Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@16:15:15 GMT

سقوط ۹۲ درصدی فروش خودروی چین به علت شیوع کرونا

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۸۷۴۷۳

سقوط ۹۲ درصدی فروش خودروی چین به علت شیوع کرونا

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، اتحادیه خودروفروشان چین (سی‌پی‌سی‌ای) گزارش داد که در ۱۶ روز ابتدایی ماه فوریه، تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا در این کشور، فروش خودرو توسط خرده‌فروشان با ۹۲ درصد سقوط نسبت به سال گذشته روبرو شده است.

این اتحادیه پیش‌بینی کرد به علت تأثیر منفی شیوع ویروس کرونا بر بازار خودرو، میزان فروش خودرو در نیمه اول امسال با سقوطی بیش از ۱۰ درصد همراه باشد و در کل سال ۵ درصد افت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته در این گزارش پیش‌بینی شده است که اپیدمی کرونا تا قبل از ماه آوریل کاملاً مهار شده باشد.

وزارت تجارت چین اعلام کرد برای پایدار کردن بازاری که سال گذشته در آن بیش از ۲۵ میلیون خودرو فروخته شده بود، ابزارها و مشوق‌های بیشتری برای تقویت مصرف خودرو در این کشور به کار خواهد گرفت.

میزان فروش خودروی شخصی چین در ۱۶ روز ابتدایی ماه فوریه ۴۹۰۹ دستگاه بوده است که نسبت به فروش ۵۹۹۳۰ دستگاه در مدت مشابه سال گذشته، نتیجه‌ای بسیار ضعیف به حساب می‌آید.

کد خبر 4858827

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا چین صنعت خودروسازی ویروس کرونا بانک مرکزی ایران وزارت جهاد کشاورزی قیمت دلار بورس قیمت نفت ایالات متحده آمریکا وزارت صنعت معدن و تجارت تولید نفت عبدالناصر همتی مالیات نفت خام بازار سرمایه قیمت سکه بهار آزادی فروش خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۷۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این خودروی لاکچری رسما رونمایی شد

چری Tiggo ۹ به عنوان محصول سنگین وزن و جدید چری در سال ۲۰۲۴، برای اولین مرتبه در نمایشگاه خودرو پکن به نمایش درآمد.

به گزارش تسنیم، این خودرو یک شاسی بلند تجملاتی به‌حساب می‌آید و به‌عنوان عضو رده‌بالای خانواده تیگو، از نظر اندازه بزرگ، از نظر عملکرد قوی و از منظر ظاهری لوکس است و جلوپنجره الماسی و رینگ‌های بزرگ دارد.

چراغ‌های عقب Tiggo۹ از نوع متصل هستند. فضای داخلی خودرو با مقدار زیادی چرم و مواد بافت چوبی پیچیده شده که با صفحه نمایش مرکزی بزرگ هماهنگ شده‌اند.

این خودرو مجهز به نسل جدید پیشرانه سوپر هیبریدی Q-POWER چری است که در کنار قدرت زیاد، از مصرف سوخت پایین و شارژ سریع برخوردار است.

مصرف سوخت تیگو ۹ تنها ۵.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و برد جامع آن به بیش از ۱۴۰۰ کیلومتر می‌رسد

باتری این خودرو نیز می‌تواند در ۲۰ دقیقه از ۳۰ تا ۸۰ درصد شارژ شود و این اولین بار است که حداکثر توان ۶.۶ کیلووات تخلیه خارجی را در خود جای داده که استفاده از خودرو در فضای باز را بسیار راحت می‌کند.

تیگو ۹ مجهز به رانندگی خودکار سطح L۲.۵، با ۱۹ عملکرد ADAS مانند APA، LKA و DOW است و استاندارد‌های ایمنی پنج ستاره جهانی مانند C-NCAP، ANCAP و EUCAP را پاس می‌کند و موفق به کسب استاندارد ایمنی پنج ستاره شده است، زیرا بیش از ۸۵ درصد آن را به کمک فولاد با مقاومت بالا ساخته‌اند.

دیگر خبرها

  • این خودروی لاکچری رسما رونمایی شد
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • سقوط شدید فروش گوشی‌های اپل در چین
  • طرح فروش سایپا با خودروی ۱۵۱ آغاز شد
  • هوآوی از نرم‌افزار جدید خودروی هوشمند رونمایی کرد
  • آغاز فروش سایپا با خودروی ۱۵۱ آغاز شد
  • افت فروش آیفون در چین؛ اپل به رتبه سوم سقوط کرد
  • خرید آیفون در چین کاهش یافت