Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا بامداد شنبه گروه طالبان را تهدید کرد در صورت عدم پایبندی به توافق، از نظامیان خود در برابر حملات آنها دفاع خواهند کرد.

اسپر در صفحه توئیتر خود با اشاره به حصول توافق بین دو طرف نوشت: «امروز (جمعه) وزارت دفاع اعلام کرد که آمریکا به تفاهمی با طالبان برای کاهش خشونت در افغانستان دست یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گام مهمی در فرایند صلح و ایجاد افغانستانی امن و با ثبات است».

وی با تاکید بر لزوم پایبندی طالبان به این تفاهم، توضیح داد: «متحدان ما در ناتو نیز موافق هستند که بهترین راه رو به جلو در افغانستان، مذاکره و راهکار سیاسی مشروط بین افغان‌ها است. طالبان باید پایبندی خود به کاهش معنی‌دار خشونت را ثابت کند».

وزیر دفاع آمریکا در ادامه به طالبان هشدار داد: «آمریکا و ناتو متعهد هستند هرگز اجازه ندهند افغانستان دوباره به پایگاه امن تروریست‌هایی تبدیل شود که امنیت آمریکا و متحدانش را تهدید کنند. اگر طالبان راه صلح را نپذیرد، ما آماده دفاع از خود و شرکای افغان هستیم».

پیش از این، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرده بود توافق آمریکا با طالبان احتمالا روز ۲۹ فوریه (۱۰ اسفند) جاری امضا خواهد شد.

آمریکا و طالبان طی چند ماه گذشته هشت دور مذاکره در دوحه پایتخت قطر برگزار کرده‌اند.  طالبان و هیات مذاکره کننده آمریکا اخیرا اعلام کردند که گفتگو میان دو طرف به پایان رسیده و بزودی توافق صلحی مشروط امضا خواهد شد. 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر مارک اسپر طالبان آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۷۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند

وزیر خارجه حکومت طالبان با اشاره به زنجیره تامین و حمایت از داعش گفت سه کشور همسایه زمینه این گروه تروریستی در منطقه را فراهم کرده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «امیرخان متقی» وزیر خارجه حکومت طالبان بدون نام بردن از کشور خاصی گفت سه کشور همسایه زمینه را برای حضور گروه تروریستی داعش در منطقه فراهم کرده‌اند.

وی افزود یکی از این کشورها نیروی انسانی داعش را فراهم می‌کند، دومی برنامه‌های آموزشی و کشور سوم نیز حملات تروریستی آن را هدایت می‌کند.

متقی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه افغانستان-قزاقستان در کابل اظهار داشت بررسی‌ها نشان می‌دهد که از هر 10 مورد رویداد امنیتی دستکم هشت مورد آن در خارج از افغانستان طراحی شده است.

وی تصریح کرد اگر این کشورهای همسایه مسئولیت خود را به درستی انجام دهند، در افغانستان مشکلات امینتی بوجود نخواهد آمد.

گزارش شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت داعش در افغانستانحقانی: تهدید داعش در افغانستان، نگران‌کننده نیستنیویورک‌تایمز: نصف اعضای داعش خوراسان اتباع تاجیکستان هستند

وزیر خارجه حکومت طالبان همچنین تاکید کرد از خاک افغانستان به دیگران آسیبی نخواهد رسید اما کشورهای دیگر نیز از اقدامات ویرانگر دست بردارند.

امیرخان مقتی اظهار داشت امنیت افغانستان به امنیت منطقه مرتبط است.

«ملا یعقوب مجاهد» وزیر دفاع حکومت طالبان پیش از این با اظهار اینکه عناصر داعش از تاجیکستان و پاکستان وارد افغانستان می‌شوند از این کشورها خواسته بود مرزهای خود را کنترل کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • افزایش تعاملات دوجانبه کابل و آستانه
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آماده همکاری گسترده با طالبان هستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟