانشگاه‌ها به خیابان‌ها کشیده شد
  • پخش فیلم های تبلیغاتی نامزد‌های مجلس ۱۲ از قاب شبکه همدان
  • رئیسی: مردم در اجرا و نظارت بر انتخابات دخیل هستند
  • قالیباف پدیده انتخابات شد، مفتح رکورددار شد
  • قالیباف پدیده انتخابات شد، مفتح رکورددار شد /آراء کدام منتخبان مجلس دوازدهم باطل شد؟ /افزایش سهم وزرای احمدی نژاد در پارلمان
  • جوکار: طبق قانون شفافیت قوای سه گانه آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد
  • عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا به عنوان جوان برتر همدان انتخاب شد