Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@02:27:00 GMT

بیمارستان های رازی و ولایت رشت ایزوله شدند

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۸۵۱۷۱

بیمارستان های رازی و ولایت رشت ایزوله شدند

سالاری با بیان اینکه تمهیدات لازم برای مقابله با ویروس کرونا در استان انجام شده گفت: بخشی از بیمارستان‌های رازی و ولایت رشت برای بستری کردن بیماران مشکوک به ویروس کرونا ایزوله شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان سالاری» امروز(جمعه،۲ اسفند) در جمع خبرنگاران با اشاره به تایید ابتلای ۲ نفر به ویروس کرونا در تهران  گفت: موارد مشکوک به ابتلا به کرونا در گیلان هم تایید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تمهیدات لازم برای مقابله با این ویروس در استان انجام شده است افزود: بخشی از بیمارستان‌های رازی و ولایت رشت برای بستری کردن بیماران مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا ایزوله شده است.

 

وی ادامه داد: همچنین در دیگر شهرستان‌های گیلان هم بیمارستان‌هایی برای بستری شدن بیماران مشکوک به ابتلا به کرونا ایزوله می‌شود.

 

سالاری با اشاره به انتقال سریع ویروس کرونا از انسان به انسان گفت: ویروس کرونا هم‌اکنون در حدود ۳۰ کشور جهان مشاهده شده است. سرعت انتقال این ویروس بسیار بالا و می‌تواند به مدت ۴۸ ساعت روی اشیا و چهار ساعت بر پوست دست‌ها زنده بماند.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار صدا و سیما که چرا ماسک و مایع ضدعفونی در گیلان کمیاب شده است اعلام کرد: متاسفانه افرادی سودجو چنین شرایطی در استان ایجاد کردند و به‌زودی با این افراد برخورد می‌شود.

 

سالاری خطاب به مردم گیلان که نگران نباشند و آرامش خود را حفظ کنند اذعان داشت: هماهنگی‌های لازم با وزارت بهداشت انجام شده و فردا ماسک و مواد ضدعفونی کننده به گیلان ارسال می‌شود.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: ویروس کرونا در گیلان ابتلا به ویروس کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۵۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت

عباس جمالی٬ مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: واکسن نوافلوپاد ۵۰۳ بر اساس ویروس‌های آنفولانزای فوق حاد پرندگان در گردش ایران و منطقه خاورمیانه ۲.۳.۴.۴ Clade که مهمترین سویه آن در حال حاضر H۵N۸ بوده ساخته شده است و حداکثر شباهت آنتی ژنی با ویروس‌های بیماری زای حال حاضر کشور را دارا است.

او افزود: از این رو جهت پیشگیری از بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان به ویژه سویه H۵N۸ در گله‌های مرغ اجداد مادر تخم گذار و بوقلمون مورد مصرف قرار می‌گیرد. واکسن نوافلوپاد ۵۰۳ حاوی ویروس غیر فعال (کشته) شده آنفولانزای (H۵N۳) به میزان حداقل HAU ۱۰۲۴ است که در ترکیب با ادجوانت روغنی به عنوان یک القا کننده قوی آنتی بادی ساخته شده است.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: این واکسن به دلیل دارا بودن مقدار بهینه آنتی ژن قادر به القا آنتی بادی ضد ویروس آنفولانزای فوق حاد پرندگان (H۵N۳) حداقل معادل ۶۴ سه هفته پس از واکسیناسیون بوده که بر اساس مستندات سازمان جهانی بهداشت دام (OIE) منطبق با حفاظت کامل از گله طیور در برابر این ویروس بیماری زا است.

جمالی با اشاره به طریقه مصرف این واکسن بیان کرد: تزریق ۵۰ میلی لیتر یک دوز زیر پوست گردن یا تزریق عضلانی در سینه پرنده سالم در سه هفتگی و بالاتر، تزریق یادآور ۳ الی ۴ هفته پس از تزریق اول توصیه می‌شود. در صورت نیاز تزریق دوز یادآور ۶ ماه پس از تزریق دوز دوم انجام شود. برنامه واکسیناسیون باید چهار هفته قبل از شروع تخم گذاری کامل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود
  • تکمیل بیمارستان رازی کوهدشت تا پایان سال ۱۴۰۴
  • بازداشت عامل جنایت خونین در بوستان ولایت
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • افتتاح بیمارستان درمان تالاسمی در ننگرهار
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری
  • بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی رشت از مطالبات نظام سلامت است
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید!
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟