Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار اصفهان در دیدار با وزیر امور خارجه هلند چرا باید دارو و مواد غذایی جزو تحریم‌ها علیه ایران باشد، گفت: در روابط ایران و دیگر کشورها حقوق مردم ایران باید در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، استف بلوک وزیر امور خارجه هلند امروز با حضور در استانداری اصفهان با عباس رضایی استاندار اصفهان دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اصفهان در این دیدار با بیان اینکه امیدوارم این نشست زمینه‌ساز روابط بهتر و وسیع‌تر بین ایران و هلند باشد، اظهار داشت: مردم دنیا اصفهان را به عنوان نصف جهان می‌شناسند که به دلیل زیبایی‌های تاریخی و هنری اصفهان است، البته اصفهان ظرفیت‌های بسیاری برای اروپایی‌ها از جمله مردم هلند فراهم می‌کند.

عباس رضایی افزود: گردشگری و توریسم یکی از مسائل مورد علاقه ما است و اصفهان ظرفیت‌های بسیار قوی و خوبی برای گسترش این صنعت دارد. همچنین اگر سیاست‌های هلند اجازه دهد ظرفیت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری داریم و مایل هستیم از تجارب هلند در زمینه‌های مختلف مانند پرورش گل و موضوعات مرتبط با آب استفاده کنیم.

وی ادامه داد: سال گذشته روابط تجاری ایران و هلند به دلیل تحریم‌ها کاهش چشمگیری پیدا کرد، اما اگر از ظرفیت‌های اقتصادی درست استفاده کنیم می‌توانیم همکاری خوبی داشته باشیم.

استاندار اصفهان تصریح کرد: با وجود تحریم‌های ناجوانمردانه آمریکا مردم ایران در حال گذران زندگی هستند و همین امروز انتخابات مجلس در اصفهان و سایر نقاط کشور در حال برگزاری است و مردم آزادانه و بدون هیچ خدشه‌ای به کاندیداهای موردنظر خود رأی می‌دهند و چرخ اقتصاد هم می‌چرخد.

وی بیان کرد: درباره ارتباط علمی دو کشور و به عنوان یک دانشگاهی معتقدم که می‌توانیم از تجارب علمی یکدیگر و اقداماتی مانند اعزام دانشجو بهره ببریم. 

در ادامه این نشست، وزیر امور خارجه هلند با اشاره به اهداف دیپلماتیک سفر خود به ایران و اصفهان اظهار داشت: ارتباطات و همبستگی‌های اقتصادی در زمان‌های مساعد و همین‌طور در مقاطع سخت‌تر می‌تواند بین مردم دو کشور ارتباط خوبی ایجاد کند.

استف بلوک بیان کرد: زندگی افراد معمولی در ایران و هلند تحت‌تأثیر روابط بین‌المللی و سیاسی قرار می‌گیرد و برای ما نیز مطلوب است که ارتباط ایران با سایر نقاط جهان دوباره برقرار شود و به شرایط گذشته برگردد.

وی افزود: متأسفم که همکاری اقتصادی دو کشور سخت شده اما خوشحالم که روابط مردم دو کشور هنوز برقرار است. خوشحالم که در اصفهان ایستگاه‌های دوچرخه‌سواری ایجاد شده است و مردم هلند بسیار علاقه‌مند هستند به ایران بیایند که فعلاً با محدودیت‌هایی مواجه شده که قطعاً در جلسات فردا با رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه ایران درباره اینکه چطور تنش‌های اخیر را کاهش دهیم صحبت می‌کنیم.

وزیر امور خارجه هلند ادامه داد: فردا با تجار هلندی حاضر در ایران نیز صحبت خواهم کرد تا از دیدگاه‌های آنها آگاه شوم. تجار هلندی در تجارت با ایران به جز در مواردی که جزو تحریم‌ها است آزاد هستند و تنها بحث چگونگی پرداخت‌ها مطرح است. دولت هلند در برنامه اینستکس حضور دارد تا این پرداخت‌ها راحت‌تر شود.

وی با بیان اینکه امیدوارم ایران به کاهش تنش در منطقه کمک کند، اضافه کرد: امیدوارم در دیدارهای فردا به توافقاتی برسیم که گردشگران هلندی راحت‌تر به ایران سفر کرده و شرکت‌های هلندی نیز در ایران بیشتر سرمایه‌گذاری کنند.

در ادامه، استاندار اصفهان با بیان اینکه این مسائل باید دوطرفه باشد و طرف مقابل باید حق و حقوق ملت ایران را رعایت کند، اظهار داشت: ایران بیشترین مبارزه را با داعش انجام داده و شهدای زیادی را در راه مبارزه با داعش به عنوان کینه‌ورزترین دشمن انسانیت تقدیم کرده است.

عباس رضایی افزود: سوال من این است که آیا وحشی‌تر از داعش در دنیا سراغ دارید و چه کسی به جز ایرانی‌ها بیشترین مبارزه را با داعش انجام داده است؟

وی ادامه داد: اسلام حقوق تمام انسان‌ها و آزادی آنها را محترم شمرده است و در اصفهان زرتشتیان، کلیمیان و مسیحیان در کمال آرامش در کنار ما زندگی می‌کنند. 

استاندار اصفهان گفت: ضمن احترام به دیدگاه‌های شما معتقد هستم که باید دوطرفه بودن روابط و حقوق مردم ایران را هم در نظر گرفت. چرا دارو و مواد غذایی اولیه باید جزو تحریم‌ها باشد و طرف مقابل به دروغ این موضوع را تکذیب کند؟ 

انتهای پیام/63086/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: اصفهان هلند مواد غذایی وزیر خارجه وزیر امور خارجه هلند استاندار اصفهان جزو تحریم ها دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۳۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران خواستار بازگشت به جایگاه قبلی خود در اجلاس جهانی کدکس شد

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل رئوفی، مدیرکل دفتر محیط زیست، توسعه پایدار و امور فناوری وزارتخانه به عنوان نماینده ایران در در پنجاه و چهارمین اجلاس کدکس افزودنی‌های مواد غذایی در شهر چنگدو چین بر بازگشت جایگاه و نقش قبلی ایران در این اجلاس تاکید کرد.

وی افزود: ایران طی دوره زمانی ۶ ساله (۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶) مقارن با دوره‌های چهل و سوم تا چهل و هشتمین اجلاس جهانی کدکس مواد غذایی، ریاست آن را برعهده داشته و در ۳ سال متوالی نیز (۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ و ۲۰۲۱) مقارن با دوره‌های چهل و نه، پنجاه و پنجاه و دومی اجلاس جهانی کدکس مواد غذایی، نایب رئیسی گروه کاری ذیل کمیته را برعهده داشته و از آن تاریخ تاکنون این سمت‌ها معلق مانده است.

وی اظهار کرد: با توجه به جایگاه سرزمینی ایران در مباحث تخصصی مربوط و نقش و حضور فعال ایران در دوران یاد شده، از ریاست جلسه خواستار بازگشت جایگاه و نقش قبلی ایران در این اجلاس جهانی هستیم.

رئوفی در همین حال تصریح کرد: وزیر جهاد کشاورزی به عنوان بانی بخش کشاورزی در تشریک مساعی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیز سازمان ملی استاندارد ایران بر سلامت‌محور بودن تمام مباحث زنجیره ارزش در راستای اهداف امنیت غذایی تأکید دارد.

بر پایه این گزارش، در زمینه بازگشت ایران به جایگاه قبلی خود در این اجلاس جهانی با برخی از اعضای آن از جمله رئیس بلژیکی زیر کمیته رایزنی صورت گرفته و مقرر شده این موضوع در دبیرخانه اجلاسیه مورد بررسی و نتیجه آن اعلام شود.

در این اجلاسیه موضوعات مختلفی همچون پیشنهادهای تدوین و تجدیدنظر استانداردهای مشترک سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی و نیز سازمان جهانی بهداشت در مباحث مقررات افزودنی‌های مواد غذایی، پیش‌نویس بازنگری طبقه‌بندی و سیستم شماره‌گذاری بین‌المللی افزودنی‌ها، پیش‌نویس مشخصات هویت و خلوص افزودنی‌ها و سایر موضوعات ارجاع شده از کمیسیون کدکس مواد غذایی و سایر نهادها مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

گفتنی است؛ کدکس مواد غذایی مجموعه‌ای از استانداردهای جهانی ایمنی و کیفیت مواد غذایی، نظام‌نامه‌های جهانی و سایر خط مشی‌های ایمنی برای حفاظت از بهداشت مصرف کننده و تصحیح تجارت جهانی است. هدف از تدوین کدکس، ایجاد استانداردهایی است که علاوه بر حفاظت از سلامت مصرف کنندگان، اقدامات قانونی در فروش مواد غذایی را تضمین کرده و تسهیلات تجاری برای کشورهای تحت پوشش فراهم آورد. اجرای کدکس در کشورهای مختلف به همکاری متخصصان رشته‌های مختلف علمی که مرتبط با مواد غذایی، سندیکای مصرف کنندگان، صنایع تولید و فرآوری، اداره‌های کنترل کیفیت مواد غذایی و تجار باشند، نیاز دارد.

کمیته فنی کدکس افزودنی‌های مواد غذایی یکی از کمیته‌های بسیار مهم و فعال تحت پوشش کمیسیون بین‌المللی کدکس مواد غذایی است که همه ساله با حضور نمایندگان کشورهای عضو تشکیل جلسه می‌دهد.

پنجاه و چهارمین اجلاسیه کدکس افزودنی‌های مواد غذایی که امسال از ۳ اردیبهشت آغاز شده تا ۷ اردیبهشت ادامه دارد.

کد خبر 6087256

دیگر خبرها

  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • وانگ یی: روابط پکن-واشنگتن رو به ثبات است/ بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است
  • مدیریت تعارضات پکن- واشنگتن؛ هدف پکن در میزبانی وزیر امور خارجه آمریکا
  • ایران به جایگاه خود در کدکس کشاورزی باز می گردد
  • تاکید بر توسعه روابط تجاری وبازرگانی اصفهان وازبکستان
  • ایران خواستار بازگشت به جایگاه قبلی خود در اجلاس جهانی کدکس شد
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد