Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@02:37:20 GMT

جا‌های دیدنی استان تهران؛ روستای امامه

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۸۴۶۳۰

جا‌های دیدنی استان تهران؛ روستای امامه

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، به گواه تاریخ انیس الدوله فاطمه خانم (سوگلی حرم ناصرالدین شاه قاجار که با شکستن قلیان‌های حرمسرای شاه، او را مجبور به اطاعت از فتوای میرزای شیرازی در قضیه تحریم تنباکو کرد) از اهالی  یکی از روستا‌های استان تهران متولد شد.

این روستا امروز با نام روستای امامه شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روستای امامه در بخش رودبار قصران شهرستان شمیرانات قرار گرفته است. این روستا که در گذشته با نام انبامه شناخته می‌شد، به سبب راه دشوار و موقعیت استواری که داشته پناهگاهی مناسب به حساب می‌آمده است.

گفتنی است امامه در گذشته همواره جزئی از لواسان کوچک (یکی از شهر‌های شهرستان شمیرانات و مرکز بخش لواسانات) بوده است.

هم اکنون روستای امامه بسیار وسیع شده و خانه‌هایی در آن ساخته شده است که هیچ هماهنگی با معماری گذشته منطقه ندارد.این روستا ۲ امامزاده با نام‌های «شاهزاده حسین»و«نور»را دارد.

قلعه‌ای در روستای امامه واقع شده است که با نام قلعه مازیار یا قلعه امامه شناخته می‌شود.گویا این قلعه که در حدود ۱۲۰۰ سال ساخته شده ، در زمان های گذشته تبعید گاه مبارزان مازندرانی بوده است.

قلعه مازیار در مهر ماه سال ۱۳۸۰ به ثبت ملی رسید.

از جاذبه‌های گردشگری دیگر روستای امامه می‌توان به چشمه و کتیبه تاریخی پیرحمزه  و منطقه باغ تنگه اشاره کرد.

پیشنهاد ما به شما ان است که در بازدید از روستای امامه تلاش کنید اصول سفر را رعایت کنید تا مشکلی برای اهالی این روستا ایجاد نشود.این کار موجب می‌شود که سفر خوبی را تجربه کنید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سفر عید سفر نوروزی روستای امامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۴۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود

مسعود خیرجو امروز در بازدید از تاسیسات و تصفیه خانه گرمی مغان و زیرساخت‌های آبرسانی به بخش موران این شهرستان گفت: مجتمع بزرگ آبرسانی به بخش موران برای پوشش ۶۴ روستا با همکاری بسیج سازندگی سپاه در حال اجراست و سال گذشته فاز نخست آن با انتقال آب به ۱۸ روستا به سرانجام رسید و در فاز دوم، آبرسانی به ۱۷ روستا مد نظر است که ۶ روستا در خرداد ماه از نعمت آب شرب و سالم برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل افزود: تلاش می‌کنیم فاز سوم مجتمع آبرسانی به روستاهای بخش موران شهرستان گرمی مغان را در دهه فجر امسال افتتاح کنیم تا بقیه روستاها نیز از آب شرب بهداشتی و پایدار بهره مند شوند و طرح ارتقا توان و آبدهی تصفیه خانه گرمی برای تامین هر چه بیشتر آب روستاهای تابعه نیز در حال اجراست و به بازسازی و ارتقا ظرفیت تصفیه خانه اقدام می‌شود.

او گفت: این طرح در حال حاضر حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی می‌شود بعد از تکمیل و بهره برداری، آب شرب و بهداشتی حدود ۵۰ هزار نفر را تامین کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • لطافت هوای روستای گیامی پس از بارش باران در قالب تصاویر
  • روستای نظرلو در شهرستان شبستر به شهر تبدیل شد
  • ۳۲۰۰مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • پیگیری ،مشکلات تردد اهالی روستای رباط قره بیل
  • نبود تیر برق در محله ای از روستای اوغلی تبریز
  • برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۵۰ روستای کرمانشاه
  • گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت
  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان