Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا رزم حسینی جمعه شب در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات شهرستان مشهد طی گفت‌ و گو با خبرنگاران افزود: اکنون بطور دقیق می‌دانیم چه تعداد در انتخابات شرکت کردند و چه تعداد تعرفه در هر شعبه مصرف شده است و آمار کل استان را در مانیتورها مشاهده می‌کنیم.
وی ادامه داد: مشارکت در انتخابات استان تاکنون ۳۴ درصد است که تا پایان انتخابات بیشتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برخی شعبات با ازدحام جمعیت مواجه است گفت: نیمی از جمعیت استان در مشهد هستند و باید متمرکز شویم که بیشترین میزان رای را اخذ کنیم.
استاندار خراسان رضوی افزود: از رسانه‌ها که فضای بسیار خوبی برای انتخابات مهیا کردند تشکر می‌کنیم. 
وی همچنین با اشاره به صندوق‌های سیار هم اظهار داشت: صندوق‌های سیار توانستند به مناطق دوردست بروند و رای مردم را اخذ کنند به همین دلیل نیازی به استفاده از بالگرد پیدا نشد.

فرایند رای‌گیری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان‌ دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری صبح جمعه دوم اسفند ماه همزمان با سراسر کشور در چهار هزار و ۲۳ شعبه اخذ رای ۱۲ حوزه انتخابیه خراسان رضوی آغاز شد.
هزار و ۶۱۲ شعبه از این تعداد در روستاهای خراسان رضوی برپا شده‌است. 
بر اساس اعلام ستاد انتخابات خراسان رضوی هم‌اینک ۷۵ هزار نیروی اجرایی در این استان دست‌اندرکار اجرای امور انتخابات هستند. در این چارچوب برای هر شعبه اخذ رای پنج نفر نیروی اجرایی مشغول کار هستند.
همچنین شمار عوامل اجرایی در هزار و ۵۰۰ شعبه اخذ رای خراسان رضوی برای پاسخگویی به مراجعه احتمالی بیش از حد معمول رای‌دهندگان تا هفت نفر در نظر گرفته شده است.
چهار میلیون و ۵۰۳ هزار و ۶۱۰ نفر از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی در انتخابات امروز واجد شرایط رای دادن هستند. 
دو میلیون و ۲۶۰ هزار و ۴۸۲ نفر از این تعداد شهروند خراسانی را زنان و ۲ میلیون و ۲۴۳ هزار و ۱۲۸ نفر آنها را مردان تشکیل می‌دهند. 
رای‌اولی‌های خراسان رضوی نیز ۲۵۴ هزار و ۱۹۸ نفر هستند که امروز برای نخستین بار با حضور در پای صندوق‌های رای‌گیری انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در تعیین سرنوشت سیاسی خود مشارکت می‌کنند. 
آخرین آمار تعداد نامزدهای باقیمانده در عرصه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی ۴۷۹ نفر یعنی۲۷ رقیب برای هر صندلی سبز خانه ملت از این استان است. 
امروز همچنین انتخابات میان‌دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور پنج نامزد در خراسان رضوی در جریان است.
حسن جعفری معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان رضوی با استناد به نظرسنجی‌های صورت گرفته اخیر، میزان مشارکت شهروندان خراسانی را در انتخابات امروز بین ۵۲ تا ۵۶ درصد پیش‌بینی و تاکید کرد: انتظار می‌رود این عدد افزایش یابد. 
۱۸ نفر از مجموع ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی را نمایندگان خراسان رضوی در خانه ملت تشکیل می‌دهند.
"حوزه مشهد و کلات" با پنج نماینده در مجلس شورای اسلامی بزرگترین حوزه انتخاباتی از نظر شمار جمعیت و تعداد نمایندگان در میان ۱۲ حوزه انتخاباتی خراسان رضوی محسوب می‌شود.
حوزه مشهد شامل بخش مرکزی این شهرستان و شهرستان کلات با پنج نماینده، حوزه نیشابور شامل شهرستان‌های فیروزه و نیشابور با ۲ نماینده، حوزه انتخاباتی سبزوار شامل شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و سبزوار با ۲ نماینده، حوزه انتخاباتی درگز منحصر به همین شهرستان با یک نماینده، حوزه قوچان شامل شهرستان‌های فاروج و قوچان با یک نماینده، حوزه فریمان شامل شهرستان‌های سرخس و فریمان و بخش‌های احمدآباد و رضویه شهرستان مشهد با یک نماینده، حوزه کاشمر شامل شهرستان‌های بردسکن، خلیل‌آباد و کاشمر با یک نماینده، حوزه تربت‌حیدریه شامل شهرستان‌های زاوه، مه‌ولات و تربت‌حیدریه با یک نماینده، حوزه انتخاباتی گناباد شامل شهرستان‌های بجستان و گناباد با یک نماینده، حوزه خواف شامل شهرستان‌های رشتخوار و خواف با یک نماینده، حوزه تربت‌جام شامل شهرستان‌های تایباد، باخرز، صالح‌آباد و تربت‌جام با یک نماینده و حوزه انتخاباتی چناران شامل شهرستان‌های بینالود (طرقبه‌-شاندیر) و چناران با یک نماینده در مجلس شورای اسلامی ۱۲ حوزه انتخاباتی خراسان رضوی را تشکیل می‌دهند.

برچسب‌ها مشهد مشارکت انتخاباتی علی‌رضا رزم‌حسینی پروندهٔ خبری گام ششم، روز انتخابات انتخابات مجلس در خراسان رضوی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد مشارکت انتخاباتی مشهد مشارکت انتخاباتی مجلس شورای اسلامی شامل شهرستان حوزه انتخاباتی یک نماینده خراسان رضوی دوره مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۵۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رأی‌گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه، به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت : گفت: رأی‌گیری در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه کاملاً الکترونیکی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی شعبانی امروز _ چهارشنبه پنجم اردیبهشت _ در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه اظهار کرد: از ۶ حوزه انتخابیه استان کرمانشاه، تکلیف ۵ حوزه انتخابیه مشخص‌شده و تنها حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه است که به دور دوم کشیده شد.

وی افزود: در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، حوزه انتخابیه کرمانشاه از ۳ کرسی تعلق گرفته تنها تکلیف یک کرسی با منتخب شدن محمد رشیدی مشخص شده و نتیجه ۲ کرسی دیگر به دور دوم کشیده شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه بابیان اینکه دور دوم انتخابات مجلس در ۲۱ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه آقایان عبدالرضا مصری، جهانبخش امینی، فضل‌الله رنجبر و ابراهیم رحیمی زنگنه ۴ نامزدی هستند که در بازه زمانی تعیین شده ۱۳ اردیبهشت تا ۲۰ اردیبهشت به تبلیغات خواهند پرداخت.

وی تفاوت دوره دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه کرمانشاه را در تمام الکترونیکی برگزار شدن آن عنوان کرد و گفت: برخلاف دوره اول که به‌صورت صدور تعرفه، نوشتن رأی در برگه‌های تعرفه و شمارش تعرفه‌ها در پایان انجام می‌شد، در دوره دوم دیگر فرد در صدور تعرفه دخالتی نخواهد داشت و توسط دستگاه و به‌صورت الکترونیکی تعرفه صادر و در صندوق انداخته خواهد شد.

شعبانی شرایط احراز هویت رأی‌دهندگان در دوره دوم را مشابه دوره اول دانست و خاطرنشان کرد: با وجود اینکه وزارت کشور مجوز کاهش ۳۰ درصدی صندوق‌های اخذ رأی را داده است، با مشورت صورت گرفته با استاندار بنا داریم جهت رفاه حال رأی‌دهندگان تعداد کمتری از صندوق‌ها را کاهش دهیم.

وی ضمن تصریح این‌که در دور اول ۵۰ درصد عوامل و نیروهای اجرایی در برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه به‌کارگیری شده بود، گفت: در دور دوم نیز همین تعداد عوامل اجرایی به کار گرفته خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه اشاره‌ای به اعتراضات برخی از نامزدها در دوره اول انتخابات داشت و ادامه داد: در دور اول اعتراضات برخی از نامزدها را داشتیم که با بررسی‌های صورت گرفته توسط هیئت نظارت و همراهی هیئت اجرایی در سریع‌ترین زمان ممکن به آن‌ها رسیدگی شد.

وی برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را سالم‌ترین دوره عنوان کرد و نقش دولت در روند انتخابات را کاملاً بی‌طرف دانست.

کد خبر 747671

دیگر خبرها

  • دور دوم انتخابات مجلس در هشت حوزه انتخابیه کشور تمام الکترونیک خواهد بود
  • رقابت داوطلبان کنکور در شهرستان های خراسان رضوی
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس در مشهد کلید خورد
  • برگزارنشدن الکترونیکی دور دوم انتخابات مجلس در ورامین
  • انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • افزایش ۴۱ درصدی مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آبرسانی گناباد
  • رأی‌گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه، به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • راه اندازی بزرگترین میدان عرضه دام‌ زنده در شرق خراسان رضوی
  • الکترونیکی شدن دور دوم انتخابات در حوزه شیراز و زرقان
  • بیش از ۶۲ درصد داوطلبین کنکور مرحله اول در خراسان رضوی را زنان تشکیل می‌دهند