Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «ماریا زاخارووا» در ساختمان وزارت امور خارجه روسیه و در پاسخ به این پرسش خبرنگار که بنظر می رسد برخی اعضای برجام از جمله تروئیکای اروپا سیاست دوگانه در قبال ایران و آمریکا از خود نشان می‌دهند؟ و نمی توانند در برابر آمریکا مقاومت کنند و در نهایت به خواسته های این کشور تن می‌دهند، این مطلب را بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پاسخ گفت: در رفتار این کشورها واقعا در برخی مسائل منطق دست نشاندگی حاکم است اما در این پیوند (موضوع برجام) من آماده نیستم با شما موافقت کنم زیرا این سه کشور مدت طولانی در برابر فشار آمریکا مقاومت کردند و تسلیم نشدند.

وی افزود: آنها تلاش کردند سیاست مستقل اجرا کنند. این را باید درک کرد. زمانی که آمریکا از اجرای این توافق (برجام) خودداری کرد و نمی توانم بگویم از آن خارج شد زیرا که خروج از آن توافق شامل مکانیسمی می شود،بقیه کشورهای عضو برجام بر پایبندی خود به آن تاکید کردند.   

زاخارووا گفت: نباید این واقعیت را نادیده گرفت که تلاش برای ایجاد مکانیسم خود (اینستکس) برای اجرا این توافق صورت گرفت که در برجام نوشته نشده بود. می بایست ساختار مالی ایجاد کرد که پرداخت های مربوطه را تامین می کرد.  

وی ادامه داد: ارزیابی فعالیت این سه کشور برعهده شماست. از طرف خود می توانم بگویم که تلاش های آنها می توانست فشرده تر شود بویژه اینکه ما شاهدیم که این کشورها چه فعالیت زیادی را در عرصه های دیگر دارند که نیازی به آن نیست.

زاخارووا تصریح کرد: اما برای من آشکار است که آنها تا این اواخر تلاش کردند سیاست خود را حفظ کنند و اگر کاملا مستقل نبودند حداقل می خواستند رای خود را در این مساله داشته باشند.

وی افزود: البته در مقابل آمریکا ایستادن بسیار دشوار است. تصمیم برای سلب امکان برای داشتن رای مستقل در این مساله در یک ساعت گرفته نشد. این انصراف تدریجی از سیاست مستقل خود در امور بین المللی بود.  

 سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: من نمی توانم از طرف آنها سخن بگویم. می توانم ارزیابی خود را در مورد اقدامات انها ارائه کنم. آنها در حفظ این توافق بسیار فعال بودند. این شامل اظهارنظرهای علنی آنها در نشست های مربوطه می شد.

وی ادامه داد: اما روز به روز این دشوارتر می شود زیرا آمریکا بر آنها فشار وارد می آورد و این کشورها مصونیت برای حفظ سیاست مستقل خود حتی در مساله معین را ندارند.

وی با طرح این سوال که چرا چنین مصونیتی ندارند، افزود: زیرا همین که کشوری شروع به انصراف از اجرای سیاست مستقل خود و سودمند برای منافع ملی و سیاست خارجی می کند، حفظ چنین سیاستی در مسائل معین دشوارتر می شود.اجرای چنین سیاستی ناممکن می شود. این سوالی را که از من پرسیدید بهتر است از آن کشورها سوال کنید.

خبرنگار به عنوان سوال دوم پرسید ساز و کار اینستکس بیش از یک سال پیش ایجاد شد اما حتی یک معامله در چارچوب آن انجام نشده است آیا می‌توان گفت که این مکانیسم وجود دارد؟

زاخارووا گفت: من اطلاعاتی که نشان دهد این مکانیسم بسته شده است، در اختیار ندارم. 

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: روسیه ماریا زاخارووا وزارت امور خارجه روسیه فشارهای آمریکا تروئیکای اروپا سیاست مستقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۴۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست امری از بازیکنان: انرژی را برگردانید

به گزارش ورزش سه، اونای امری، سرمربی استون ویلا از تیمش خواست تا در هفته های پایانی لیگ برتر انگلیس تلاش بیشتری داشته باشند، زیرا دو شکست متوالی می‌تواند بر شانس اروپایی این تیم در فصل جاری و فصل آینده تأثیر بگذارد.

استون ویلا پنجشنبه گذشته در بازی رفت نیمه نهایی لیگ کنفرانس اروپا در خانه با نتیجه 4-2 مغلوب المپیاکوس شد و شکست روز یکشنبه برابر برایتون برنامه‌هایشان را برای افزایش فاصله با تاتنهام، تیم پنجم جدول خراب کرد. با باخت تاتنهام برابر لیورپول، استون ویلا صرف پیروزی برابر برایتون می‌توانست صعودش به لیگ قهرمانان اروپا را مسجل کند اما اکنون با توجه به اینکه تاتنهام یک بازی عقب مانده برابر منچسترسیتی شرایط تغییر کرده است.

امری درباره این ۲ شکست گفت: ما باید بعد از یک هفته سخت استراحت کنیم. اکنون مهم این است که استراحت کنیم، ریکاوری کنیم و انرژی دوباره به دست آوریم. ابتدا به آتن و سپس خانه برگردیم تا از فوتبال بازی کردنمان لذت ببریم. رقابت خوبی داشتیم اما تلاشمان برای کسب امتیاز کافی نبود. 

وی در اشاره به حضور اولسن ملی پوش تیم ملی سوئد به جای امیلیانو مارتینز مصدوم، توضیح داد: او در بازی امروز برای ما یک پنالتی گرفت و عالی بود. جایگزینی مارتینز، بهترین دروازه‌بان جهان، آسان نیست، اما او همیشه آماده بازی کردن بود. او همیشه مثبت است، احترام می‌گذارد، سخت تمرین می‌کند و همیشه آماده کمک به تیم است.

امری در پایان اظهارات خود را اینگونه بیان کرد: پس از گل، سعی کردیم به تساوی برسیم، اما اکنون سعی می‌کنیم برتری خود را در جدول رده بندی حفظ کنیم و به هدف شگفت انگیز خود یعنی صعود به لیگ قهرمانان اروپا در فصل آینده برسیم.

دیگر خبرها

  • اذعان ارتش اسرائیل به ناکامی برابر مقاومت فلسطین
  • اذعان ارتش رژیم صهیونیستی به ناکامی برابر مقاومت فلسطین
  • گل پیروزی برابر پاری سن ژرمن و صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا
  • در غرب فقط یک خط قرمز وجود دارد و آن اسرائیل است
  • مهم ترین تفاوت های پیچ خشکه و معمولی
  • چند نوع تست لاستیک وجود دارد؟
  • تجلیل امیرعبداللهیان از ایستادگی ملت ‌و گروه‌های مقاومت فلسطینی در برابر صهیونیست‌ها
  • درخواست امری از بازیکنان: انرژی را برگردانید
  • مقام فرانسوی انفعال دولت را در برابر نسل کشی در غزه محکوم کرد
  • بورل: آمریکا جایگاه مسلط خود را از دست داده است