Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@21:04:17 GMT

درخواست‌های مردم هرمزگان از منتخبان خود

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۸۳۵۹۲

درخواست‌های مردم هرمزگان از منتخبان خود

داشتن صداقت، عمل به وعده‌ها، تلاش برای ایجاد رفاه اجتماعی، معیشت، تلاش برای وضع قوانین به نفع مردم و توسعه اقتصادی از دیگر خواسته‌های مردم حاضر در شعبه‌ اخذ رای در مسجد قدس بندرعباس است. 

مردمی که از ابتدای شروع رای‌گیری در این مسجد در کنار درنظرگرفتن عزت و استقلال کشور از نمایندگان این دوره از مجلس شورای اسلامی، به دنبال تحقق خواسته‌هایشان به ویژه طرح و برنامه‌ریزی‌های اقتصادی با وجود ظرفیت‌های عظیمی که در استان هرمزگان وجود دارد، هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعدادی از جوانان حاضر در این مسجد که شوق زیادی برای مصاحبه داشتند، انتظارات استانی را به زبان آوردند و معتقد بودند نمایندگان این دوره باید بسیار متفاوت باشند و در تحقق حق مردم هرمزگان قوی‌تر عمل کنند.

منتخب مردم، حامی جوانان بیکار هرمزگانی باشد

جوان مشتاقی که پس از انداختن رای خود به صندوق معضل بیکاری جوانان هرمزگان را پیش کشیدو گفت: نمایندگان مجلس با قوانین مناسب زمینه برای اشتغال جوانان فراهم کنند.

عارف ایزدی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: هر ساله شاهد بکارگیری نیروهای غیربومی در صنایع بزرگ استان هستیم که بر تعداد جوانان بومی بیکار افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: هرمزگان به عنوان قطب اقتصادی کشور شناخته شده اما در هر خانواده‌ای حداقل یک جوان تحصیل‌کرده بیکار وجود دارد که این موضوع دردآور است.

این جوان تحصیل‌کرده و بیکار شهر بندرعباس بیکاری را معضلی آسیب‌زا برای جوانان دانست کهبعضا کانون خانواده را نیز متلاشی می‌کند، اضافه کرد: انتظار داریم منتخبان مردم در مجلس شورای اسلامی حامی جوانان باشند.

ایزدی ۲۴ ساله دوری از حاشیه‌ها و دخالت‌ها برای پست‌های سیاسی هرمزگان را از نمایندگان مردم این استان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مطالبه کرد.

نمایندگان از مشاوره‌های جوانان در موضوعات شهری استفاده کنند

جوان دیگری که خود را دانشجوی رشته حقوق معرفی کرد، از بین جمعیت به سوی خبرنگارانی که درحال مصاحبه با مردم بودند، آمد و بیان داشت: بارها ورود فاضلاب به ساحل توریستی شهر بندرعباس از طریق رسانه‌های استان مطرح شد اما مسوولان تلاشی برای حل این موضوع نکردند.

امیر صوفی در گفت‌وگو با ایرنا گفت: امروز همه این جوانانی که بیشتر آن‌ها دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور و آزاد بندرعباس پای این صندوق‌های رای آمده‌اند، پیگیری این مشکل شهری را از نمایندگان مجلس مطالبه دارند.

این جوان ۲۶ ساله ادامه داد: وقتی مشکلی در استان و توسط شورای شهر قابل حل نیست، انتظار می‌رود نماینده استان به این قضیه ورود کرده و تا آن را رفع و به سرانجام نرساند کوتاه نیاید.

صوفی معتقد است: نمایندگان منتخب مردم بندرعباس به جای تحقق خواسته‌های فردی و اقوام خود، انرژی و توان خود را صرف موضوعات زیربنایی هرمزگان کنند.

وی، داشتن برنامه و طرح‌های ملی و استانی در راستای افزایش سهم اشتغال جوانان هرمزگان انتظار و خواسته‌ای است که امروز ما در پای صندوق‌های رای از نمایندگان منتخب این دوره فریاد می‌زنیم.

نماینده مردم به فکر منافع شخصی نباشد

به سوی مرد ۶۶ساله‌ای که در صف طولانی رای‌گیری مسجد قدس به انتظار برای صحبت کردن با خبرنگاران بود، رفتم.

وی که خود را همان ابتدا محمود رحیمی معرفی کرد، گفت: امروز همان طور که کاندیدها انتظار دارند به آن‌ها رای بدهیم ما هم از آنان می خواهیم به فکر منافع شخصی خود نباشند.

رحیمی که دارای چند نوه دانشگاهی است، بیان داشت: هرمزگان به نماینده‌ای نیاز دارد که از حق و حقوق مردمش دفاع کند.

این مشارکت‌کننده در انتخابات ادامه داد: برخی از مردم در شهرها و روستاهای فقیرنشین و محروم استان از وضعیت اقتصادی و بیکاری جوانانشان رنج می‌برند ما انتظار داریم منتخبان امروز را فراموش نکنند.

وی اضافه کرد: مردم توقع دارند نماینده منتخب با تکیه برصندلی سبز، جوانان خود را فراموش و رها نکند.

همفکری نمایندگان وحدت‌آفرین شود

رای‌دهنده دیگری اما از نفاق و حسادت در بین نمایندگان دوره‌های گذشته صحبت به میان آورد و افزود: این کوته‌نظری‌ها باعث ضررهای زیادی به مردم استان شد که هیچ منفعتی نداشت.

مرضیه سلیمی به خبرنگار ایرنا گفت: نمایندگان اگر دلسوز واقعی مردم هستند باید در همه مسائل متحد و یکرنگ باشند و با همفکری هم برای آینده این جوانان زحمت بکشند و تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه جوانان هرمزگانی از معضل بیکاری رنج می‌برند، توجه به اشتغال و برنامه‌های جدی برای ساماندهی و نوسازی شهر بندرعباس به ویژه در منطقه‌های فرسوده از خواسته‌های اصلی مردم است.

این مشارکت‌کننده در رای‌گیری اضافه کرد: برخی از مشکلات شهری را شورای شهر دنبال کنند اما متاسفانه در این چند ساله شاهد بی توجهی و کم‌توجهی هم نمایندگان دوره قبل و هم شورای شهر و شهرداری هستیم.

براساس سرشماری سال ۹۵ استان هرمزگان، یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد یک‌میلیون و۱۷۴هزار و۱۶۴ نفر واجد شرایط رای دادن و ۷۲هزار و ۴۰۲نفر رای اولی هستند.

یک‌هزار و ۳۱۸شعبه اخذ رای در مناطق مختلف شهری و روستایی استان هرمزگان در نظر گرفته شده که ۷۸۵شعبه ثابت و۵۳۳ شعبه سیار است.

هرمزگان دارای ۵ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی شامل، حوزه مرکزی شامل بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندرخمیر و بوموسی سه نفر، حوزه شرق هرمزگان شامل، میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد یک نفر و درحوزه غرب این استان ازقبیل، بندرلنگه، بستک و پارسیان یک نفر است.

در این دوره از۴۶نفر داوطلب نمایندگی مجلس، هشت نفرزن شامل سه نفر زن از حوزه انتخابیه بندرعباس مرکز استان سه نفر از شرق و یک زن هم از غرب استان نامزد نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شده اند که نسبت به دوره‌های گذشته کم سابقه است.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعات اولیه امروز دوم اسفندماه سال‌جاری همزمان با سراسر کشور در شهرها و روستاهای هرمزگان در حال برگزاری است.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی فراکسیون امید مشارکت انتخاباتی هرمزگان ستاد انتخابات کشور انتخابات مجلس شورای اسلامی قانون انتخابات پروندهٔ خبری انتخابات مجلس در هرمزگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی فراکسیون امید مشارکت انتخاباتی هرمزگان ستاد انتخابات کشور انتخابات مجلس شورای اسلامی قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی فراکسیون امید مشارکت انتخاباتی هرمزگان ستاد انتخابات کشور انتخابات مجلس شورای اسلامی قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۳۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود

به گزارش خبرنگار مهر، «سیدمحمد حسینی» معاون رییس‌جمهور در امور مجلس، امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز گذشته مجلس کار خوبی انجام داد و نمایندگان اشکالی که شورای نگهبان در مورد اجاره بها گرفته بود را رفع و نهایی کردند.

وی افزود: چون در آستانه تابستان و فصل نقل و انتقالات هستیم و امیدواریم شورای نگهبان هم زودتر تصویب کند تا در وزارت راه و شهرسازی به آن عمل شود.

حسینی افزود: نکته بعدی، تحقیق و تفحص مجلس در مورد سازمان آفات بود که بیشتر به دوران دولت قبل و تا ۱۴۰۰ مربوط می شود.

وی گفت: ضمن آنکه بحث اجرای ماده ۲۳۴ را داشتیم که به وزارت بهداشت و برخی دستگاه‌ها مربوط می‌شد و در مورد کمبود داروها توضیحاتی داده شد و نمایندگان قانع شدند که این مورد به قوه قضاییه ارسال نشود.

حسینی اظهار کرد: دستگاه‌های مختلف از جمله صمت و اقتصاد و وزارت بهداشت همه تلاش خود را می‌کنند تا مشکلات دارویی برطرف شود و مساله ابلاغ به قوه قضاییه منتفی شد چون جرمی مرتکب نشده است و کمبودهایی بوده و تمام تلاش دولت بر جبران این موارد است.

کد خبر 6087456

دیگر خبرها

  • پل خورگو وارد مرحله اجرا شد
  • پل خورگو وارد فاز اجرا شد
  • عملیات اجرایی پل خورگو آغاز شد
  • عملیات احداث زیرگذر سرخون آغاز شد
  • عملیات اجرایی زیرگذر پرتردد سرخون آغاز شد
  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • اعتبارنامه منتخبان مردم گلستان در مجلس صادر شد
  • بازدید منتخبان مردم قم در مجلس از مرکز تحقیقات اسلامی نور
  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود