Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@16:39:24 GMT

تداوم حضور پر شور مردم مشهد در شعب اخذ رای

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۸۳۷۴۳

تداوم حضور پر شور مردم مشهد در شعب اخذ رای

یکی از حاضران در صف اخذ رای در مسجد امام محمد باقر شهرک شهید رجایی در حاشیه شهر مشهد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  با اشاره به فرمایش اخیر رهبر معظم انقلاب که شرکت در انتخابات را واجب شرعی عنوان فرموده اند گفت: رهبر معظم انقلاب با این فرمایش خود تکلیف همگان را روشن کرده است و همه موظف به انجام این وظیفه شرعی و ملی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از ساکنان این شهرک اقماری و حاشیه ای شهر مقدس مشهد هم گفت: بسیاری از مردم تحت فشار شدید اقتصادی هستند و برای تامین مایحتاج اولیه زندگی خود در تنگنا قرار دارند اما با همه این مسایل پای آرمانهای انقلاب ایستاده اند با وجود رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، درک و شعور مردم بسیار بالاتر از آن است که فریب تبلیغات سوء دشمنان را بخورند.

حسین اسدی افزود: مردم پشت سر رهبر معظم انقلاب ایستاده اند و همچون گذشته با شرکت گسترده در انتخابات، با آرمانهای امام شهیدان و انقلاب تجدید بیعت می‌کنند. 

یک فرهنگی شرکت کننده در انتخابات امروز نیز گفت: هر ایرانی بر اساس مسوولیت شرعی و ملی خود موظف است در این انتخابات سرنوشت ساز شرکت کند چون افزایش مشارکت در انتخابات باعث عزت و آبروی کشور در سطح بین المللی و تشکیل مجلسی مقتدر می شود که در نهایت اقتدار کشور را به دنبال دارد.

محمد رسولی افزود: گذشته از این هر ایرانی به لحاظ شرعی و ملی نیز موظف است در تعیین سرنوشت کلان کشور خود مشارکت کند چون درایت و بصیرت مردم ایران نیز بسیار بالاست و مردم خیر و صلاح کشور خود را می‌دانند و دشمن شناس هستند.

فاطمه محمدی یکی از بانوان حاضر در صف رای گیری نیز گفت: هر فردی که در رای گیری شرکت نکند نه تنها خودش را از حقوق مسلم سیاسی و اجتماعی خویش محروم کرده‌ است بلکه این اجازه را به دیگران می‌دهد که به جای او انتخاب کنند و بر اثر این انتخاب شاید سرنوشت کشور به گونه ای دیگر رقم بخورد که در نهایت همه متضرر شوند اما ملت ولایی ایران این بار هم با مشارکت گسترده خود در انتخابات توطئه های شوم دشمنان را نقش بر آب می‌کند.

یکی دیگر از این بانوان نیز گفت: رای تک تک شرکت کنندگان در این رای گیری در تشکیل مجلس آینده نقش دارد و این مردم هستند که در نهایت مشخص می‌کنند چه کسانی و با چه شرایط و تخصصی به مجلس راه پیدا کنند .، هر چه مریم کریمی افزود: انتخابات اگر پرشورتر باشد و مشارکت بالاتر انجام شود افراد شایسته تری امکان حضور در مجلس آینده را پیدا می‌کنند.

محمد رضا حسین پور دانش آموز رای اولی شرکت کننده در انتخابات نیز گفت: از اینکه برای نخستین بار به سن تکلیف سیاسی رسیده‌ام احساس غرور می‌کنم و از اینکه می بینم در سرنوشت کلان کشور خود سهیم هستم بسیار خوشحالم و به ایرانی بودن خود افتخار می کنم  و اعتقاد دارم همه باید در این  تصمیم کلان ملی مشارکت داشته باشند  تا مجلس قدرتمندی در کشور تشکیل شود که بتواند در حل مشکلات کشور راهگشا باشد.

دو میلیون و ۳۶۵ هزار و ۶۶۲ نفر از مجموع جمعیت سه میلیون و ۳۷۹ هزار و ۵۱۷ نفری شهر مشهد و بخش مرکزی این شهرستان واجد شرایط رای دان هستند.

۱۲۳ هزار نفر از این جمعیت را شهروندان رای‌اولی تشکیل می‌دهند.

همچنین هزار و ۵۲۰ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه مشهد و کلات برپا شده‌اند که مکان ۶۴ درصد آنها مدارس، ۲۰ درصد مساجد و بقیه سایر اماکن مانند دانشگاهها، حسینیه‌ها و سالنهای ورزشی است.

مشهد به ۱۹ منطقه انتخاباتی تقسیم و به ازای هر ۱۰ شعبه در این حوزه یک مسوول تعیین شده است.

همچنین چهار هزار و ۴۸۰ مامور انتظامی حفظ امنیت شعبه‌ها و حراست از صندوقهای رای را در مشهد بر عهده دارند.
۲۷۴ نامزد برای پنج کرسی نمایندگی مردم مشهد و کلات در صحنه انتخابات مجلس یازدهم حضور دارند. بر این اساس هر کرسی نمایندگی این حوزه در خانه ملت ۵۵ رقیب دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا انتخابات تبلیغات رهبر معظم انقلاب سیاسی و اجتماعی مشهد انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی رهبر معظم انقلاب نیز گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۳۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح

سردار عباسقلی زاده در مراسم هیات رزمندگان آذرشهر تبیین وصیت نامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را عامل بازدارنده توطئه‌های دشمنان عنوان کرد و گفت: به گفته سردار سلیمانی جمهوری اسلامی حرم است و ماباید در دفاع از این حرم، خود را به سلاح ایمان و بصیرت تجهیز کنیم تا کشورمان و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقابل توطئه‌های دشمنان مصون بماند.

وی با تاکید بر حضور گسترده مردم در انتخابات آتی افزود:شرکت گسترده مردم در انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی از اهمیت و حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و دشمنان با توطئه‌های متفاوت سعی دارند حضور مردم در انتخابات را کمرنگ نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • برای حل مشکلات باید در انتخابات شرکت کرد
  • راه حل رفع مشکلات حضور آگاهانه در انتخابات است‌
  • حضور پرشکوه مردم در آزمون بزرگ انتخابات
  • افزایش مشارکت ۷ درصدی مردم مشهد در انتخابات
  • جز قدرت‌های برتر منطقه و جهان هستیم/ باید امیدآفرینی کنیم
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در دوره دوم انتخابات مشهد و کلات فعال است
  • حضور چشمگیر در مرحله دوم انتخابات پشتوانه‌ای برای نماینده است
  • ردادی: مردم با حضور در انتخابات مجلسی قوی را رقم بزنند
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • دعوت علما و روحانیون اهل سنت از مردم گنبدکاووس برای حضور پر شور در مرحله دوم انتخابات