Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@09:06:10 GMT

مشارکت در خراسان رضوی به 43 درصد رسید

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۸۴۶۰۶

مشارکت در خراسان رضوی به 43 درصد رسید

ایسنا/خراسان رضوی رییس ستاد انتخابات استان خراسان رضوی گفت: آخرین آمار مشارکت در خراسان رضوی تا ساعت ۱۹:۳۰ به ۴۳ درصد رسیده است.

حسن جعفری در جمع خبرنگاران درخصوص میزان مشارکت در انتخابات در استان خراسان رضوی اظهار کرد: تا ساعت ۱۹:۳۰ شاهد ۴۳ درصد مشارکت واجدین شرایط در انتخابات هستیم و هر ۷۵ حوزه اصلی و فرعی ما به دلیل ازدحام و استقبال خوب مردم درخواست تمدید کردند، به همین دلیل تا ساعت ۲۲ امشب درخواست تمدید کردیم و احتمالا تا ساعت ۲۴ که ساعت قانونی ما است باید درخواست تمدید داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: از مردم در خواست می‌کنیم که با قید فوریت تشریف بیاورند و آرا خود را به صندوق رای بیاندازند.

رییس ستاد انتخابات استان خراسان رضوی عنوان کرد: کل صندوق‌هایی که ما در استان افزایش دادیم ۱۷ درصد بوده که بر اساس عدالت جغرافیایی تقسیم شده است.

به گزارش ایسنا خراسان رضوی چهار میلیون و ۵۰۳ هزار و ۶۱۰ نفر واجد شرایط رای دارد که از این تعداد سهم بیشتر با دو میلیون و ۲۶۰ هزار و ۴۸۲ متعلق به خانم‌ها و سهم کمتر با دو میلیون و ۲۴۳ هزار و ۱۲۸ متعلق به آقایان است.

همچنین در این دور انتخابات ۲۵۴ هزار و ۱۹۸ رای‌اولی می‌توانند در پای صندوق‌های رای حضور یابند و به نامزدهای مدنظر خود رای بدهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتخابات 98 دوم اسفند 98 خراسان رضوی تا ساعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۴۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!

روحانی رمز توفیق برجام را حمایت ۸۰ درصدی مردم از آن عنوان کرد و گفت: تکیه‌گاه ما در مذاکرات برجام مردم بودند. در تمام نظرسنجی‌ها حتی نظرسنجی‌هایی که مخالفین دولت انجام دادند، نشان می‌داد ۸۰ درصد مردم موافق مذاکرات برجام بودند.

به گزارش سایت رسمی رئیس جمهور سابق ایران، حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، با تأکید بر اینکه اگر مردم از حکومت فاصله گرفتند، اداره جامعه سخت خواهد بود، افزود: ما در دولت دوازدهم با مشکلات ویژه‌ای روبه‌رو بودیم. گویا داعش و ترامپ و کرونا کافی نبود که اقداماتی هم در داخل شد تا دولت را زمین بزنند. در طول ۴ سال دولت دوازدهم به مردم گفتند اگر ما بیاییم مسائل شما را در کوتاه‌مدت حل می‌کنیم. در اقتصاد و سیاست و سیاست خارجی به مردم قول دادند، گفتند برجام دولت قوی می‌خواهد. اما ضربه کاری میزان مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ پس از انتخابات کم‌رمق مجلس در سال ۱۳۹۸ بود. وقتی مردم کنار زده می‌شوند و در امور کشور مشارکت ندارند، چطور می‌خواهند مشکلات را حل کنند؟

او رمز توفیق برجام را حمایت ۸۰ درصدی مردم از آن عنوان کرد و گفت: تکیه‌گاه ما در مذاکرات برجام مردم بودند. در تمام نظرسنجی‌ها حتی نظرسنجی‌هایی که مخالفین دولت انجام دادند، نشان می‌داد ۸۰ درصد مردم موافق مذاکرات برجام بودند. چون اکثریت مردم پشتوانه برجام بودند، این قانون به تصویب رسید وگرنه نمی‌گذاشتند برجام تحقق پیدا کند. وقتی ۷۳ درصد مردم در انتخابات حضور پیدا کردند معلوم است از دولت منتخب حمایت می‌کنند، وقتی مشارکت زیر ۵۰ درصد شد، مشخص است چه مشکلاتی پیدا می‌کنیم؟ روزی در منطقه افتخار می‌کردیم انتخاباتی با ۸۰ و ۸۴ درصد مشارکت برگزار می‌کنیم، حالا باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم.

دیگر خبرها

  • دعوت از گروه‌های جهادی خراسان رضوی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • بهره‌برداری از ۱۱۰۰ مسکن محرومین توسط بسیج سازندگی در خراسان رضوی
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • ماندگاری نیروی کار خراسان رضوی به کمتر از ۶ ماه رسید
  • آغاز پخش مناظرات تلویزیونی دور دوم انتخابات مشهد و کلات
  • تشریح جزئیات مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات
  • چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات شرکت کنند؟
  • ۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود