Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-04@18:51:02 GMT

مرگ نخستین بیمار در ایتالیا

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۸۸۰۴۴

مرگ نخستین بیمار در ایتالیا

ساعت24 -مقامات چین از افزایش تلفات کرونا در این کشور به ۲۳۴۵ نفر و منابع ایتالیایی از مرگ نخستین بیمار مبتلا به این ویروس در شمال این کشور خبر دادند.

مقامات چین از افزایش تلفات کرونا در این کشور به ۲۳۴۵ نفر و منابع ایتالیایی از مرگ نخستین بیمار مبتلا به این ویروس در شمال این کشور خبر دادند.

به گزارش الجزیره، مقامات چین اعلام کردند که تا پایان روز جمعه ۲۳۴۵ نفر در این کشور بر اثر ویروس کرونا جان باخته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کمیسیون ملی بهداشت چین اعلام کرد که روز جمعه در استان «هوبی» کانون اصلی شیوع کرونا، ۱۰۹ نفر دیگر جان باختند و مجموع قربانیان این ویروس به ۲ هزار و ۳۴۵ نفر رسید.
بر اساس این گزارش، روز جمعه ۳۹۷ مورد جدید ابتلا به کرونا نیز ثبت شده است و آمار افراد مبتلا به کرونا از ابتدا تاکنون به ۷۶ هزار و ۲۸۸ مورد رسید.
این در حالی است که روز پنج شنبه ۸۸۹ مورد از ابتلا به کرونا گزارش شده بود که آمارها از کاهش روند ابتلا به این ویروس در چین حکایت دارد.
همچنین در کره جنوبی فقط در روز جمعه ۱۴۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا ثبت شد که با این آمار، شمار مبتلایان در این کشور به ۳۴۶ نفر و جانباختگان به ۲ نفر رسید.
از سوی دیگر، خبرگزاری ایتالیا از مرگ نخستین بیمار مبتلا به ویروس کرونا در شهر «پادوا» واقع در شمال این کشور خبر داد.
بر اساس این گزارش، این بیمار ۷۸ ساله روز جمعه براثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخت تا نخستین مورد از مرگ و میر به خاطر این ویروس در ایتالیا ثبت شود.
به دنبال شیوع کرونا در شمال ایتالیا مقامات این منطقه دستور تعطیلی مدارس و اماکن عمومی در ۱۰ شهر را صادر کردند.
ویروس کرونا که شروع آن از شهر ووهان در استان هوبی چین بوده است در چند کشور دیگر از جمله کره جنوبی، ژاپن، فیلیپین، آمریکا، فرانسه و ایران هم مشاهده شده است.
 

منبع:مهر

منبع: ساعت24

کلیدواژه: ايتاليا بیماری ویروس کرونا مرگ نخستین بیمار ویروس کرونا روز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۸۸۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان جدید بیماری آلزایمر

آفتاب‌‌نیوز :

نتایج تحقیقات جدید نشان داده است که قرص معمولی دیابت به نام تیازولیدیندیون‌ها (TZDs) می‌تواند خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش دهد.

این داروی درمان دیابت که به راحتی در دسترس است برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ تجویز و یک یا دو بار در روز مصرف می‌شود. آن‌ها مقاومت به انسولین را هدف قرار می‌دهند و هورمون را قادر می‌سازند تا کنترل گلوکز را بهبود بخشد.

در مطالعه‌ای که بر روی بیش از نیم میلیون بیمار انجام شد، احتمال ابتلا به آلزایمر در افرادی که این قرص‌ها را مصرف می‌کردند ۲۲ درصد کمتر بود.

دکتر جین ژو، سرپرست گروه تحقیق از دانشگاه آریزونا گفت: دیابت نوع ۲ با افزایش خطر ابتلا به زوال عقل ازجمله دو زیرگروه اصلی آن، بیماری آلزایمر و دمانس عروقی (VaD) مرتبط است.

هم دیابت و هم آلزایمر با گردش خون ضعیف ارتباط دارند و تیازولیدیندیون‌ها می‌توانند با کاهش کلسترول بد و کاهش فشار خون به مقابله با آن کمک کنند. این دارو جریان خون را افزایش می‌دهد تا اکسیژن بیشتری به مغز برسد که به کاهش علائم آلزایمر کمک می‌کند.

این مطالعه گسترده، سوابق سلامتی آمریکایی‌هایی را که بین ژانویه ۲۰۰۰ تا دسامبر ۲۰۱۹ مبتلا به دیابت نوع ۲ تشخیص داده شده بودند، ردیابی کرد. موارد آلزایمر و دمانس عروقی به ترتیب ۱۱ و ۵۷ درصد در میان افرادی که با آکتوس (Actos) یا آواندیا (Avandia) و تیازولیدیندیون‌ها دیگر درمان شدند در مقایسه با افراد تحت درمان با دارو‌هایی مانند متفورمین یا سولفونیل اوره کاهش یافت.

دکتر ژو اظهار کرد: بیماری‌های عروقی خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهند بنابراین کاهش تیازولیدیندیون‌ها در دمانس عروقی ممکن است پیشرفت آلزایمر را نیز کاهش دهد. برخی از مطالعات که تیازولیدیندیون‌ها را با دارونما یا مراقبت‌های استاندارد در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ مقایسه می‌کنند، کاهش خطر ابتلا به آلزایمر را گزارش کرده‌اند.

تصور می‌شود که عوامل سبک زندگی مانند دیابت نوع ۲، نقش کلیدی در ایجاد آلزایمر دارند.

دکتر ژو توضیح داد: نتایج این مطالعه همچنین نشان داد که تیازولیدیندیون‌ها در بیماران دارای اضافه وزن یا چاق محافظت بیشتری دارند و ممکن است تیازولیدیندیون‌ها منجر به کاهش چاقی مرکزی عامل خطر شناخته شده برای زوال عقل شوند.

این امر امکان مقابله با زوال عقل را از طریق قرص‌های پیشگیرانه باز می‌کند، اگرچه همه دارو‌های دیابت کاهش خطر یکسانی نداشتند و مصرف‌کننده سولفونیل اوره ۱۲ درصد بیشتر از کسانی که متفورمین دریافت می‌کردند در معرض ابتلا به زوال عقل بودند.

دکتر ژو گفت: مطالعات آینده برای استفاده مجدد از دارو‌های ضد دیابت خوراکی برای پیشگیری از زوال عقل ممکن است اولویت‌بندی تیازولیدیندیون‌ها را در نظر بگیرد. مصرف‌کنندگان سولفونیل اوره می‌توانند در مقایسه با مصرف‌کنندگان متفورمین یا تیازولیدیندیون‌ها در معرض خطر بالای زوال عقل باشند بنابراین، نظارت منظم بر عملکرد‌های شناختی در این جمعیت مهم‌تر است.

مکمل سولفونیل اوره با متفورمین یا تیازولیدیندیون‌ها ممکن است تا حدی اثرات جانبی زوال عقل آن را جبران کند.

آلزایمر و سایر اشکال زوال عقل بیش از ۹۲۰هزار نفر در بریتانیا را تحت تاثیر قرار می‌دهد و این رقم در دهه آینده به سرعت افزایش خواهد یافت. تمرکز بر این اقدامات پیشگیرانه که در حال حاضر وجود دارد می‌تواند تا حدودی مانع از ابتلای افراد به زوال عقل شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ایتالیا: نیرو‌های ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • درمان جدید بیماری آلزایمر
  • ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد
  • عملیات ایمن‌سازی با قطره فلج اطفال در مناطق پرخطر اجرا شد
  • ببینید | رانندگی با تنها فراری پلاک ملی ایران چه حسی دارد؟
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • پرتاب نخستین کاوشگر برای نمونه‌برداری از ماه
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • نخستین دیدار خانواده شهید رنجنوش با پیکر مطهر بعد از ۳۸ سال